VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Spijtig genoeg kan je bij ons in België geen cursus volgen van motortechniek (alleen auto). Plus dat nieuwe modellen meer elektronica zijn dan mekaniek...
Een maandelijkse workshop 's weekends 'how to ...' zou zeer welkom zijn...
Ik ken alvast 2 Belgen (Naked Biker en ikke) die zeer geïnteresseerd zouden zijn.
Dutchy, soms geen kandidaat? :)

Dutchy kan die cursus-leider denk ik meer leren :+
 
Ok, nadat ik m'n ogen eens open heb gedaan zag ik het volgende B|

IMG_0945.JPG

IMG_0946.JPG


Zien jullie die krassen zitten? Rondom is het helemaal vrij, waar kan dit dan weer van komen? :(

En de belangrijkste vraag: is dit schadelijk? -O-
 
Die krassen zitten op meer korven.. Na het gieten van de korf in de zandmal zit er een kraag. Deze wordt er vrij ruw afgeslepen..

Mijn VF750F korf (Met sabre binnen koppeling)
Topview.jpg


Wil je er nog 10 zien ??
 
Vandaag een boel gedaan in het "nieuwe" Knutselhonk. Werkbank gemaakt en een heftafel geregeld. Ja het gaat goed komen,

Morgen wat planken aan de muur. lampen ophangen en vooral puinruimen.
 
Die krassen zitten op meer korven.. Na het gieten van de korf in de zandmal zit er een kraag. Deze wordt er vrij ruw afgeslepen..

Mijn VF750F korf (Met sabre binnen koppeling)
[afbeelding]

Wil je er nog 10 zien ??

Ah verrek...na de zoektocht van m'n andere korf (30 minuten werk...oops :X ) zag ik het daar ook opzitten. Gelukkig, werd al een beetje bang...dit soort dingen in je motor vinden is niet zo heel goed normaal gesproken :P

Wat is trouwens een ingeslagen korf??
 
Vandaag een boel gedaan in het "nieuwe" Knutselhonk. Werkbank gemaakt en een heftafel geregeld. Ja het gaat goed komen,

Morgen wat planken aan de muur. lampen ophangen en vooral puinruimen.

Niet doen...puinruimen kost een uur en na 5 minuten is het weer net zo'n puinhoop :P

Maar klinkt goed, kun je lekker sleutelen straks :)
 
Nu ja... Ik zit er naar te kijken, maar ik nog nie eens een response geven...

Raymond Brouwer...invite sent :)

Wel eng...die nieuwe bougies zien er veel te nieuw uit voor het blok. Ben nu de hele collector aan het ontdoen van roest met een staalborstel. Hopen dat ik niet nog meer gaten vind O-)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt hem ook fosforteren.. Dat spul wat roest omzet in hard materiaal. Dan ben je niet veel materiaal kwijt..
 
Wat is trouwens een ingeslagen korf??

Daar waar de lippen aan de koppelingsplaten op het uiteinde inslaan in de korf.. Er ontstaan dan gleuven waar de plaat achter blijft haken bij het ontkoppelen...

Zoiets dus:
dsc00133r.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar waar de lippen aan de koppelingsplaten op het uiteinde inslaan in de korf.. Er ontstaan dan gleuven waar de plaat achter blijft haken bij het ontkoppelen

Dan kun je dus niet meer echt ontkoppelen toch? :? Die HG roestdinges is gebaseerd op fosfortnogiets
 
Ze hebben het ook voor auto's.. Je smeert het over de roest waardoor het zwart wordt en zo hard als een bikkel...
 
Ze hebben het ook voor auto's.. Je smeert het over de roest waardoor het zwart wordt en zo hard als een bikkel...

Ik zal eens kijken, de Karwei en de Praxis zitten naast elkaar dus allebei ff naar binnen wippen. En direct een litertje demi-water meenemen voor de accu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan