VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, het blok is er uit, een grote scheiding heeft plaats gevonden.. Ik heb zo langzamerhand met de V4's aardig wat blokken uit een frame getrokken en terug gezet, maar deze zit er toch wel erg precies in... Beetje kantelen, beetje draaien en dan weer kantelen en draaien tot ie er uitkomt.. En dat met een paar luttele kilootjes...Als ik hem weer opbouw, flikker ik het frame wel om het blok, want anders is het haast niet te doen..

DSCF6650.jpg


Ik hoop deze week het blok volledig open te hebben om te kijken hoe het er voor staat...Op de brug staat enkel en alleen maar de basis van de R
DSCF6656.jpg



Nu gaat het echte werk beginnen... Schuren, lakken, polijsten... Zucht... Maar het komt volgens mij wel goed...
 
keep the faith......... of gewoon doorgaan....... of na regen komt zonneschijn..........enz.

Maar gewoon doen wat er gedaan moet worden, schijnt ook te helpen om je project af te krijgen ;)
Lekker bezig Dutch.
 
Bedankt voor de ondersteuning jongens...

@Biek, ik heb toch zo'n fietsje of 5 zonder de brug gerestaureerd, echter als ik daar aan terug denk, en nu de brug heb staan, denk ik bij mijzelf dat ik toen aardig onverstandig bezig ben geweest.

Deze is vrij groot als tafel, wel zo lekker, kun je ook gewoon wat laten liggen. Maar met een kleinere had ik ook wel uit de voeten gekunt. Ik heb mijne destijds bij een failisementsverkoop gekocht. Had hem dus voor een prikkie, echter nu ik hem heb, denk ik altijd terug over wat voor een sukkel ik was om er geen aan te schaffen. Lekker altijd op de juiste hoogte werken, niet meer op de knietjes of bukken... Ik heb wel de nodige rugklachten gehad na een weekendje sleutelen.

Dus om kort te gaan, heb je de ruimte, en denk je meer te gaan sleutelen, dan is een hefbrug een goede investering.
 
Maar gewoon doen wat er gedaan moet worden, schijnt ook te helpen om je project af te krijgen ;)
Lekker bezig Dutch.

Da's mijn motto... Beeldhouwen is simpel... Je hakt gewoon alles van de steen weg wat geen beeld is... :+

Dus hier netzo, alles wat er niet netjes uitziet breng je op onderdeel niveau terug naar het gene hoe het moet zijn... *O*
 
ik ben benieuwd naar het eindresultaat........ 2 maandjes? ;)
wat doe je trouwens op het net moet je niet sleutelen? :W
 
Laatst bewerkt:
Twee maandjes ?? Ja dan mag ik wel terug gaan naar mijn hokkie...

Het zou leuk zijn, maar ik denk dat ik dat niet ga halen.. Ik hoop er in de nazomer nog even van te genieten...
 
Van het weekend weer in de tuin aan de gang geweest om weer een stapje verder bij de nieuwe shop te komen. Volgend weekend leegruimen en het oude plat gooien. EN dan moet er ook zo'n brug komen. Voor nu nog gewoon old-skool. Dik vest aan en door sleutelen, krijg je het ook warm van.

Binnenkort weer aan de rc39 verder werken. Die moet ook nog eens helemaal los om schoon te maken en zo en zo O-)
 
@ Dutchy
Als jij nou zo druk bent met sleutelen , dan kom je weinig aan :] toe.
Bij deze wil ik me met enige tegenzin 8-) wel opwerpen om de rest van je verzameling te berijden. :Y
Zoals je weet; stilstand is achteruitgang.
Je begrijpt dat dit aanbod , puur uit medelevendheid is , als MOTORfrynd ;)
V4 grt Carloss



ps. ik zorg zelf wel voor de benodigde Spirituale sappen om te sturen.
JAH , aan goede wil , ontbreekt het mij niet _O-
 
Laatst bewerkt:
doen dan kan ik mijn scott oiler ff testen, alles is weer schoon gemaakt van binnen, alle leidingen laten weer alle olie door.
 
@ Dutchy
Als jij nou zo druk bent met sleutelen , dan kom je weinig aan :] toe.
Bij deze wil ik me met enige tegenzin 8-) wel opwerpen om de rest van je verzameling te berijden. :Y
Zoals je weet; stilstand is achteruitgang.
Je begrijpt dat dit aanbod , puur uit medelevendheid is , als MOTORfrynd ;)
V4 grt Carloss



ps. ik zorg zelf wel voor de benodigde Spirituale sappen om te sturen.
JAH , aan goede wil , ontbreekt het mij niet _O-


Zal de GS400 ff afstoffen en kijken of ie noch wil ploffen... Volgens mij helemaal jouw stijl.. _O-

Je weet dat er altijd een V4'tje klaar staat..
 
Laatst bewerkt:
ja het is nu zeker....... de straat VF gaat in onderdelen de kelder in. ;(
Mocht er iemand nog onderdelen van een VF750F willen/nodig hebben, zoals:

- Technoflex verenset
- Voorpoten met 1 jaar oude keerringen en glijbussen
- K&N luchtfilter
- de goude velgjes (inclusief 3000km's oude Avon roadrider achterband, dus nog goed voor 12000 km's voorband zit er al 22000km op......)
- nog een set goude velgjes met niet mijn merk bandjes en beide versleten
- VD61 carbs
- Frame met kenteken uit 1984 (zoals bijna alle VF750Fjes dus belasting vrij)
- enz enz enz

let me know................
 
dank je Dutchy voor de uitleg met foto.

alleen ben ik er kapot van. had de knippers er aan 1 kant mooi opgezet en wou vandaag ff een stukkie gaan rijden, loopt de motor erg beroerd. loopt op 2 cylinders en de toerenteller doet het niet meer.

ik denk aan een defecte bobine, maar waarom de toerenteller het dan niet meer doet, snap ik niet. iemand enig idee, want ik ben er echt helemaal kapot van.

zal morgen 1 bobine loshalen en kijken of de motor dan nog start. daarna de andere loshalen en weer kijken of de motor wil starten.

hopelijk is er niet een ander ernstig elektrisch defect. de zekeringen die boven op het stuur zitten zijn nog wel allemaal heel.
 
Laatst bewerkt:
ik denk aan een defecte bobine, maar waarom de toerenteller het dan niet meer doet, snap ik niet. iemand enig idee, want ik ben er echt helemaal kapot van.

zal morgen 1 bobine loshalen en kijken of de motor dan nog start. daarna de andere loshalen en weer kijken of de motor wil starten.

hopelijk is er niet een ander ernstig elektrisch defect. de zekeringen die boven op het stuur zitten zijn nog wel allemaal heel.
Ik vermoed dat je toerenteller electronisch is en aangestuurd wordt door de CDI. Die zal wrsch. kapot zijn.
 
Hallo VF ers,

Kwam deze aanbieding gisteren tegen :

http://link.marktplaats.nl/323728649

Bij mij groeit het vf virus ook nog met nog maar net een vf1000f rood/zilver in de schuur
met bakken onderdelen erbij.
Miste ik nog 2 nieuwe banden een nieuwe accu en remblokken en een werkplaatshandboek.

De vf1000f2 had dit echter allemaal dus heb ik m,n buurman,s schuurtje er maar
bijgehuurd.....
Met deze vf zaterdag op de motorbeurs geweest de 1e 100km zit er dus al weer op

fvHM-bm30oYPVjw4hGwdzw
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan