VFR als trekker

Heb ik al eens geschreven dat je aluminium moet gebruiken om pannetjes van te maken? Voor al het andere gebruik is het rotzooi.
 
Heb ik al eens geschreven dat je aluminium moet gebruiken om pannetjes van te maken? Voor al het andere gebruik is het rotzooi.

Mijn alu/staal balhoofd geeft zich na 10jr nog niet gewonnen hoor, ook geen tekenen van stress. Zelfde voor achterbrug. Ijzersterk spul dat alu 😝
 
een vliegtuig dat niet scheurt of uit elkaar valt gaat, komt de grond niet af... het is al net zo als in het echte leven; één groot compromis ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
een vliegtuig dat niet scheurt of uit elkaar valt gaat, komt de grond niet af... het is al net zo als in het echte leven; één groot compromis ;)
Ben je wel eens in een ilyushin il-76 geweest? Ik heb nog nooit zoveel titanium bij elkaar gezien. Volgens mij kan je met zo'n ding tegen een berg vliegen en daarna gewoon weer door. De Russen kunnen het.
 
Nieuwe kettingset zit er op. Wat een wereld van verschil. Sinds ik hem heb zat er in de 6e versnelling een trilling in de aandrijving. Niet hinderlijk op zich, maar meer aanwezig bij hogere belasting. Nu is dat weg en sowieso veel gladder en stiller.

Bleek dat de fabrieksset er nog op zat. Bijna 60k is toch wel knap gebruikt.
 

Bijlagen

  • 20190808_193452.jpg
    20190808_193452.jpg
    221,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG-20190808-WA0013.jpeg
    IMG-20190808-WA0013.jpeg
    159 KB · Weergaven: 21
60K met een kettingset is heel erg netjes, Te netjes eigenlijk. Dat impliceert haast dat je hem te weinig belast. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
60K met een kettingset is heel erg netjes, Te netjes eigenlijk. Dat impliceert haast dat je hem te weinig belast. :+
is goed te doen hoor , maatje met zijn kawa zxr 1200 met mega comete heeft momenteel 160000 km op de teller , denk dat hem aan zijn 3de Of 4de setje is ..... heb nog de tijd gekend waar alle 10000 km ketting , tandwielen en achterband vervangen moest worden :Y
 
Zo, dan heeft de OSCO het echt goed gedaan *O*

Gericht smeren doet wonderen. Hier een scotoiler op de EML-zzr. In het verre verleden eens een Yam TR1 gehad, met zo'n compleet dichte kettingkast. Eerste ketting, ruim over een ton 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Was weer leuk bij Brakke Bertje 👍
 

Bijlagen

  • IMG-20190817-WA0021.jpeg
    IMG-20190817-WA0021.jpeg
    328,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20190818-WA0020.jpeg
    IMG-20190818-WA0020.jpeg
    322,4 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20190818-WA0018.jpeg
    IMG-20190818-WA0018.jpeg
    285,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20190818-WA0025.jpeg
    IMG-20190818-WA0025.jpeg
    139,6 KB · Weergaven: 21
Idd jammer. Volgende keer maar weer.
 

Bijlagen

  • IMG-20190818-WA0028.jpg
    IMG-20190818-WA0028.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 14
grmbl.......... zat ook te denken aan een cobra-streep over de lengte cm of 5-6 breed met 2 dunne biesjes ernaast rechts van het midden van de bak.......... bak hoogglans zwart, streep zilvergrijs (zoals de bies in de motor)
Misschien een idee om dat toch nog te doen? O-)
We zijn 11 jaar en een zijspanbak verder, en je bent er misschien bijna aan toe ;-)

De huidige bak waar ik sinds 2015 mee rijd, is nu aan de beurt voor de spuiter.
De cobra streep komt hier niet meer op.
Wordt ook weer door de zelfde spuiter gedaan, en loopt nu alweer twee maanden uit |(

Voorvork keeringen na 11 jaar ook maar eens preventief vervangen. Ook JFJ verkorting blijft zoals hij is.
1x nieuwe voorwiel lagers gemonteerd nadat ik soms na een bocht moest pompen. Nu weer prima.
Was eerst nog van plan om naar een voorband te gaan zoals Vox88000, maar daarvoor is de ruimte tussen de poten net te krap.
Dus gewoon weer de zoveelste Lasertec gemonteerd, dat gaat verder prima.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan