VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
kheb ook een VF gekocht. een 750 cc, maar kan ff de slaap niet vatten. ik las dat de eerste types een probleem hebben met de achterste cylinder. nokkenas die te weinig smering kregen. ik denk en hoop dat ik een latere type heb, want mijn motor is in '88 voor het eerst op kenteken gezet.
hoe kan ik zien of ik een latere versie heb? typenummer misschien?

nog een vraagje. wat is het gemiddelde benzineverbruik? las dat iemand 1 op 15 reed met een VF750 en vind dat nogal pittig. oke, ligt aan je rechterhand, maar klopt dit of is er zuiniger mee te rijden?
 
Laatst bewerkt:
kheb ook een VF gekocht. een 750 cc, maar kan ff de slaap niet vatten. ik las dat de eerste types een probleem hebben met de achterste cylinder. nokkenas die te weinig smering kregen. ik denk en hoop dat ik een latere type heb, want mijn motor is in '88 voor het eerst op kenteken gezet.
hoe kan ik zien of ik een latere versie heb? typenummer misschien?

nog een vraagje. wat is het gemiddelde benzineverbruik? las dat iemand 1 op 15 reed met een VF750 en vind dat nogal pittig. oke, ligt aan je rechterhand, maar klopt dit of is er zuiniger mee te rijden?
Aan je framenummer kan je je bouwjaar achterhalen, zo'n tabelletje staat dacht ik ergens vooraan wel in deze topic(s).
Als je heel rustig rijdt en alles is tip-top afgesteld dan zou je wel zuiniger moeten kunnen, maar verwacht geen 1 op 30!
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met je VF en welkom hier.

wat het verbruik betreft:
ik heb mijn 750 f niet zuiniger gekregen dan 1:17 maar doorgaans reed hij 1:14,5.
 
Laatst bewerkt:
Wees dan blij dat je geen VF1000 R rijd ik rijd gemiddeld 1 op 10 met mijn woon/werk ritjes.
Maar dan wel af en toe het gas erop.

IMG_0374.jpg



Even een vraagje ?

Wat zal mijn VF 1000 R nog opbrengen bij verkoop ?
 
Laatst bewerkt:
Linkje naar serienummers staat onder de foto's op pagina 1 van dit topic..

Het brandstofverbruik kan zelfs nog veel hoger zijn bij niet goed gesynchroniseerde carbs. en niet goed afgestelde kleppen.. Als alles mooi staat afgesteld is 1 op 17 zekers mogelijk..

Edit: Ik wou het er net onder tikken Kees... Dat de VFkR nog wat dorstiger is...
 
Laatst bewerkt:
Linkje naar serienummers staat onder de foto's op pagina 1 van dit topic..

Het brandstofverbruik kan zelfs nog veel hoger zijn bij niet goed gesynchroniseerde carbs. en niet goed afgestelde kleppen.. Als alles mooi staat afgesteld is 1 op 17 zekers mogelijk..

Edit: Ik wou het er net onder tikken Kees... Dat de VFkR nog wat dorstiger is...

Honda's:
Ze hebben the looks, the feel, the engine, maar helaas milieubewust zijn ze niet. We kunnen niet alles hebben.
 
thx en ik heb het gevonden. ik moet wel het FE (latere) model hebben, want ik heb niet van die gouden comstar velgen, dus ik ga weer lekker slapen vannacht ;-)

hoewel.............. 1 op 15 is veel, vind ik, maar ja, het rijdt heerlijk.
 
thx en ik heb het gevonden. ik moet wel het FE (latere) model hebben, want ik heb niet van die gouden comstar velgen, dus ik ga weer lekker slapen vannacht ;-)

De "Gouden"comstars zitten op beide, de zwart alu velgen waren voor de Amerikaanse markt...

Om na te gaan of je een 84'er hebt moet je naar de codering van de carbs. kijken. Heb je VD52 erop zitten heb je een 83'er, deze hebben de buluchting van de vlotterkamers naar de luchtfilterbox.. Latere modellen hebben een VD61 codering en de beluchting gaat via een J vormig slangetje naar de buitenlucht.. Dit slangetje zit als het goed is tussen carb 1 en 2.

Met de VD61 loopt de VF750F iets voordeliger.
 
@rider......: mocht je comstars willen heb ik nog een setje staan, plus de rest van een '84 VF750F ;)

@ Kees: Zonde om zo'n kruising weg te doen, zoiets neemt bijna geen ruimte in en kost ook niet zoveel.
 
Het is ook een super motor snel en stuurt licht maar ik gebruik hem voor woon/werk.
Dan is een BMW K100/K1100RT meer geschikt denk ik.
Maar ik twijfel ook maar bij een knap bod is het te overwegen
 
Het is ook een super motor snel en stuurt licht maar ik gebruik hem voor woon/werk.
Dan is een BMW K100/K1100RT meer geschikt denk ik.
Maar ik twijfel ook maar bij een knap bod is het te overwegen

Wil je niet zo vloeken... Voor je het weet komt er een moderator voorbij..

Als je zoiets koopt, gaat het volgens mij in de eerste bocht mis... Een ranke V4 zonder uitsteeksels resulteerd afgevlakte koppen bij de Beemert in het eerste ritje...

Wel handig die gevlakte koppen... Nieuwe pakking, klepjes inschuren en gaan weer..


Kees, volgens mij brengt een VFkR het dubbele op in onderdelen...
 
@rider......: mocht je comstars willen heb ik nog een setje staan, plus de rest van een '84 VF750F ;)

haha, ik vind die gouden wel mooier, maar ik denk het niet. ligt er ook aan wat of je er voor wilt hebben en of er nog (goeie) banden om zitten. om de mijne zitten nog hele goeie banden en om die dan over te gaan zetten, daar heb ik niet zoveel zin in.

lekkere sleutelmotor zeg. probeer de achterknippers eraf te krijgen. denk dat dat met een slijptol moet of zo. manman, welke %$#¾€ Jap heeft dit ontworpen?

of is er toch nog een m10 of m12 boutje die je kunt losdraaien? ik zie 'm niet.
 
Normaal is het een M6 moertje die je met sleuteltje 10 er af draait.

Je ziet hem inderdaad niet 1-2-3. Het electriciteitsdraadje is een buisgat, en daar naast zit het moertje.

Hier heb je het rubberen steuntje.. Vanaf achterzijde gerekend komt eerst het moertje, iets naar voren zit dan het buisgat voor de draad..

stay-winker_big33691MB2003-01_ccad.jpg


Hoop dat het een beetje helpt..
 
Laatst bewerkt:
haha, ik vind die gouden wel mooier, maar ik denk het niet. ligt er ook aan wat of je er voor wilt hebben en of er nog (goeie) banden om zitten. om de mijne zitten nog hele goeie banden en om die dan over te gaan zetten, daar heb ik niet zoveel zin in.

lekkere sleutelmotor zeg. probeer de achterknippers eraf te krijgen. denk dat dat met een slijptol moet of zo. manman, welke %$#¾€ Jap heeft dit ontworpen?

of is er toch nog een m10 of m12 boutje die je kunt losdraaien? ik zie 'm niet.

als je je PM aanzet kan ik je berichten over de velgjes met eventueel foto's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan