VMAXlijst van het MF deel 5

Gister de V-Max naar Piet in Zuidland gebracht voor carb revisie. De 167 km/110 mijl gereden met 100 km/h over de "snelwegen" en nog niet op reserve dus zuunig is ie wel. Mijn vorige blok haalde 95 mijl voor ie op reserve moest.
Heb al eens 120 mijl gereden met dit blok voor ie op reserve moest. (bij normaal gebruik).
Hij loopt nu slechter op fabriekssetting, maar met V-Boost van Piet die ik al erop heb zitten, loopt ie veel mooier en beter en zuiniger, dus Piet gaat de carbs reviseren.
Bakkie koffie gedaan en praatje en zijn werkplaats bewonderd. Nette inrichting....:t
Ben benieuwd als ie klaar is.......
 
Gister de V-Max naar Piet in Zuidland gebracht voor carb revisie. De 167 km/110 mijl gereden met 100 km/h over de "snelwegen" en nog niet op reserve dus zuunig is ie wel. Mijn vorige blok haalde 95 mijl voor ie op reserve moest.
Heb al eens 120 mijl gereden met dit blok voor ie op reserve moest. (bij normaal gebruik).
Hij loopt nu slechter op fabriekssetting, maar met V-Boost van Piet die ik al erop heb zitten, loopt ie veel mooier en beter en zuiniger, dus Piet gaat de carbs reviseren.
Bakkie koffie gedaan en praatje en zijn werkplaats bewonderd. Nette inrichting....:t
Ben benieuwd als ie klaar is.......
Als ie het goed doet` dan heb je er weer jaren plezier van .. ik heb die van mij toen direct bij aanschaf aangepakt , start en loopt nog als een beest. Ging voor dik 600 euro alleen al aan spul in . Alle 4 membramen en vier complete revisiesetjes
 
Laatst bewerkt:
Nog ff een fotootje met de nieuwe Dam uitlaten er op. Netjes met E-keur, dus voorbereid op de toekomst.

PXL_20201122_064908076.jpg


PXL_20201122_065437965.jpg
 
Gister de V-Max weer opgehaald bij Piet. Was f#cking koud na 1½ uur op de motor naar huis.🥶
Piet heeft de carbs gereviseerd en kon de stelschroef nog er uit krijgen die vernaggeld was, 1 inlaatrubber was gescheurd en hij heeft alles ultrasoon gereinigd, gemonteerd en afgesteld.
Hij heeft na wat app verkeer nog andere dingen aangepakt en vervangen wat hij tegenkwam. Netjes dat ie overleg pleegt.
Bleek dat de koppeling slave seal ring onder in blok die de pen bediend te klein was. Koppeling werkte wel maar toch... de koppelingshendel is vernieuwd. Voetrem achterlicht werkte niet, bleek kabel los te zijn.
Verder gaskabel vernieuwd en van achterwiel de ring aan andere zijde gezet, zodat de Avon band meer vrijloop heeft aan cardanzijde.
Op weg naar huis trok het beest weer zoals het hoort in fabriekssetting en reageert veel beter op gas respons dan voorheen.
Hij is weer klaar voor de lente.....:]
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Afgelopen zomer een vmax 1200 met vboost gekocht. Ding loopt maar daar is het dan ook mee gezegt. Carbs moeten worden schoongemaakt, accu word leeg getrokken en remmen doet hij ook niet meer. Tijd voor een complete overhaul.. Ik heb de motor goedkoop kunnen kopen en nu wil hem helemaal in orde maken. (Alles zal matt zwart gespoten/gecoat worden. Build serie: www.youtube.com/kiwiiyt

Alvast 2 filmpjes opgenomen, verwijderen van de carbs:

en

 
Terug
Bovenaan Onderaan