Viper demper op een SV650

Tering man! Klinkt lekker dat pijpie. Misschien dat ik er dan ook maar één ga aanschaffen want de prijs klinkt net zo lekker in de oren!
 
Vanavond kwam nog een dolenthousiaste kennis van me langs, had net zijn viper op zijn cat gemonteerd.....smile van oor tot oor.....


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Vanavond kwam nog een dolenthousiaste kennis van me langs, had net zijn viper op zijn cat gemonteerd.....smile van oor tot oor.....


VFRiendelijke groetuh
Speedy

Ook een ovaal? Khep tot nu toe in het echt alleen maar Viper rond gehoord op verschillende fietsen. Klinkt super! Khoop dat de ovaal net zo klinkt! 8-)
 
iemand bekend met t merk uitlaat "Viper" ????

Nou ikke niet en t enigste wat ik er over kon vinden was dat de sound hard was en dat ze goedkoop waren.
ff wat informeren bij een dealer in barneveld of t zonder aanpassingen kon worden gemonteerd (gasnaalden enz) en ja hoor dat kon.
kosten voor een viper 239 euro...niet duur zul je zeggen....

Nou in dld kost deze dus gewoon ff 139 euro en de ovale 149 euro.
en heksje wou graag wat meer sound in d'r SV-tje en dat zit er nu echt wel in !!!!
Waanzinnig zeg....volgens VTRBoB gewoon meer dan in zijn VTR met 2 BOS dempers }) :9~

dus als er meer gegadigden zijn voor deze demper:
duitsland, Lohne... http://www.motorparts-lohne.de
owja, je kan deze demper op elke motor plaatsen, alleen ff t verbindingsstukje nieuw halen voor de desbetreffende bike die je dan hebt.

(Afbeelding)
(Afbeelding)

Movie met sound (stationeer)
http://www.mig-twente.nl/speedy/MOV07830_viperSV.MPG


VFRiendelijke groetuh
van een blije WitchPower en met een brede glimlachende (met oordoppen in hebbende) Speedy

Hooj...

Heb ook een viper op me suzi gsxr srad, en ben het met je eens dat er een meesterlijk geluid in zit :}
 
Ook een ovaal? Khep tot nu toe in het echt alleen maar Viper rond gehoord op verschillende fietsen. Klinkt super! Khoop dat de ovaal net zo klinkt! 8-)

Yep, een ovale, en volgens mij is alleen de looks anders.
Wanneer heb jij um?

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Yep, een ovale, en volgens mij is alleen de looks anders.
Wanneer heb jij um?

VFRiendelijke groetuh
Speedy

Ik hoop zo snel mogelijk natuurlijk *D
Hij is donderdag besteld dus ik neem aan dat ik hem in de loop van de week binnen krijg. Ik laat het dan gelijk ff weten (en horen }) )
 
Op maandag 26 januari 2004 11:51 schreef Valkyrie het volgende:
Ik heb twee spiksplinternieuwe Viper dempers gekocht voor mijn GSX-R1100 op ebay.de (bij motorparts Lohne). Nou dat gaat nog eens makkelijk. Ben de deur niet uit geweest en moest €99,75 per demper betalen en €19,75 per verbindingspijp. Binnen anderhalve week had ik alles in huis. Verzendingskosten bedroegen €20, voor minder had ik het niet op kunnen halen.
Natuurlijk heeft zo'n prijs ook zijn keerzijde. Ik kan zelf nog even aan het polijsten, want dat is echt bijzonder slecht gedaan. Het blinkt allemaal wel goed, maar het had gewoon mooier (lees egaler) gekunt. In de loop van de week maar even kijken of het allemaal past en hoe het klinkt.
Eergisteravond wilde ik de uitlaten erop zetten. Zo gebeurt dacht ik nog, maar het paste voor geen meter. Zowel de aansluiting verbindingspijp-demper als verbindingspijp collector passen niet en ook zijn de dempers met alles gemonteerd niet op de gelijke hoogte te krijgen. Daarbij komt nog dat de meegeleverde ophangbeugels de demper niet voldoende omsluiten waardoor de dempers niet goed vast hangen. Echt een drama deze set dempers en ik ben er zo'n 5 uur mee bezig geweest om het een beetje passend te maken (wat uiteindelijk niet echt gelukt is). Voorbeeldje: aansluiting demper binnendoorsnede 50,2mm, buitendiameter verbindingspijp 52,7mm. Dat past dus nooit en zeker geen 55mm erin. Zucht. Op mijn mailtje naar motorparts Lohne waarin ik zeg dat er waarschijnlijk de verkeerde verbindingspijpen zijn meegestuurd en uitleg wat er allemaal niet past, reageert hij met enkel het volgende zinnetje:

'habe schon viele dieser dämpfer verkauft passte alle'.

Op mijn reactie hierop waarin ik dus aangeef dat nu wel helemaal duidelijk is dat ik de verkeerde set gekregen heb omdat het bij mij echt niet past en of ik wel de juiste set mag ontvangen of deze terug kan sturen, ontving ik zojuist deze regel:

'es gibt nur diese dämpfer'.

Nou wat een eikel zeg!! Dit slaat gewoon helemaal nergens op. Ben me nu aan het beraden wat verder. Maar in ieder geval een echt afrader deze zaak!!!!!!!
 
nou ik was van plan om morgen een setje te bestellen....

toch nog maar even wachten.. (en dan met name antwoord van Wille ;) )

Sander
 
Eergisteravond wilde ik de uitlaten erop zetten. Zo gebeurt dacht ik nog, maar het paste voor geen meter. Zowel de aansluiting verbindingspijp-demper als verbindingspijp collector passen niet en ook zijn de dempers met alles gemonteerd niet op de gelijke hoogte te krijgen. Daarbij komt nog dat de meegeleverde ophangbeugels de demper niet voldoende omsluiten waardoor de dempers niet goed vast hangen. Echt een drama deze set dempers en ik ben er zo'n 5 uur mee bezig geweest om het een beetje passend te maken (wat uiteindelijk niet echt gelukt is). Voorbeeldje: aansluiting demper binnendoorsnede 50,2mm, buitendiameter verbindingspijp 52,7mm. Dat past dus nooit en zeker geen 55mm erin. Zucht. Op mijn mailtje naar motorparts Lohne waarin ik zeg dat er waarschijnlijk de verkeerde verbindingspijpen zijn meegestuurd en uitleg wat er allemaal niet past, reageert hij met enkel het volgende zinnetje:

'habe schon viele dieser dämpfer verkauft passte alle'.

Op mijn reactie hierop waarin ik dus aangeef dat nu wel helemaal duidelijk is dat ik de verkeerde set gekregen heb omdat het bij mij echt niet past en of ik wel de juiste set mag ontvangen of deze terug kan sturen, ontving ik zojuist deze regel:

'es gibt nur diese dämpfer'.

Nou wat een eikel zeg!! Dit slaat gewoon helemaal nergens op. Ben me nu aan het beraden wat verder. Maar in ieder geval een echt afrader deze zaak!!!!!!!


Oef das minder....
Was mij ook opgevallen dat hij (naam is Thomas) zijn mailtjes erg kort houd..Maar aan de telefoon is hij veel spraakzamer en meer behulpzaam. Misschien dat je hem dus beter even kunt bellen? Ik heb zelf mijn uitlaat nog niet binnen maar als hij binnen is laat ik het meteen weten Sander :)
 
nou ik heb dus ook zo'n Viper op mijn Bandit uit '95, heb het niet zelf gedaan, zo gekocht, en ik kan jullie alleen maar gelijk geven. Als ie erop zit, dan heb je echt een heerlijk geluidje in je motor zitten... :9~

Wel kut voor je dat je demper niet past...
 
ik ben dus een paar weken geleden naar Duitsland gereden, daar een viper gehaald voor onder mijn SV. ik vond het een aardige kerel, hij kon me precies vertellen hoe te monteren. kreeg zoals ik al eerder postte ook nog een aardige korting. zijn antwoorden op mailtjes zijn inderdaad (te) kort, "in het echt" is ie wat spraakzamer. succes ieg
 
Nou ik zou jullie op de hoogte houden als er nieuws was over de in duitsland bestelde Viper demper. Na 3 weken niks gezien of gehoort te hebben vandaag gebeld maar Thomas (de eigenaar denk ik), die de bestelling had opgenomen was op vakantie. waarschijnlijk is er iets fout gegaan en niks verzonden dus zijn collega vroeg of ik nog een keer mijn gegevens kon sturen en dan zou het morgen opgestuurd worden. Dus nog even geduld :)
 
haha, geduld is een schone zaak Willie *D *D
Maar w88 duurt lang....altijd te lang :(



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
ik kan een ovale viper demper kopen en ga em passend maken voor men cb 500.
Maar ik las hier ergens dat ie niet europees goedgekeurd is ofzo?
Het is toch geen open demper?

Oja ik kan em kopen voor 100 euro, heeft juist al 800 circuitkm's achter de rug op een gsx-r.
Zou ik em kopen?
 
Als je goed kijkt zie je dat ie toch echt open is! }) Ik heb de mijne via internet uit Engeland gehaald ong 180 pleuro inc. verzendkosten..

full
 
ja kan hem kopen. ik dacht dat ze 150 nieuw waren.
Verder zou ik hem niet passend maken maar gewoon een koppelstukje kopen voor een cb 500.
De dempers zijn allemaal het zelfde namelijk, de aansluiting is alleen anders.

Verder zou ik ook een paar dempers in duitsland kopen, echter doe ik dit niet meer. Ik ga voor BOSjes. oke iets duurder (ik heb een zaak gevonden die zelfs goedkoper is dan duitsland!!). Deze zijn kwalitatief beter... en komt een iets mooier geluid uit (heb ik mij laten vertellen door meerdere mensen). je betaalt er ook voor
En ik wil niet k*tten met dempers passen etc zoals Valkyrie intikte....
 
ik heb nu al een paar keer naar de geluidsfragmenten geluisterd...

Zalig geluid, maar kan je nog normaal praten als je bijvoorbeeld naast de motor staat? Ik twijfel, ik denk dat hij gewoon TE luid gaat zijn })
 
Het geluidje met de sportdemper is super!, maar wel illegaal (toch :P ). Weet iemand wat de consequenties zijn als de politie je "pakt": enkel een boete of slopen ze gelijk de dempers onder je moto vandaan?
 
ik ben dus een paar weken geleden naar Duitsland gereden, daar een viper gehaald voor onder mijn SV. ik vond het een aardige kerel, hij kon me precies vertellen hoe te monteren. kreeg zoals ik al eerder postte ook nog een aardige korting. zijn antwoorden op mailtjes zijn inderdaad (te) kort, "in het echt" is ie wat spraakzamer. succes ieg

Kijk dit wil ik nu wel even weten! Is het bij alle SV's zo dat je de pijp gewoon af moet zagen? En is het mogelijk om die pijp (Viper) dan een beetje makkelijk onder je knipperlicht te krijgen (dat hij dus mooi een beetje omhoogloopt). Ik vraag me namelijk af of het onderstaande (op de foto) een beetje makkelijk te doen is?

full
 
t verbindingspijpje wat je erbij krijgt is dat tie op de normale wijze wordt gemonteerd, dus gewoon recht naar achter.
voordeel hiervan is dat je duo voetsteun kan blijven zitten (had je dat wel gezien??)

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
ja kan hem kopen. ik dacht dat ze 150 nieuw waren.
Verder zou ik hem niet passend maken maar gewoon een koppelstukje kopen voor een cb 500.
De dempers zijn allemaal het zelfde namelijk, de aansluiting is alleen anders.

Verder zou ik ook een paar dempers in duitsland kopen, echter doe ik dit niet meer. Ik ga voor BOSjes. oke iets duurder (ik heb een zaak gevonden die zelfs goedkoper is dan duitsland!!). Deze zijn kwalitatief beter... en komt een iets mooier geluid uit (heb ik mij laten vertellen door meerdere mensen). je betaalt er ook voor
En ik wil niet k*tten met dempers passen etc zoals Valkyrie intikte....

En die zaak die goedkoper is met Bos dan Duitsland heet ? :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan