VFR 750 RC 36 II 1996

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Eigenlijk wilde ik geen topic aanmaken in het streetfighter gedeelte omdat ik me niet kan meten aan al die handige knutselaars hier. Maar om toch een beetje de vorderingen bij te houden toch maar besloten om het hier neer te zetten.

Er gaan geen ingrijpende dingen gebeuren. Tenminste voorlopig niet. Ik wil er een naked van maken en ook dit voorjaar de weg op kunnen dus ik pak datgene aan wat nodig is en dat ik het ook af kan krijgen waar ik mee bezig ben.

De plannen zijn:

-kuipen er af
-SBK stuur er op
-kabelboom aanpassen en wegwerken
-nieuwe knipperlichten
-nieuwe koplamp
-bar end spiegels

Dus daar ben ik op dit moment mee bezig..

De VFR is optisch in een zeer mooie staat dus alle kuipdelen die er af komen kunnen zo de verkoop in. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik dat wel (de lezers in het streetfighter gedeelte zullen er natuurlijk geen belang bij hebben ;) )


De VFR in originele staat

foto2twe.jpg


foto3iwk.jpg


GPR exhaust, fris bandje en wheelstriping er op.

ex62.jpg


Uitlaat bochten gespoten

thlt.jpg


Demontage voor SBK stuur

72p1.jpg


LSL klemmen er op en even passen

lcj1.jpg


Stuurtje er op en de rommel weer bevestigd. Gelukkig hoefde ik mijn remleidingen niet te vervangen. Er zaten al stalen leidingen op en die zijn langer dan de originele. De gaskabels heb ik aan de andere kant van het frame uit laten komen dus die hebben nu ook lengte genoeg. En tevens de choke kabel ook aan de andere zijde eruit laten komen.

10mg.jpg


Tellerunit verwijderd en bezig met de kabelboom

z675.jpg


jrtz.jpg


Deze koplamp gaat er op komen met vork beugels en tevens nieuwe knippers

eej4.jpg


zg0o.jpg



Dus zoals jullie kunnen zien wordt het gewoon een lowbudget naked. De enkele achterbrug zit er standaard al in 8-)

Tips en suggesties altijd welkom!! En ik ben nog opzoek naar een mooie teller. Liefste gebruik ik de originele maar die is zo ontzettend groot :( .
 
Laatst bewerkt:
Nu snap ik je aversie tegen die teller, als je er twee gaten in maakt kun je er bijna mijn lampen in kwijt. :+

Ik ga dit topic wel in de gaten houden, al kan ik je niet echt van gedegen advies voorzien. Ik ben ook nog maar net op niveautje prutser.
Er is vast wel iets moois van te maken, misschien niet zoals die professionele bouwvakkers hier verderop maar who cares?

Succes!
 
Welkom bij de rest van de prutsers Jacobse, gaat lekker zo!
 
Pff doe maar duur met dat lampje :P. Beetje jaloers, want eigenlijk wilde ik die ook. Paste alleen niet in mijn budget.. Ik heb zelf deze teller gekocht: . Mooi formaatje en niet gek duur.

Bochten spuiten staat ook nog op mijn to-do lijstje, heb je ook foto's van de fiets zoals ie nu is met de bochten eronder? Zit namelijk te twijfelen of ik ze zwart of zilver zal spuiten.
 
dit is idd het lampje van :ik heb m zelf ook.
ook veel gebruikt en voor een nieuwe lamp betaal je maar 150 euro , veel goedkoper ga je ze nieuw niet vinden.
ja het te veel gebruikte lampje maar ik snap de keuze wel . :+

en het hoeft niet per se extreem hier hoor ,gewoon doen wat je zelf wil en aankan .
en zo een topic bijhouden kan je soms gewoon de nodige hulp opleveren .
succes iig :W
 

Dat is inderdaad een mooie compacte teller. Ik moet me er maar eens in verdiepen. Het liefste wil ik een teller waarbij ik de originele stekker zo kan indrukken. Maar dat zal wel wishfull thinking zijn..

Nu snap ik je aversie tegen die teller, als je er twee gaten in maakt kun je er bijna mijn lampen in kwijt. :+

Ik ga dit topic wel in de gaten houden, al kan ik je niet echt van gedegen advies voorzien. Ik ben ook nog maar net op niveautje prutser.
Er is vast wel iets moois van te maken, misschien niet zoals die professionele bouwvakkers hier verderop maar who cares?

Succes!

Thanks man! En ja die teller is echt groot. Moet toch echt wat anders voor terug komen. Ieder advies is altijd welkom.

Welkom bij de rest van de prutsers Jacobse, gaat lekker zo!

Bedankt. Ik doe mijn best!

Pff doe maar duur met dat lampje :P. Beetje jaloers, want eigenlijk wilde ik die ook. Paste alleen niet in mijn budget.. Ik heb zelf deze teller gekocht: [~[url="http://www.japparts.nl/images/rmcp/360-277.jpg"]afbeelding~][/url]. Mooi formaatje en niet gek duur.

Bochten spuiten staat ook nog op mijn to-do lijstje, heb je ook foto's van de fiets zoals ie nu is met de bochten eronder? Zit namelijk te twijfelen of ik ze zwart of zilver zal spuiten.

Dat is inderdaad een mooi tellertje. Is het ook een beetje 1 op 1 aan te sluiten?
Ik zal eens kijken of ik wat fotos voor je kan maken terwijl de bochtjes eronder zitten. Wel lastig omdat ik weinig ruimte in de garage heb. Motor is geschorst dus kan niet naar buiten.

Wordt door vrijwel iedereen omschreven als , de `te vaak gebruikte`en veelvuldig afgezeken koplamp van een Yammie MT03, heb hem zelf ook, vind hem nog steeds geweldig!

Welkom Jacobse, veel plezier met je topic! :W

Bedankt voor je welkom.
Dat is inderdaad de yammie mt03. Tja dan maar een afgezeken koplamp. Dit is wat ik mooi vind en wat ook goed te monteren valt.
En het is ook iets wat in mijn prijsklasse valt.

dit is idd het lampje van :ik heb m zelf ook.
ook veel gebruikt en voor een nieuwe lamp betaal je maar 150 euro , veel goedkoper ga je ze nieuw niet vinden.
ja het te veel gebruikte lampje maar ik snap de keuze wel . :+

en het hoeft niet per se extreem hier hoor ,gewoon doen wat je zelf wil en aankan .
en zo een topic bijhouden kan je soms gewoon de nodige hulp opleveren .
succes iig :W

Inderdaad. Iedere tip is er weer 1.
Die koplamp heb ik maar voor een fractie van de prijs die jij noemt en het is nieuw en helemaal compleet met de beugel set en knipperlichten. :)
 
Ik ben nu bezig met het maken van beugeltjes voor de radiateur. (links)
En beugeltje voor de stationaire loop. (rechts)
Het zijn de originele beugels waar ik overtollige delen (bevestiging kuip en bobines) vanaf heb geslepen.

zt4x.jpg


De kabelboom verder ontmanteld en teruggevoerd door het frame. Nu kan het soldeerwerk gaan beginnen.

xy7x.jpg


Tevens een beugeltje gevonden om de oliekoeler vast te zetten. De originele beugel was een onderdeel uit de cockpit behuizing.
Dit beugeltje komt bij de zijstandaard vandaan dat eerst diende om de onderkuip mee vast te zetten.

r81b.jpg


1qsg.jpg
 
Pff doe maar duur met dat lampje :P. Beetje jaloers, want eigenlijk wilde ik die ook. Paste alleen niet in mijn budget.. Ik heb zelf deze teller gekocht: [~[url="http://www.japparts.nl/images/rmcp/360-277.jpg"]afbeelding~][/url]. Mooi formaatje en niet gek duur.

Bochten spuiten staat ook nog op mijn to-do lijstje, heb je ook foto's van de fiets zoals ie nu is met de bochten eronder? Zit namelijk te twijfelen of ik ze zwart of zilver zal spuiten.

Koplamp model Urban MT-03 [PW223-110] - €119.95 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop
Hier valt ie mee toch ;)
 
Lekker bezig :). Ik vraag me wel af of het zo lekker gaat sturen nu de oliekoeler aan je T-stuk zit. Die olieleidingen zijn best stug namelijk..
 
Lekker bezig :). Ik vraag me wel af of het zo lekker gaat sturen nu de oliekoeler aan je T-stuk zit. Die olieleidingen zijn best stug namelijk..

Haha klopt. Dat stuurt dus inderdaad niet. Toen ik het beugeltje er even hand vast op had gezet om te kijken of het qua ruimte zou passen heb ik er niet bij nagedacht dat die nu aan de vork zou komen.
Was net de garage aan het opruimen en moest de VFR even verplaatsen en toen kwam ik daar achter. O-)

Zal dus een ander beugeltje moeten fabriccen zodat die aan het frame komt.
 
Het is helaas wel te zien dat die kroonplaat normaal gesproken uit het zicht zit :X
Die oliekoeler kan je met andere slangetjes toch gewoon onder de radiateur hangen?
Hoeveel zou het uitmaken trouwens als je de slangen gewoon aan elkaar zou knopen?
 
Het liefst wil ik de olie koeler er gewoon op laten.


Aangezien mijn stuurgewichten niet meer passen op het ABM stuur ben ik op zoek naar andere.
Kan je op de stuur gewichten trouwens wel spiegels monteren? Want de meeste stuurgewichten zijn afgerond en een bar end spiegel wordt normaal gemonteerd door een bus die het stuur in gaat. Dus eigenlijk op dezelfde manier als het gewichtje.

Dus spiegel en gewicht monteren zal waarschijnlijk wel niet kunnen of hoe denken jullie hierover?

foto.aspx


foto.aspx
 
Jacobse, kijk hier eens op: deze heeft de oliekoeler gewoon ingekort.

En hier nog een link voor koppelingen en tussenstukjes
 
Laatst bewerkt:
Jacobse, kijk hier eens op: deze heeft de oliekoeler gewoon ingekort.

En hier nog een link voor koppelingen en tussenstukjes

Jij bent toevallig niet Brasletti met een nieuwe nick? Lijkt wel wat op elkaar en de avatar al helemaal. Daarbij zie ik brasletti niet veel meer hier.
 
Het liefst wil ik de olie koeler er gewoon op laten.


Aangezien mijn stuurgewichten niet meer passen op het ABM stuur ben ik op zoek naar andere.
Kan je op de stuur gewichten trouwens wel spiegels monteren? Want de meeste stuurgewichten zijn afgerond en een bar end spiegel wordt normaal gemonteerd door een bus die het stuur in gaat. Dus eigenlijk op dezelfde manier als het gewichtje.

Dus spiegel en gewicht monteren zal waarschijnlijk wel niet kunnen of hoe denken jullie hierover?

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar weten ze bij MDI vast antwoord op te geven.
 
Het liefst wil ik de olie koeler er gewoon op laten.


Aangezien mijn stuurgewichten niet meer passen op het ABM stuur ben ik op zoek naar andere.
Kan je op de stuur gewichten trouwens wel spiegels monteren? Want de meeste stuurgewichten zijn afgerond en een bar end spiegel wordt normaal gemonteerd door een bus die het stuur in gaat. Dus eigenlijk op dezelfde manier als het gewichtje.

Dus spiegel en gewicht monteren zal waarschijnlijk wel niet kunnen of hoe denken jullie hierover?

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan gewoon, de meeste spiegels vallen om je stuur, maar waarom passen je bar-ends niet meer? Dit zijn rizoma's maar zijn zat alternatieven.
11528767936_a219c8f598_o.jpg
 
Het liefst wil ik de olie koeler er gewoon op laten.


Aangezien mijn stuurgewichten niet meer passen op het ABM stuur ben ik op zoek naar andere.
Kan je op de stuur gewichten trouwens wel spiegels monteren? Want de meeste stuurgewichten zijn afgerond en een bar end spiegel wordt normaal gemonteerd door een bus die het stuur in gaat. Dus eigenlijk op dezelfde manier als het gewichtje.

Dus spiegel en gewicht monteren zal waarschijnlijk wel niet kunnen of hoe denken jullie hierover?

[afbeelding]

[afbeelding]

Onder de waterkoeler hangen is vlug gefixed.
De koppeling van die alu buisjes met flexibele darm erafgesneden. De alu buisjes ingekort.
Over elkaar schuiven en een klemmetje op.

Ivm bar-end spiegels, de stuurgewichten zitten vast met een schroef (in een busje dat open schuift als je aan de schroef draait).
Die schroef zal je er moeten uithalen en langere schroef door zowel spiegel als stuurgewichtjes halen.
Maar zoals je zegt, de stuurgewichten zijn afgerond, dus heel mooi sluit dat niet altijd aan. Je zal enkele types moeten vergelijken.

Good luck, en fijne feestdagen *:)
 
Jij bent toevallig niet Brasletti met een nieuwe nick? Lijkt wel wat op elkaar en de avatar al helemaal. Daarbij zie ik brasletti niet veel meer hier.

Nee, niet dat ik weet :) Ik ben Marcel uit Leeuwarden en rijd een VFR 750 F uit 1995; een zilveren.. :Y
 
Haha klopt. Dat stuurt dus inderdaad niet. Toen ik het beugeltje er even hand vast op had gezet om te kijken of het qua ruimte zou passen heb ik er niet bij nagedacht dat die nu aan de vork zou komen.
Was net de garage aan het opruimen en moest de VFR even verplaatsen en toen kwam ik daar achter. O-)

Zal dus een ander beugeltje moeten fabriccen zodat die aan het frame komt.

onder je radiateur hangen dan is ie meteen uit het oog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan