VFR Topic 8 nothing beats a V4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus om mijn motor af te stellen moet ik sowieso een Dynojet-kit kopen? :/

je hebt geen ECU in jouw VFR, maar carburateurs.

zet hem eerst op de bank, staat ie goed, lekker laten staan, niks aan doen.

mocht ie nou echt te arm staan, kan je er altijd wat aan doen (dynojetkit in het ergste geval)

misschien is alleen sproeiers wisselen genoeg :Y was bij mij toen ook genoeg, ik kreeg alleen de flinke dip in het middengebied er niet uit zonder dynojetkit :9

met me nieuwe titanium uitlaat moet ik wel aan een dynokit, hij staat nu grnadioos te rijk _O-
 
Dan hoop ik echt dat hij zo al goed staat. Ik dacht ander uitlaatje erop maakt niet zo heel veel verschil :P wel dus. Hoop niet dat er een dynojetkit opmoet, mja dat zien we dan wel als hij op de testbank gaat. Maar volgens mij als ik er ook nog een K&N filter opgooi moet hij sowieso zo'n kit hebben denk ik :P
 
Voor je gemoedsrust ; kijk ff naar de kleur van je kaarsen . Weet je zo of ie te arm loopt , juist niet of dat ie goed staat ;) . Tis geen hightec manier maar geeft wel een goede indicatie

Heb die van mij nog nooit op de bank gehad . Eentje met een eigenbouw demper en de ander met een ingekorte Bos demper . De kaarsjes hebben de perfecte kleur dus vind ik het prima zo . Of ik nou 100 pk heb of 97 kan me niet zo boeien eigenlijk . Beide lopen als een tierelier .

Knallen als een malle :) *O*
 
Neem aan dat je dit niet bedoeld :+

vdka40.jpg


Maar wat zijn dat dan en waar kan ik dat vinden? :P

edit: zie t al, bougies |(
 
Laatst bewerkt:
beste,

onverwachts heb ik onderdelen van mijn gestolen cbr900rr fireblade sc33 terug gekregen.
Ik ben zelf niet uitermate tevreden over de veredelde fietspomp aka de achterveer van de VFR.
zou de achterveer van de sc33 in mijn vfr rc36 I passen?
Neem aan dat dit onder andere omdat hij in en uitgaand te verstellen is wel wat zou uitmaken.

groeten paul
 
als de vering en dempingswaardes ver onder die van de VFR liggen, word het er nog slechter op, hoeveel je ook aan de demping en veringswaardes draait, het komt niet in de buurt :N

die waardes zou ik eerst proberen op te zoeken voordat je dingen omwisselt.

tevens zou ik naar de montage punten van de VFR en fireblade kijken (oog of vork)

als dat niet matched, moet je dat ook aanpassen
 
@Zagato:
Afstellen zal hoogstwaarschijnijk nodig zijn en hierbij komen er dan al andere sproeiers is en dan is een Dynosetje een relatief kleine meerprijs en zeker de moeite waard.
Ik heb het destijds ook nog gedaan bij een ZXR 750 van 19 jaar oud en 94k op de teller.
Was toen iets van 650 kwijt maar daar zat ook een paar uur bij aan probleem opsporing en compressie meten en bij mij zijn er toen handgemaakte gasmengbuizen in gekomen dus je zou voor een 350 klaar moeten kunnen zijn en dan ken je je motor niet meer terug... in positieve zin.
Jij hebt een CDI wat een ontstekingsmodule is en een ECU is daar in principe een uitgebreide versie van waar ook de injectie aan gekoppeld zit en eventuele lambdasensoren.
Power Commander is ddurder in aanschaf dan een Dynokit (stage 1) maar afsteltijd is voor een carbfiets weer meer omdat er meestal een paar keer de carbs uit elkaar moeten voor een aanpassing waar de PC even aan de klapjap gehangen wordt.
 
Lijkt het wel op ja, ben btw ff langs een mannetje geweest die heeft gekeken en zegt dat ie goed staat zo. in ieder geval niet te arm. Dus lekker laten knallen :D
 
Zie je , niet meteen paniek :) . Kan je nu rustig beslissen wat je verder wilt . Op de testbank of niet ;) Tot die tijd .........lekker :]
Lijkt het wel op ja, ben btw ff langs een mannetje geweest die heeft gekeken en zegt dat ie goed staat zo. in ieder geval niet te arm. Dus lekker laten knallen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan