Victoria KR20 zbl 1936 restauratie

En qua compressie, je slotjes zitten al versprongen dus zoveel verlies heb je niet, maar is je zuiger nog in de range qua inbouwmaat..??
 
aha oke goede tips allemaal de zuiger lijkt verder in prima conditie en de cilinder ook.
verder is de zoektocht naar de originele veren mislukt ik heb het motorblok naar een revisie bedrijf gestuurd om passende veren te laten zoeken.
en dit is het beste wat ze gevonden hebben.
 
verder denk ik dan dat de veren iets bij vijlen of slijpen inderdaad de beste optie is.
zeker omdat mocht dit mislukken ik dan nog de originele veren zou kunnen laten na maken.
 
met een dremeltje met een slijp kop erop is het goed gelukt om de zuiger veren weer passend te krijgen.
dus de cilinder zit erop, nu nog even de elektra uitvogelen en dan zou hij moeten starten.
wel zitten we nog met de volgende vraag.
wij zien aan de bovenkant meerdere olie plugs zitten eentje met een pijlstok eraan en eentje zonder.
en zijn nu benieuwd welke delen allemaal gesmeerd moeten worden.
de versnellingsbak moet natuurlijk sws gesmeerd worden.
maar hiernaast zit het koppelingshuis hierover twijfelen wij.
zou een van jullie hier raad mee weten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan