VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vandaag weer eens verder gegaan met mn V65. En als het weer zo blijft de volgende week ook, hoogste tijd.
 
Graag zou ik mijn ‘85 sabre van betere remmen willen voorzien. Zijn er ook upgrades voor zonder veel aanpassingen?
1550231993031.png


1550232113791.png


Deze passen op een VF1000F, zonder aanpassingen, weet niet of deze op jouw bike passen...???
Alles goed met de bende hier?
 
1550243447400.png


Iemand nog interesse hierin? Een of andere vierkante collector, met flinke oppervlakte roest, maar nog wel gasdicht. Twee JAMA dempers en 2 originele voorbochten voor een vf750f. Pasvorm was niet super, maar zat onder de motor toen ik hem kocht. Mag voor 30 euro weg.
 
Vandaag alvast een beginnetje gemaakt met het vervangen van de nokkenassen en slepers...
Alleen de 4 boutjes (12) van de kettinggeleider zitten gewoon muur en muurvast. Toen ik kracht op de sleutel zette zat er een heel klein slagje in, maar daarna geen beweging meer. Em het zijn volgens mij toch echt een doodnormale boutjes. Misschien slagmoersleutel maar gebruiken!?

037374ED-0190-4B3E-8729-80E83963820F.jpeg
 
Dit zijn geen "gewone" boutjes, maar kopbouten van ca. 20cm lang welke in het carter pas draad hebben. Deze hebben (blijkbaar, want ik had er ook last van, maar dan in mindere mate) vaak de neiging om de 1e slag erg vast te zitten en daarna goed mee te komen. Mijn theorie is dat de koppakking dit veroorzaakt.
De gaten in de koppakking zijn maar NET groot genoeg om de bouten door te laten en die opening wordt wat dichtgeperst als je de pakking wat samendrukt bij montage.
Een slagmoersleutel zou ik niet graag gebruiken met stalen bouten in een aluminium carter. Liever een langere arm op je ratel zetten, zodat je tenminste nog gevoel houd. De bouten op de lagerkappen waar "12" op staat zijn ook langer kopbouten btw.
Voor je deze losdraait, moet je 100% zeker weten dat alle koelvloeistof uit het blok is, dus ook de 2 aftapboutjes in de voorste koppen. Anders geeft het losdraaien van deze kopbouten al net genoeg ruimte dat koelvloeistof je carter in loopt (hoew zou ik dat weten O-)-O-)
 
Moest gisteravond in Utrecht zijn. Dan kun je met de auto 5 euro per uur parkeren dokken. 7 graden dus lekker met de VF.

IMG_20190218_192938.jpg
 
Dit zijn geen "gewone" boutjes, maar kopbouten van ca. 20cm lang welke in het carter pas draad hebben. Deze hebben (blijkbaar, want ik had er ook last van, maar dan in mindere mate) vaak de neiging om de 1e slag erg vast te zitten en daarna goed mee te komen. Mijn theorie is dat de koppakking dit veroorzaakt.
De gaten in de koppakking zijn maar NET groot genoeg om de bouten door te laten en die opening wordt wat dichtgeperst als je de pakking wat samendrukt bij montage.
Een slagmoersleutel zou ik niet graag gebruiken met stalen bouten in een aluminium carter. Liever een langere arm op je ratel zetten, zodat je tenminste nog gevoel houd. De bouten op de lagerkappen waar "12" op staat zijn ook langer kopbouten btw.
Voor je deze losdraait, moet je 100% zeker weten dat alle koelvloeistof uit het blok is, dus ook de 2 aftapboutjes in de voorste koppen. Anders geeft het losdraaien van deze kopbouten al net genoeg ruimte dat koelvloeistof je carter in loopt (hoew zou ik dat weten O-)-O-)

Bedankt voor de nuttige tips. Daar heb ik superveel aan.
Ik ga gelijk alle koelvloeistof eruit halen als het nog niet te laat is. Ja, ik ben ook eigenwijs haha

Dan heb ik gelijk nog een andere vraag. Op de foto komt de linkse nokkenas uit mijn blok. Zou ik die kunnen vervangen door het rechtse exemplaar? Dan doel ik oo de kleine verschillen zoals die missende gleuf.

70EF5D0D-9D0B-4CE4-8C96-1D284E7455B8.jpeg
 
Die andere is een nokkenas van een ander bouwjaar. Maakt verder weinig tot niets uit. Er werd nogal eens geexperimenteerd met de smeervoorziening want dat was/is toch nog wel een puntje bij de VF-serie.
Wat met een oilmod overigens dan tot het verleden kan behoren.
 
Timing en lifthoogte moeten wel gelijk zijn, dat is het belangrijkste.(en diameters van de lagervlakken natuurlijk) controleer in elk geval door de assen zonder de nokvolgers te monteren en dan moet het soepel en spelingsvrij draaien.
 
Afgelopen zaterdag uit m'n onderdelenmotor de startkoppeling gehaald,viel mij op dat de 3 boutjes die de boel bij elkaar houden los zaten,komen nieuwe veren en kogels in en dan de boutjes vastzetten met locktide,a.s. weekend zet ik die in m'n zijspan en dan heb ik hopelijk weer een 1100 die op eigen kracht start,wil nu alleen aanslaan als ik m'n aantrek met de auto.
 
Ik reed gisteravond met mijn VF1000f2 op de A1 toen enkele keren de verlichting een paar seconden helemaal uitviel. Ik had zelfs de indruk dat de motor eventjes niets meer deed, maar nu ik er achteraf aan terugdenk ben ik daar niet eens meer zeker van. Eén of twee seconden en toen werkte alles weer normaal.
Weet iemand hier een mogelijke oorzaak voor?
 
Hallo mensen op dit moment zijn wij hier mee bezig..een vf1000f2.
Technisch zo goed als klaar.
Alleen het synchroniseren moet nog gebeuren maar krijg dit niet voor elkaar.
Misschien iemand tips?
 
De motor loopt verder netjes..geen valse lucht bij inlaatrumbbers. Ik krijg de waarden niet gelijk,en kom onmogelijk bij de stelschroef die boven cilinder 4 zit..is geen ruimte door die koelpijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan