Vlotternaald getikt nu klikt hij alsof ontploffen

Harm1244

Caferacer rijder
12 jul 2020
13
3
Hoi,

ik heb een honda cb750 waar de vorige eigenaar veel aan heeft gedaan.

van de week bleef mijn vlotternaalf hangen- door een paar keer tegen de cabarateur te tikken schoot deze weer terug.

vandaag wou ik weer voor het eerst gaan rijden. Maar na het starten begin hij weer benzine te lekken. Weer een paar keer tegen de cabarateur aangetikt. En nu lekt hij niet meer.

maar als ik hem start klinkt de motor alsof hij gaat ontploffen- hij maakt echt extreem veel toeren.

wat kan ik doen?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    570,2 KB · Weergaven: 52
Kijken of het gas niet blijft hangen en helemaal tegen de aanslag terugkomt,controleer ook of er
geen benzine in de motorolie terecht gekomen is,en controleer of er geen valse lucht is.
Met deze constructie van losse filters hebben de carburateurs geen steun meer van het luchtfilter,
daardoor komt al het gewicht op de inlaatrubbers,gevolg kan zijn dat ze gaan scheuren,of los gaan zitten.
 
Hoe kan ik controleren of er valse lucht is?
I am sorry - ik heb er echt de ballen verstand van.

zou het kunnen dat alles nog vol benzine zit, omdat hij zo lang heeft gelekt. En dat het na een tijdje lopen vanzelf opgelost zou moeten zijn? Of is dit een gekke beredenering?
 
Tegen de carburateurs tikken deden we in de tijd dat die cb's nog nieuw waren. Maar op een gegeven moment hielp dat niet meer en moesten de carbs toch uit elkaar.
Bedankt voor je reactie! Daar was ik inderdaad ook bang voor. De garage waar ik mijn motor naar toe breng is 25 min rijden. Wat is jou advies? Zou ik hier nog mee kunnen rijden of liever achterop een aanhanger?
 
Mijn advies: zet je woonplaats of regio in je profiel, er zijn volop ervaren motorrijders op dit forum die best een ander willen helpen hun CARBURATEURS ( voor het gemak af te korten naar carbs) op orde te brengen. :)
Bedankt Rob! Goeie tip- wil het namelijk ook graag zelf leren! Voor de lezers van deze topic: Eindhoven
 
Hoe kan ik controleren of er valse lucht is?
I am sorry - ik heb er echt de ballen verstand van.

zou het kunnen dat alles nog vol benzine zit, omdat hij zo lang heeft gelekt. En dat het na een tijdje lopen vanzelf opgelost zou moeten zijn? Of is dit een gekke beredenering?
We hebben een heel mooi How to topic,let er wel op uit zoveel mogelijk uit de buurt van de open filters
te blijven als je met iets vluchtigs spuit,want dan zuigt de motor het via de filters naar binnen en dat moet je voorkomen,
anders weet je nog niet of het valse lucht is,maar controleer eerst of het gas goed terug komt en er geen benzine in de
olie gekomen is,dat laatste ruik je meteen als je de olievuldop er af haalt.
 
We hebben een heel mooi How to topic,let er wel op uit zoveel mogelijk uit de buurt van de open filters
te blijven als je met iets vluchtigs spuit,want dan zuigt de motor het via de filters naar binnen en dat moet je voorkomen,
anders weet je nog niet of het valse lucht is,maar controleer eerst of het gas goed terug komt en er geen benzine in de
olie gekomen is,dat laatste ruik je meteen als je de olievuldop er af haalt.
Dat heb ik beide al geprobeerd en dat is in orde. Het gas loopt vloeiend terug en er is geen benzine in de olie te vinden
 
als ik hem start klinkt de motor alsof hij gaat ontploffen- hij maakt echt extreem veel toeren
op alleen benzine gaat hij niet hoger in toeren lopen. Op benzine en LUCHT wel. Hij krijgt dus in ieder geval teveel lucht. Als eerste zou ik de stationair schroef terug draaien, want er is ook kans dat hij daarvoor stationair niet op alle cilinders liep en nu wel.
 
op alleen benzine gaat hij niet hoger in toeren lopen. Op benzine en LUCHT wel. Hij krijgt dus in ieder geval teveel lucht. Als eerste zou ik de stationair schroef terug draaien, want er is ook kans dat hij daarvoor stationair niet op alle cilinders liep en nu wel.
Dit heb ik ook geprobeerd. Maar helaas zonder resultaat
 
Dit heb ik ook geprobeerd. Maar helaas zonder resultaat
Het was toch een goede tip @Zot! Ik rij nu inderdaad op een hele andere verhouding lucht/brandstof. Vandaag een klein rondje gereden om even te kijken hoe hij het doet- hij loopt weer top. Nu heb ik alleen het idee dat hij extreem snel warm wordt en ook heel heet. Hoe weet ik wanneer mijn motor te heet wordt? Daarnaast zag ik wat vloeistof uit een onderdeel van mijn motor lopen (geen idee wat het onderdeel doet -foto). Daarnaast vond ik het oliereservoir in tegenstelling tot normaal ook erg heet. What to do?
 

Bijlagen

  • AF0CB009-E292-4C69-963F-FF81382C8452.jpeg
    AF0CB009-E292-4C69-963F-FF81382C8452.jpeg
    170,9 KB · Weergaven: 29
  • 0D967B33-E589-4845-803E-4A601C7614EC.jpeg
    0D967B33-E589-4845-803E-4A601C7614EC.jpeg
    192,4 KB · Weergaven: 27
Inderdaad een euvel wat veel voorkwam,het is wel te voorkomen door de kop na te trekken om zeg de 50000km,
maar bijna niemand deed dat omdat het blok daarvoor uit het frame moet,erg heet kan ook komen door een
te arm mengsel,enige manier om dat goed te krijgen is de motor op een Dynojet testbank te zetten,er zijn daar een aantal van in Nederland.
 
Ik kan het net niet goed zien maar het lijkt wel of er van die "race" luchtfilters op gemonteerd zitten.
Dat draagt ook niet bij aan een goede lucht/brandstof verhouding.
Edit,
Inderdaad zie foto in openingspost
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan