Virus/malware meldingen op MF UPDATE

Veilig surfen
Diagnostische pagina voor motor-forum.nl

Wat is de huidige status van motor-forum.nl?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 348 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 57 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-31. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-31.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder poiiu.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS15703 (TrueServer).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat motor-forum.nl in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.
 
Ik kom net thuis, check MF en zie deze melding via Firefox. Ik kon de humor er wel van inzien _O- Via IE inderdaad geen probleem. Maar denk dat een aantal mensen hier toch wel weer even werk mee hebben. Toch maar een screenshotje gemaakt:

MFAanvalluuhhh.jpg
 
Opera geeft ook die melding.

mferror.jpg


Google gaf de volgende reden ervoor.
Veilig surfen
Diagnostische pagina voor motor-forum.nl

Wat is de huidige status van motor-forum.nl?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?
Van de 348 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 57 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-31. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-31.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder poiiu.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS15703 (TrueServer).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat motor-forum.nl in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.
 
IE is idd een stuk trager met bijvoorbeeld foto's vergroten via een forum merk ik nu. Gebruik IE al jaren niet meer, dus dat merk je nu pas weer :) Lang leve Firefox.
 
Ik heb aan opera maar even een Content Blocker toegevoegd.

Zodra het is opgelost, haal ik dat weer weg.
MF moet wel gratis blijven, en als die banners wat extra euries in de pot stoppen, dan zal ik de laatste zijn, om dat te verhinderen.
 
met firefox+ google kreeg ik deze uitleg.

Veilig surfen
Diagnostische pagina voor motor-forum.nl

Wat is de huidige status van motor-forum.nl?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 1 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 348 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 57 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-31. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-31.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder poiiu.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS15703 (TrueServer).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat motor-forum.nl in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

Volgende stappen:

* Terug naar de vorige pagina.
Google Transparency Report

ik kan dus niet motor-forum met firefox openen. (inmiddels openingpost gelezen ;) *O* )
maar IE geen enkel probleem.

ik schrok me de &%&$#%@$@ :( .nmogelijk dat M-F een schadelijke site is. :N
 
Laatst bewerkt:
Zoals zovelen hier heeb ook ik problemen.

In IE werkt het bij mij echter maar gedeeltelijk. Ik kan daar namelijk geen berichten plaatsen.
Nu wist ik wel dat IE en MF elkaar niet echt liggen, maar zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt.

Dit berichtje heb ik via FF getypt, nadat ik 'Ignore this warning' heb aangeklikt. Ik heb gelezen hoe de beveiliging opgeheven kan worden, maar dat doe ik liever niet. Dan maar wat ongemak... :/
 
Beste bezoekers,Oa Firefox, Google en Safari hebben MF op een blacklist gezet. MF wordt nu gezien als verspreider van malware.
We hebben inmiddels een verzoek ingediend bij oa Google om dat weer op te heffen. Maar dit kan even duren...
Ironisch genoeg staan er van Google ook banners op MF.

Ik zie tenminste verschillende keren 'Ads door Google'.
 
bij Firefox moet je ff de blokkering opheffen:

Extra > Opties > Beveiliging > Gerapporteerde aanvalsites blokkeren -> uitvinken.

*Zet het later wel weer aan natuurlijk :) :P

het werkt niet doet het nog steeds niet met firefox en ook niet als ik het aanvalsite uitvink
 
Met IE lukt het wel...


...net voor niks een half uurtje in de hoek van de kamer liggen janken als een klein kind. :( :$
 
Ik krijg zowel in Google Chrome als in IE8 de melding, ik kan er dus in geen van beiden rechtstreeks op.
 
Hackers, die, ongevraagd, willens en wetens, zichzelf, dan wel anderen, toegang verschaffen tot (computer-)systemen met als doel, of met het risico, deze, of andere systemen, te wijzigen dan wel gegevens te achterhalen, vallen in hetzelfde genre als uitkeringfraudeurs en inbrekers. Extreem vies volk.

En net als inbrekers en uitkeringfraudeurs, hoef ik ze niet persoonlijk te kennen om er een oordeel over te hebben.

Eens, maar dat is dan wel een cracker, en geen hacker. :)
 
lol, kunnen we ergens meer info vinden? vind het wel interessant ivm mn werk...

owja: lang leve linux+firefox (let the flamewars begin! jordy pakt vast wat popcorn..)
 
Het geldt trouwens ook voor de motormeuk-filmpjes (in FF)

Client/Server Security Agent

Page Blocked


URL: Motormeuk Filmpje: Aprilia's poging to MotoGP
Rating:
Dangerous

Threat details:

Verified fraudulent page or threat source.

To influence which pages are blocked:
# Contact your administrator about security settings on your network.
# Provide feedback to Trend Micro.

Copyright © 2003-2010. Trend Micro Incorporated. All rights reserved.
 
Laatst bewerkt:
Oja, nuanceren. Heel belangrijk in dit geval, want anders begrijpt niemand wat ik bedoel :z

Hackers, die, ongevraagd, willens en wetens, zichzelf, dan wel anderen, toegang verschaffen tot (computer-)systemen met als doel, of met het risico, deze, of andere systemen, te wijzigen dan wel gegevens te achterhalen, vallen in hetzelfde genre als uitkeringfraudeurs en inbrekers. Extreem vies volk.

En net als inbrekers en uitkeringfraudeurs, hoef ik ze niet persoonlijk te kennen om er een oordeel over te hebben.
Bedankt voor de correctie. ;)
Eigenlijk heten die sukkels, de black hat hackers, crackers. Officiëel dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan