Vizier/pinlock problemen

boomhauer

MF veteraan
5 dec 2006
4.973
1.133
Recent heb ik een shoei hornet adv gekocht met daarin al een pinlock vooraf in gemonteerd.

Sinds het begin heb ik al dat de binnenkant enorm condenseert, zo erg dat ik regelmatig de condens moet wegvegen met mijn vingers tijdens het rijden.

Het probleem ligt dus niet aan de pinlock dat er condens tussen de pinlock en vizier zit maar echt op de kant waar je gewoon aan kunt.

Ik heb al eens de pinlock volgens de handleiding schoongemaakt en ik ben al terug gegaan naar de winkel maar die laatste kunnen er 'niets' aan doen.
En ja, alle ventilatie kanalen staan open, meermaals gecontroleerd. Dat ben ik 100% zeker.

Heeft het zin om een nieuwe pinlock te bestellen of niet?
 
Nee.

Heb je de pinlock al een keer andersom gemonteerd? Misschien heeft je voorganger m fout gemonteerd?


Welke winkel verkoopt jou recent een nieuwe helm met pinlock en zegt nu doodleuk dat ze niks kunnen doen?
 
  • Eens
Waarderingen: RonP
In dit geval mag je de winkel wel met naam en toenaam noemen.
Duidelijk is het dan voor iederen om daar nooit een helm te gaan kopen!

Het minste wat ze kunnen doen is om zich in te zetten om dit probleem op te lossen.
Desnoods gaat de helm terug naar de importeur en komt er een (goede) nieuwe.
Shoei is toch geen rotzooi zou je denken........................🥴
 
Mijn stiefzoon had hetzelfde probleem met zijn Shoei en pinlock. Eerst nieuwe pinlock, maar dat hielp niet perfect. Het sloot niet mooi aan op het vizier. Verkoopster nam daar geen genoegen mee. Ze pakte toen een nieuw vizier, monteerde de nieuwe pinlock daarin en het probleem was opgelost.
En dat alles helemaal gratis. Het geld van de nieuwe pinlock wat hij al betaald had stond binnen 2 dagen weer op zijn rekening.

Het was MKC Veghel.
 
Laatst bewerkt:
Nee.

Heb je de pinlock al een keer andersom gemonteerd? Misschien heeft je voorganger m fout gemonteerd?


Welke winkel verkoopt jou recent een nieuwe helm met pinlock en zegt nu doodleuk dat ze niks kunnen doen?
Helm is nieuw en pinlock zit er goed in. Ook al gecontroleerd.

Ik zal vanavond nog eens langs gaan en wat harder op tafel slaan.
 
Dan terug met dat vizier inclusief pinlock naar de importeur.
Kan toch niet zijn dat ze jou met dit probleem het 'bos in sturen'?
 
Dan terug met dat vizier inclusief pinlock naar de importeur.
Kan toch niet zijn dat ze jou met dit probleem het 'bos in sturen'?
Zou je denken.. Ik ga nog eens terug gaan naar de winkel. Desnoods met een klef vizier zodat ze het zelf zien.
 
Menig winkel en webshop houdt zich niet aan die regels en stuurt je van de wand naar de...
Helaas..
Laatst zelf een poster gekocht...die was stuk aangekomen. Webshop zei..dikke doei.
Zelfs mn reviews op Google en social media zijn weggehaald. En ze waren niet onvriendelijk van spraak.
 
Menig winkel en webshop houdt zich niet aan die regels en stuurt je van de wand naar de...
Helaas..
Laatst zelf een poster gekocht...die was stuk aangekomen. Webshop zei..dikke doei.
Zelfs mn reviews op Google en social media zijn weggehaald. En ze waren niet onvriendelijk van spraak.
Eerlijk.. Ik had deze helm gekocht in een winke l met het gedacht van service te hebben. Ik koop eigenlijk bijna alles gewoon via webshops, dat is zeker toegenomen de laatste 2 jaar (de reden kan je zelf bedenken..).
Ik heb werkelijk nog geen 1 slechte ervaring gehad met webshops, zowel niet met bestellen,leveren of retourneren.
Vorige week voor de eerste keer iets terug gestuurd en dat was dan nog mijn eigen fout door een verkeerde bestelling te plaatsen. Geld staat inmiddels al weer op mijn rekening.
 
Ik ga liever bij de rad.. Nooit geen problemen met hen gehad.
 
Dat je een keer iets koopt wat niet functioneert kan natuurlijk altijd gebeuren.
Het is meer hoe de winkel (MKC) het probleem afhandelt. Nee, ik had dit niet verwacht van MKC.
Maar als je dit niet duidelijk ben hen aankaart, dan zal er ook niet veel gebeuren. Mss ben je wel geholpen door een stagiare???

Gewoon teruggaan en je niet met een 'kluitje in het riet' weg laten sturen!
Zij hebben jou een product geleverd dat niet voldoet. Dan MOETEN ze dat ook oplossen of anders geld terug!
 
Dat je een keer iets koopt wat niet functioneert kan natuurlijk altijd gebeuren.
Het is meer hoe de winkel (MKC) het probleem afhandelt. Nee, ik had dit niet verwacht van MKC.
Maar als je dit niet duidelijk ben hen aankaart, dan zal er ook niet veel gebeuren. Mss ben je wel geholpen door een stagiare???

Gewoon teruggaan en je niet met een 'kluitje in het riet' weg laten sturen!
Zij hebben jou een product geleverd dat niet voldoet. Dan MOETEN ze dat ook oplossen of anders geld terug!
Precies. Een product kan eens falen en daar kan een winkel bijna nooit iets aan doen. Maar als ik tot 2x toe een arrogant antwoord krijg dan word ik wel geïrriteerd.
Ik was al eens langs geweest en toen kreeg ik het advies om de pinlock te reinigen (nieuwe helm..) en bij de 2de maal toen ik ging klagen aan de telefoon was het wellicht omdat mijn ventilatieroosters niet open waren en dat het koud was buiten. Begin januari was het hier bijna 15 graden dus dat was het zeker niet op dat moment.
Ik gebruik mijn motor voor woon-werkverkeer dus ja het is irritant om zo te sukkelen met een helm.
 
Een pinlock is er JUIST voor dat je bij lagere temps geen condens in je vizier krijgt.

Maar mss hebben ze toch een beetje gelijk met die ventilatie-roosters
Want bij 15'C zou je zelfs zonder pinlock geen condens op je vizier hoeven hebben.
Ik heb ook een vizier zonder pinlock, en daar krijg ik pas onder 5'C last van condens, of mss eens een keer met extreem vochtig weer.
Meestal red ik me door een mini-spuitbus met anti-condens te gebruiken. Dat werkt ook. (voor mij)
Maar ik ga bijna nooit weg met heel slecht weer. Dus mij raakt 't niet echt. Voor WW-verkeer wordt 't natuurlijk anders.

Ja, die condens is wel heel vervelend en normaal gesproken niet te verwachten met pinlock.
Als je al bent langs geweest en advies krijgt om........, dan denk ik waarom maakt de verkoper niet jouw helm en vizier klaar voor pinlock?
Dat zou dan een stuk service moeten zijn naar de klant. Eigenlijk zou ik van MKC beter hebben verwacht! :X
 
Zoals ik al eerder zei, de roosters staan altijd open. Ik vond het dan ook maar een flauw argument van hem (aan de telefoon nog nota bene..).
 
Ik vind het niet zo gek dat hij aan de telefoon de ventilatieroosters noemt. Hij kent jou en jouw kennis/ervaring/intelligentie niet. Als jij echter duidelijk aangeeft dat die wel open staan en hij dan niet van invalshoek verandert, is het een ander verhaal.
 
Zoals aangegeven moet de winkel je helpen. Kunnen ze dat niet dan de hele overeenkomst ongedaan maken. Aangezien het een koop is (voorgemonteerd) kunnen ze hier niet weg komen met alleen de pinlock terug te nemen.

Maar dat gezegd hebbende een pinlock is vrij simpel en kan bewezen goed werken. M.a.w. er zijn maar een beperkt aantal zaken die mis kunnen zijn.

Principe is een tweede ruitje met daar tussen lucht met een lucht dichte afsluiting. Waar kan het mis zijn?
1. Geen lucht er tussen. De silicone rand op de pinlock ontbreekt
2. Geen lucht dichte afsluiting omdat:
a. De sicilonenrand onderbroken is
b. De afstelling onjuist is waardoor de pinlock wijkt van het visier (check als deze gemonteerd is. Dit is bij te stellen door de pinnen die excentrisch zijn te verdraaien. en het visier daarna opnieuw te monteren.
3. Pinlock visier is vies (gebuik glassex)
4. Er zit vochtige lucht tussen de visieren.
 
Een scherm dat alle wind tegen houdt, of met gewassen haren op de motor, of de koude helm op je warme hoofd, of een vorm helm/ hoofd waardoor het vizier dichtbij staat? Het kan ook dat de ventilatie wordt tegengehouden door de dikte van de pinlock.

Al eens geprobeerd zonder pinlock? Werkt bij mij super goed!

Ik vind pinlock nogal overgewaardeerd en in het donker erger ik me aan de weerkaatsing en aan dubbel zicht, nog afgezien van vaak opnieuw moeten monteren wegens toch weer lekken. Er staat ook meestal 'daytime use only' op, da's niet voor niets.
 
Laatst bewerkt:
Zoals aangegeven moet de winkel je helpen.
3. Pinlock visier is vies (gebuik glassex)
GEEN Glassex gebruiken!
Dat tast 't materiaal aan. Vizier wordt er dof van en het materiaal verhardt. Kan letterlijk knappen bij breuk.
Ik heb ook een tijdje Glassex gebruikt. Mijn vizier is nu dus (een beetje) dof.
Het werkt(e) wel perfect om schoon te maken. Toch maar beter niet (meer) doen.

Vizier-reiniger of met gewoon water reinigen.
Als ik thuis kom gooi ik nu altijd gelijk een nat gemaakte vaatdoek over het vizier.
Na omkleden zijn alle insekten losgeweekt en er eenvoudig af te vegen.
 
Ik vind het niet zo gek dat hij aan de telefoon de ventilatieroosters noemt. Hij kent jou en jouw kennis/ervaring/intelligentie niet. Als jij echter duidelijk aangeeft dat die wel open staan en hij dan niet van invalshoek verandert, is het een ander verhaal.
Klopt maar ik had al heel het verhaal gedaan dat alles open stond, en op aanraden van zijn collega het vizier gereinigd volgens de handleiding en als je dan nog arrogant wordt afgesnauwd dat het koud is (begin januari was het 15gr..) en dat de roosters wellicht dicht staan, dan wek je bij mij pas irritatie op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan