VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal ik voor de volledigheid dan ook maar zeggen dat het voor 99% zeker aan de koolborstels ligt ? :P

Maar die 1% kan het anker zijn, in mijn geval was dat zo, koolborstels waren nog goed, met een fijn ijzerzaagje heb ik heel lichtjes in de groeven van het anker gelopen, en mijn probleem was opgelost. :)
 
Maar die 1% kan het anker zijn, in mijn geval was dat zo, koolborstels waren nog goed, met een fijn ijzerzaagje heb ik heel lichtjes in de groeven van het anker gelopen, en mijn probleem was opgelost. :)

Klopt, je anker slijt ook, mijn anker van mijn vorige startmotor ziet er beroerd uit, je kon zien dat het ingelopen was. Idd wat opruwen/schoonmaken en nieuwe koolborstels doen dan wonderen *D
 
Om het verhaal v/d start motor af te maken, hier een plaatje van mijn kapotte startmotor. Duidelijk zijn de versleten koolborstels te zien, ook is goed te zien hoe het litze-draad naar de koolborstel toe al aardig uitgedund is. Ook het anker is al aardig ingesleten op de koolborstels...

full
 
Voor wie het leuk vind:
Kut VF

Ik ben nu dus ook een ex-VF rijder, ga maandag een RC24 in topstaat (uhhum) ophalen in Hasselt Kountie, dus ik blijf nog wel een V4-sletje :P
Moet toch wel liefde hebben voor V4's om er na dit soort gezeik weer 1 te kopen :+
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het leuk vind:
Kut VF

Ik ben nu dus ook een ex-VF rijder, ga maandag een RC24 in topstaat (uhhum) ophalen in Hasselt Kountie, dus ik blijf nog wel een V4-sletje :P
Moet toch wel liefde hebben voor V4's om er na dit soort gezeik weer 1 te kopen :+

Precies, let love rule *O*
Maar wat is de topstaat dan?
 
VFR1.jpg

VFR3.jpg


Heeft geen tik gehad hoor :+
oliekoeler had een soort S-vorm en kijk maar eens naar de tank/zijkappen aan beide kanten, maar volgens mij ligt die tank er gewoon scheef op
 
hallo mede vf rijders,

ik heb een vraagje voor jullie, ik reed van de week naar antwerpen naar Knokke toe, en toen had ik een hele witte rookpluim uit mijn uitlaat (na het opentrekken van mijn gas), het is niet weggegaan en omdat ik toch naar huis wilde heb ik maar de binnendoorweg genomen naar huis,daarna heb ik alles gecontroleerd wat er maar mis kon zijn, was eerst bang voor de koppakking, maar mijn koelwater is niet in het blok gekomen, omdat ik nog geen water in mijn motorolie had, het was nog perfecte olie, daarna heb ik ook nog gezien dat er tussen de luchtfilter en de carb een t-stukje zat met daaraan een dichtgeknepen stuk rubber, normaal als je hierin knijpt opent deze om de vuil eruit te halen, maar deze zat dus dichtgeknepen, en ook nog eens vol water, nu denk ik dat als ik gas geef, de lucht wordt aangezogen, en daardoor ook nog wat water meezuigt wat die witte rook opleverd, hoe denken jullie daarover, en hoe komt dat water daar, is dat condenswater???? Verder heb ik ook gezien dat mijn oliekeerring van de koppelingsnaaf olie doorlaat, op zich is dat niet zo erg, maar wel als je hem probeert los te halen, en daardoor nog meer beschadigd, nu heb ik er eentje besteld maar is pas volgende week binnen, en dat terwijl het 30 graden is ;( ;(
Dit is moeilijk omdat ik hem stil moet laten staan voor een oliekeerring voor 5 euro, o ja..... het is een vf500f2 uit 1985
 
Hallo allemaal,

Vanwege de verkoop van mijn sabre heb ik nu een werkplaats handboek over, nl het volgende: Clymer Honda 700-1100cc V-fours 1982-1988
Amerikaans werkplaatshandboek voor onderhoud en reparatie van de Honda VF 700 C (Magna), VF 700 S (Sabre), VF 750 C (V45 Magna), VF 750 S (V45 Sabre), VF 1100 C (V65 Magna) en VF 1100 S (V65 Sabre) van 1982 tot en met 1988:

VF700 C (Magna) (1984-1986)
VF700 C (Supermagna) (1987)
VF700 S (Sabre) (1984-1985)
VF750 C (V45 Magna) (1982-1983, 1988)
VF750 S (V45 Sabre) (1982-1983)
VF1100 C (V65 Magna) (1983-1986)
VF1100 S (V65 Sabre) (1984-1985)

Inhoud:
1. General information.
2. Troubleshooting.
3. Lubrication, maintenance and tune-up.
4. Engine.
5. Clutch and transmission.
6. Fuel, exhaust system and emission controls.
7. Electrical system.
8. Cooling system.
9. Front suspension and steering.
10. Rear suspension and final drive.
11. Brakes.
12. Index.
13. Wiring diagrams.

429 pagina's, 26 x 18 cm, 2,4 cm dik, 0,84 kg.
ISBN 0 89287 548 8.

Het boek ziet er nog goed uit, het boek is schoon en onbeschadigd.
Alle pagina's zijn aanwezig en alles zit er nog vast in.
Er staan heel veel foto's en tekeningen in en ook alle afstelgegevens en alle elektrische schema's (24 stuks).
Vrijwel alle voorkomende werkzaamheden worden uitvoerig en stap voor stap uitgelegd.

Ik heb het boek regelmatig gebruikt voor mijn (inmiddels verkochte) Sabre en het is een erg handig boek (zelfs voor een vrouw!) het heeft me overal doorheen geholpen.

full
 
Ik heb een vraagje, gisteren druk aan het poetsen geweest van mijn remzuigers, en her en der zie ik toch een paar pitjes zitten. Niet echt veel maar ze zitten er toch, ze voelen wel glad aan.

Mijn vraag is nu ook een beetje van gaat dit goed zonder te lekken? Of moet ik deze vervangen door nieuwe? (a 22euro/st)
Ik ben niet te beroerd om nieuwe zuigers te kopen, maar het is weer 100euro en als ik met de oude het nog kan doen vind ik het prima. Anderzijds, ik zit ook niet op werk te wachten en veiligheid boven alles.

full
 
Als de zuigers niet met het beschadigde deel achter de oliekeerring komen (dwz met de beschadiging aan de buitenkant blijven) kan het wel.
Anders zou ik ze idd vervangen.

heb ik ook een vraag. Ik wou even naar de stad op mn VF1000F2, start ie niet..
Startmotor loopt niet, geen sjoege. Zekering door. Goed, ik vervang 'm en start. Startmotor draait, motor slaat aan, ik laat de startknop los en pets, weer de zekering door. Ik heb het startrelais, de accu en de aansluiting op de startmotor schoongemaakt voordat ik erachter kwam dat de kortsluiting plaatsvind als de motor aanslaat en ik de knop loslaat. Motor slaat dan ook meteen weer af (logisch, de ontsteking zit achter dezelfde zekering.)
Met de dodemansknop uit kan ik starten tot de accu leeg is zonder problemen (nou ja,goed,oké, hij slaat niet aan... ;(
Kent iemand dit probleem of heeft iemand een idee?
ik heb geen idee, maar ik zie al visioenen van defecte ontstekingsunits, bobines etc....
Of schiet me te binnen nu, zou de startmotor defect zijn dat ie bij het loslaten van het relais de boel kaduuk maakt?
 
Als de zuigers niet met het beschadigde deel achter de oliekeerring komen (dwz met de beschadiging aan de buitenkant blijven) kan het wel.
Anders zou ik ze idd vervangen.
Ja, dat is dus lastig, want officieel moet je ze helemaal naar binnen drukken, ontluchten en pompen, en dan komen ze er wel een stukje uit, maarja, als de boel dan lek is, dan schiet het ook niet meer op.

heb ik ook een vraag. Ik wou even naar de stad op mn VF1000F2, start ie niet..
Startmotor loopt niet, geen sjoege. Zekering door. Goed, ik vervang 'm en start. Startmotor draait, motor slaat aan, ik laat de startknop los en pets, weer de zekering door. Ik heb het startrelais, de accu en de aansluiting op de startmotor schoongemaakt voordat ik erachter kwam dat de kortsluiting plaatsvind als de motor aanslaat en ik de knop loslaat. Motor slaat dan ook meteen weer af (logisch, de ontsteking zit achter dezelfde zekering.)
Met de dodemansknop uit kan ik starten tot de accu leeg is zonder problemen (nou ja,goed,oké, hij slaat niet aan... ;(
Kent iemand dit probleem of heeft iemand een idee?
ik heb geen idee, maar ik zie al visioenen van defecte ontstekingsunits, bobines etc....
Of schiet me te binnen nu, zou de startmotor defect zijn dat ie bij het loslaten van het relais de boel kaduuk maakt?
Vaag, heb je wel de goede zekering er in zitten?
Start relais misschien kaduuk?
 
Nou, dus even met de buurman geprobeerd met aanduwen... Je hoort 'm een paar keer ploffen, dus aanslaan. Dan ligt de zekering eruit... Raar dat ie toch eventjes, al is het maar een paar slagen loopt voordat de zekering doorslaat. :?
 
Zekering is de goede, 10 Ampere, had 4 reserve gehaald, maar het wordt krapjes denk ik. Startrelais is het dus ook niet omdat ik de startmotor niet gebruikt heb en toch de zekering naar de eeuwige jachtvelden vertrok.
Zou het dan toch iets in de bobines wezen of in de CDI Units?
Ik vertrouw het contactslot ook niet helemaal, de sleutel wil er alleen maar uit als je 'm op het stuurslot zet. Ook vreemd. Zou dat misschien de kortsluiting kunnen veroorzaken?
Het is het enige wat echt mechanisch is en veel te lijden heeft.
Contactslot kan ik nog proberen, die heb ik in reserve van mijn VF1000F, maar bobines en CDI units, zeker die van een F2 heb ik niet.
 
Zekering is de goede, 10 Ampere, had 4 reserve gehaald, maar het wordt krapjes denk ik. Startrelais is het dus ook niet omdat ik de startmotor niet gebruikt heb en toch de zekering naar de eeuwige jachtvelden vertrok.
Zou het dan toch iets in de bobines wezen of in de CDI Units?
Ik vertrouw het contactslot ook niet helemaal, de sleutel wil er alleen maar uit als je 'm op het stuurslot zet. Ook vreemd. Zou dat misschien de kortsluiting kunnen veroorzaken?
Het is het enige wat echt mechanisch is en veel te lijden heeft.
Contactslot kan ik nog proberen, die heb ik in reserve van mijn VF1000F, maar bobines en CDI units, zeker die van een F2 heb ik niet.
Ja nou, je zou het haast wel gaan denken, maarja, blijft denk ik lastig om te raden wat het is?
 
Mrufip, bedankt voor het meedenken.
Ik heb de kuip eraf gesloopt en heb het andere contactslot aangesloten, helaas blijft hetzelfde. Ik hoop nog op andere suggesties. Iemand nog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan