VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Startmotor verwijderd. Opengemaakt en wat blijkt. Een zwarte bende, '( koolborsteltjes op de grondplaat zijn compleet weg (zitten nog twee stroomdraadjes) en de borsteltjes op de veer (+) zijn nagenoeg weg.
Dat wordt dus koolborsteltjes vervangen. Ik laat gelijk het anker even afdraaien.
Ik heb hem trouwens samen met Haynes doorgemeten en is oke bevonden.

Worden de vervangingssets van Honda compleet geleverd of moet ik gaan solderen ?


:W
Dikke mik dus,
waar laat je je anker afdraaien trouwens? En kan je ook een piccie voor en na die tijd posten? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Wat het vervangen betreft, het zijn volgens mij setjes die je zo vervangd (maar dat weet ik niet zeker), een nieuwe grond plaat en een koolborstel setje en klaar, kost iets van 25euro dacht ik zo. Suc6!
 
Dikke mik dus,
waar laat je je anker afdraaien trouwens? En kan je ook een piccie voor en na die tijd posten? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Wat het vervangen betreft, het zijn volgens mij setjes die je zo vervangd (maar dat weet ik niet zeker), een nieuwe grond plaat en een koolborstel setje en klaar, kost iets van 25euro dacht ik zo. Suc6!

Helaas heb ik geen piccies. Ik was te snel. Ik heb bij een automaterialenhandel 4 koolborsteltjes gekocht ( 2 euries) en deze op maat geschuurd voor de Sabre.
Beetje solderen en starten als nooit tevoren.
Dus.. voor weinig.
Het afdraaien van het anker heeft mijn schoonzoon op z'n werk gedaan.
 
Ben ik weer eens :+

Iemand nog een blokspoiler van een VF750F of VF1000F liggen (liefst vd 1000) ?
Kleur of wat krasjes maakt niet zo uit, als ie nog maar heel is.
Wil mn VFR verknutselen en dan is een blokspoilertje toch wel leuk.
 
Hoi VF-vrienden :} :} ,

Helaas heb ik voor jullie een tragische mededeling :( . Zoals ik al eerder heb gemeld was ik bezig met de verkoop van mijn VF1100 Sabre. Vandaag is de Sabre verkocht en aan niemand minder dan Little Bear (voorheen eigenaar van een VF750f). De overige resten van de 2e sabre gaan as. zaterdag naar de sloperij. Hierdoor ben ik helemaal sabre-af, dus ook mijn nickname klopt nu niet meer :N , deze zal ik denk ik binnenkort gaan aanpassen. Ik blijf natuurlijk wel regelmatig deze topic bezoeken en we blijven natuurlijk ook naar de VF-meeting komen.

Met vriendelijke groet,

william :+ :W

p.s Ik zal nog zo snel mogelijk een foto posten van mijn Varadero :+ :Y
 
Hoi VF-vrienden :} :} ,

Helaas heb ik voor jullie een tragische mededeling :( . Zoals ik al eerder heb gemeld was ik bezig met de verkoop van mijn VF1100 Sabre. Vandaag is de Sabre verkocht en aan niemand minder dan Little Bear (voorheen eigenaar van een VF750f). De overige resten van de 2e sabre gaan as. zaterdag naar de sloperij. Hierdoor ben ik helemaal sabre-af, dus ook mijn nickname klopt nu niet meer :N , deze zal ik denk ik binnenkort gaan aanpassen. Ik blijf natuurlijk wel regelmatig deze topic bezoeken en we blijven natuurlijk ook naar de VF-meeting komen.

Met vriendelijke groet,

william :+ :W

p.s Ik zal nog zo snel mogelijk een foto posten van mijn Varadero :+ :Y
Suc6 met je nieuwe motor!
Maar helaas weer een VF-rijder minder '(
 
Suc6 met je nieuwe motor!
Maar helaas weer een VF-rijder minder '(


Mwhoa.. niet echt eigenlijk.. ik heb inderdaad de V65 Sabre van William overgenomen, maar had al een tijdje geleden mijn VF750F van de hand gedaan en al die tijd zonder brommert gezeten.. ik heb em zeer gemist, maar nu met de Sabre kan ik weer vrolijk van de VF-sounds genieten.. en met een beetje meer plofpower ook nog..

Tot zover bevalt ie prima.. (heb em net 1 dag :P )
 
Mwhoa.. niet echt eigenlijk.. ik heb inderdaad de V65 Sabre van William overgenomen, maar had al een tijdje geleden mijn VF750F van de hand gedaan en al die tijd zonder brommert gezeten.. ik heb em zeer gemist, maar nu met de Sabre kan ik weer vrolijk van de VF-sounds genieten.. en met een beetje meer plofpower ook nog..

Tot zover bevalt ie prima.. (heb em net 1 dag :P )

Sabre is top! Al piccies? Nog klus-plannen dan aan deze bike?
 
Sabre is top! Al piccies? Nog klus-plannen dan aan deze bike?

Digitale registraties komen snel en idd heb ik o.a. nieuwe spiegels bij Kommer besteld.. nu heb ik ook reeds hier op het forum een oproep geplaatst voor een radiatorkap.. deze zit er niet op nl.. en is wel zo mooi met die reflectors :P

Overigens ziet er er denk ik na een poetsbeurt (dit weekeinde) best wel goed uit.. en rijden doet ie sowieso ontzettend goed.
 
Hoi VF-vrienden :} :} ,

Helaas heb ik voor jullie een tragische mededeling :( . Zoals ik al eerder heb gemeld was ik bezig met de verkoop van mijn VF1100 Sabre. Vandaag is de Sabre verkocht en aan niemand minder dan Little Bear (voorheen eigenaar van een VF750f). De overige resten van de 2e sabre gaan as. zaterdag naar de sloperij. Hierdoor ben ik helemaal sabre-af, dus ook mijn nickname klopt nu niet meer :N , deze zal ik denk ik binnenkort gaan aanpassen. Ik blijf natuurlijk wel regelmatig deze topic bezoeken en we blijven natuurlijk ook naar de VF-meeting komen.

Met vriendelijke groet,

william :+ :W

p.s Ik zal nog zo snel mogelijk een foto posten van mijn Varadero :+ :Y

William,

Jammer dat je stopt met VF'en. Je zal er nog spijt van krijgen.
Maar...voordat je je Sabre spulletjes naar de sloop brengt. Ik ben nog op zoek naar een redelijke collector en bochten voor de VF750S

Dus........

iig veel plezier van je Vadero

groeten

Frank :W
 
Hij gaat volgende week zaterdag eerst nog helpen met mijn motor weer eens helemaal ij elkaar te krijgen...
Ja ik weet het het is triest, maar hij is nog steeds NIET in elkaar ;( B|
 
Vraagje, vandaag heb ik weer eens een stukje gereden, motor had al 3week stil gestaan, dus moest nodig ff rijden. Maar het ding was met geen mogelijkheid aan te krijgen, paar keer een knal uit de uitlaat :( . Uiteindelijk maar aangeduwd en na een paar rondjes kwam er leven in de brouwerij :) . Maar fijn is anders... hetzelfde ritueel heb ik ook gehad als de motor een winter heeft stil gestaan.
Waar kan dit aan liggen? Ik zet m'n motor altijd weg met de benzine kraan open, zou hij daardoor kunnen verzuipen? Of zijn mijn carbs aan een revisie beurt toe? En is dat moeilijk?
 
Vraagje, vandaag heb ik weer eens een stukje gereden, motor had al 3week stil gestaan, dus moest nodig ff rijden. Maar het ding was met geen mogelijkheid aan te krijgen, paar keer een knal uit de uitlaat :( . Uiteindelijk maar aangeduwd en na een paar rondjes kwam er leven in de brouwerij :) . Maar fijn is anders... hetzelfde ritueel heb ik ook gehad als de motor een winter heeft stil gestaan.
Waar kan dit aan liggen? Ik zet m'n motor altijd weg met de benzine kraan open, zou hij daardoor kunnen verzuipen? Of zijn mijn carbs aan een revisie beurt toe? En is dat moeilijk?
Wat is de km stand van je motor? Ik heb het ook altijd met mijn 1000R (100.000 km) na 3 weken, dan is het maar goed dat de accu nieuw is! :Y Volgens mij ligt het bij de VF blokken aan de toestand van zuigerveren ed. Mijn andere VF start altijd direct, dat blok is ook een stuk frisser! 8-)
 
Wat is de km stand van je motor? Ik heb het ook altijd met mijn 1000R (100.000 km) na 3 weken, dan is het maar goed dat de accu nieuw is! :Y Volgens mij ligt het bij de VF blokken aan de toestand van zuigerveren ed. Mijn andere VF start altijd direct, dat blok is ook een stuk frisser! 8-)

Mnn de teller staat nu op 49000, en toen ik hem kocht bij de dealer stond ie op 28000, maarja, of er mee gerotzooid is, of dat er 100000 voor moet staan weet ik niet. Maar goed, irritant is het wel. Zuigerveren?? Zou het met compressie dan te kunnen maken hebben? Of vuile carbs? Misschien een flesje carb-reiniger door de tank???
 
Mnn de teller staat nu op 49000, en toen ik hem kocht bij de dealer stond ie op 28000, maarja, of er mee gerotzooid is, of dat er 100000 voor moet staan weet ik niet. Maar goed, irritant is het wel. Zuigerveren?? Zou het met compressie dan te kunnen maken hebben? Of vuile carbs? Misschien een flesje carb-reiniger door de tank???
Kan helpen, ook een keer je hele tank vullen met verse benzine doet wonderen. O-)
 
Vanmorgen nieuwe bandjes binnen! Sjiemie blij *O*

Sjiemie zet even andere wielen onder z'n fiets, zodat de nieuwe bandjes om de huidige kunnen. Sjiemie redelijk aan het worstelen in z'n eentje, met een VF 1000 op twee melkkratjes :9 , maar het lukt! Sjiemie trots *D

Sjiemie even het voorwieltje aandraaien en nog voor de momentsleutel *klik* zegt, klinkt een luid *krak* van het schroefdraad. Sjiemie heeft een slechte maandag B| -O-

Nu wou ik de voorvork toch al wisselen, dat moet nu maar wat sneller dan ik van plan was. Snotver, ik wou vandaag nog een stukkie gaan sturen. Helaas.
 
Verse benzine ;) Deze is niet een jaar oud of zo, paar week... :?
Ok, da's vers! Ik doelde op de ervaring met een GL1000, die hadden we "vers" afgetankt maar wilde voor geen meter starten! :( En als 'ie eenmaal liep wil je niet weten hoe! :N Alles aftetapt, incl carbs, opnieuw verse peut er in er draaien als een zonnetje. :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan