Vizier klapt dicht??

Lady-BMW

MF veteraan
23 okt 2004
2.289
6
Scherpenzeel
Ik heb een Schubert systeem helm en nu heb ik eigenlijk mijn vizier altijd half open staan.
Echter de laatste dagen klapt deze dicht met een bepaalde wind als ik boven de 80 km/h rij of er een vrachtauto van de andere kant komt.

De nokjes zijn iets versleten. Kan ik, behalve een andere helm kopen, hier iets aan doen??
 
Je kunt het montage systeem van je vizier vervangen. Kost je 15 euro ofzo.
 
bij mij gebeurt het ook, maar ik heb er niet zoveel last van; de vizier klapt dan eerder dicht dan een insect aanval kan doen op mijn ogen (ja ze lijken altijd daarop te mikken)
 
Ik heb een Schubert systeem helm en nu heb ik eigenlijk mijn vizier altijd half open staan.
Echter de laatste dagen klapt deze dicht met een bepaalde wind als ik boven de 80 km/h rij of er een vrachtauto van de andere kant komt.

De nokjes zijn iets versleten. Kan ik, behalve een andere helm kopen, hier iets aan doen??


Ik heb een Schubert S1 en daar sluit het vizier ook als je ongeveer 120 rijd.
Dat hoort ook te gebeuren volgens de handleiding.

Ik heb wel eens dat bij veel wind(bijv. afgelopen week) dat het bij een lagere snelheid dichtklapt.

Ander vizier ?

Erwin
 
Ik heb een Schubert systeem helm en nu heb ik eigenlijk mijn vizier altijd half open staan.
Echter de laatste dagen klapt deze dicht met een bepaalde wind als ik boven de 80 km/h rij of er een vrachtauto van de andere kant komt.

De nokjes zijn iets versleten. Kan ik, behalve een andere helm kopen, hier iets aan doen??

Prima toch?

Je wilt echt geen steentje of insect op je onbeschermde delen bij > 80 km/u!!!
 
Misschien is het een idee om over te stappen op een Jet helm met zonnebril.
Volgens mij is zo'n systeemhelm niet echt bedoeld om mee te rijden terwijl hij openstaat.
Of gaat het alleen om het vizier?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het begrijp is het alleen het vizier, met systeem open rijden is zo zowiezo geen goed idee als je remt zie je niks meer :X Ik had het ook bij mij helm, probleem is opgelost door het binnenwerk te vervangen, kosten 15e.
 
Dubbellikker ijsje halen en de stokjes ertussen zetten.
Kosten 50 cent :+

Edit: uiteraard wel eerst het ijsje even opeten he
 
Laatst bewerkt:
als iemand die ijs-stokjes nodig heeft pm me maar ik moet mn amandellen laten verwijderen dus veel ijs likken ^^
 
Terug
Bovenaan Onderaan