Whizzer
MF'er
Een hele goede,
Ik zit een beetje in twijfel. Het verhaal is als volgt: Momenteel rijd ik een Diversion 600 maar met mijn 1.91 is dat een uurtje vol te houden. Daarna begin ik het toch wel in mijn benen te voelen en ga ik met mijn voeten hangen over de steunen. Gevolg: mijn eerst paar laarzen lijkt inmiddels op een stel laarzen op hoge hakken, maar dan zonder de hakken... Vast heeeeel erg duidelijk omschreven
Maargoed, het is mijn eerste fiets en heb er toch bijzonder veel plezier van (gehad), maar ik wil nu toch wat anders. Na veel zoeken en zitten leek een Honda VFR800 (model 2002 - nu) een perfecte motor. En toen stond daar opeens een mooie VFR bij de dealer. Uit 2002 (het juiste model dus) en met slechts 8600 km op de teller. De prijs was 9500,- (de vraagprijs dan he en zonder rijklaarkosten..) Mooi in de lak en zover ik kon zien geen schade, maar ik ben dan ook geen expert. Het was alleen wel een versie zonder ABS, iets wat ik op zich best jammer vind, maar niet onoverkomelijk. Kijkend op de diverse motor occasion sites, zie je deze prijzen voor VFR's vaak als ze reeds 20.000 km hebben gelopen.
Toen een proefrit gemaakt. Dat reed erg goed, maargoed als je van een Div 600 ineens op een VFR800 zit, dan is de vooruitgang natuurlijk erg groot (zonder negatief te doen over de Div) en lijkt alles goed. Met mijn technische kennis (of beter gezegd: het gebrek daaraan) heeft heel indrukwekkend kijken naar zo'n motor ook weinig zin, dus ik ben afhankelijk van mijn gevoel.
Tot zover alles goed. Bij terugkomst zijn we toen gaan praten over de prijs. Inruil dus van mijn Div 600 uit 98 (dus model met dubbele schrijfrem voor) met nog geen 17.500 op de teller en met valbeugel, onderkuip en topkoffer. O, en hij ziet er echt mooi uit. De beste man gaf er 2500,- voor en volgens zijn zeggen was dat al boven de anwb koerslijst. Viel me erg tegen moet ik zeggen. Dus 7 kilo euri's bijleggen zeg maar. Toch een hoop centjes...
Omdat de kans bestaat dat ik de Div nog particulier kan verkopen, heb ik gevraagd wat de VFR kost zonder inruil. Dan was het 9200 inclusief rijklaar enzo.
Om nu het lange verhaal nog langer te maken: vandaag naar een andere zaak gegaan waar ze helaas geen 2de hands VFR800 hadden staan van het goede model. Dus even gebabbeld over een nieuwe (alsof ik daar de centen voor heb.. ) en inruil daar van mijn Div 600 (minor detail: daar heb ik hem ook gekocht). De man pakte daar de koerslijst en zei dat de koersprijs 2700,- was en met accesoires wou ie er tussen de 3250,- en 3500,- voor teruggeven. Da's toch een behoorlijk verschil...
Dus nu begin ik te twijfelen aan de eerste dealer met zijn motor. Weinig teruggeven en de prijs van de motor is gelijk aan die van eenzelfde motor die normaal ruim het dubbele heeft gelopen. Echter kon ik geen problemen vinden aan die motor (maar zoals reeds gezegd, ik ben verre van een expert), dus dat lijkt goed.
Ik ben benieuwd naar de mening van experts (lees: jullie!) die vast en zeker eerder met dit bijltje gehakt hebben...
- Ben ik paranoide of is het terecht dat ik twijfel?
- Geeft de een ruim te veel, of de ander ruim te weinig terug voor mijn Div?
- Hoeveel zou er in jullie ogen af moeten gaan van de prijs (9500) als ik geen motor inruil?
- Zijn er dingen waar ik bij een VFR goed op moet letten? (dit vraag ik dadelijk ook nog op het forum van de VFR owners club)
Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt voor jullie reacties op dit epistel.
Ik zit een beetje in twijfel. Het verhaal is als volgt: Momenteel rijd ik een Diversion 600 maar met mijn 1.91 is dat een uurtje vol te houden. Daarna begin ik het toch wel in mijn benen te voelen en ga ik met mijn voeten hangen over de steunen. Gevolg: mijn eerst paar laarzen lijkt inmiddels op een stel laarzen op hoge hakken, maar dan zonder de hakken... Vast heeeeel erg duidelijk omschreven
Maargoed, het is mijn eerste fiets en heb er toch bijzonder veel plezier van (gehad), maar ik wil nu toch wat anders. Na veel zoeken en zitten leek een Honda VFR800 (model 2002 - nu) een perfecte motor. En toen stond daar opeens een mooie VFR bij de dealer. Uit 2002 (het juiste model dus) en met slechts 8600 km op de teller. De prijs was 9500,- (de vraagprijs dan he en zonder rijklaarkosten..) Mooi in de lak en zover ik kon zien geen schade, maar ik ben dan ook geen expert. Het was alleen wel een versie zonder ABS, iets wat ik op zich best jammer vind, maar niet onoverkomelijk. Kijkend op de diverse motor occasion sites, zie je deze prijzen voor VFR's vaak als ze reeds 20.000 km hebben gelopen.
Toen een proefrit gemaakt. Dat reed erg goed, maargoed als je van een Div 600 ineens op een VFR800 zit, dan is de vooruitgang natuurlijk erg groot (zonder negatief te doen over de Div) en lijkt alles goed. Met mijn technische kennis (of beter gezegd: het gebrek daaraan) heeft heel indrukwekkend kijken naar zo'n motor ook weinig zin, dus ik ben afhankelijk van mijn gevoel.
Tot zover alles goed. Bij terugkomst zijn we toen gaan praten over de prijs. Inruil dus van mijn Div 600 uit 98 (dus model met dubbele schrijfrem voor) met nog geen 17.500 op de teller en met valbeugel, onderkuip en topkoffer. O, en hij ziet er echt mooi uit. De beste man gaf er 2500,- voor en volgens zijn zeggen was dat al boven de anwb koerslijst. Viel me erg tegen moet ik zeggen. Dus 7 kilo euri's bijleggen zeg maar. Toch een hoop centjes...
Omdat de kans bestaat dat ik de Div nog particulier kan verkopen, heb ik gevraagd wat de VFR kost zonder inruil. Dan was het 9200 inclusief rijklaar enzo.
Om nu het lange verhaal nog langer te maken: vandaag naar een andere zaak gegaan waar ze helaas geen 2de hands VFR800 hadden staan van het goede model. Dus even gebabbeld over een nieuwe (alsof ik daar de centen voor heb.. ) en inruil daar van mijn Div 600 (minor detail: daar heb ik hem ook gekocht). De man pakte daar de koerslijst en zei dat de koersprijs 2700,- was en met accesoires wou ie er tussen de 3250,- en 3500,- voor teruggeven. Da's toch een behoorlijk verschil...
Dus nu begin ik te twijfelen aan de eerste dealer met zijn motor. Weinig teruggeven en de prijs van de motor is gelijk aan die van eenzelfde motor die normaal ruim het dubbele heeft gelopen. Echter kon ik geen problemen vinden aan die motor (maar zoals reeds gezegd, ik ben verre van een expert), dus dat lijkt goed.
Ik ben benieuwd naar de mening van experts (lees: jullie!) die vast en zeker eerder met dit bijltje gehakt hebben...
- Ben ik paranoide of is het terecht dat ik twijfel?
- Geeft de een ruim te veel, of de ander ruim te weinig terug voor mijn Div?
- Hoeveel zou er in jullie ogen af moeten gaan van de prijs (9500) als ik geen motor inruil?
- Zijn er dingen waar ik bij een VFR goed op moet letten? (dit vraag ik dadelijk ook nog op het forum van de VFR owners club)
Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt voor jullie reacties op dit epistel.