VN1500 Classic ontkoppelt niet/ kruipt bij het starten

teuntjevos

Rookie
3 mei 2021
3
1
Beste mensen,
Nieuw hier met de eerste vraag;
Ik rij een Kawasaki vn1500 Classic uit 97.
Laatst kwam ik erachter dat als ik de versnelling in zijn 1 had en met de koppeling in de motor startte; dan kroop ie een beetje naar voren. Als ik snel optrek en naar zijn 2 schakel gaat dit erg moeilijk; komt vaak in zijn vrij. Als ik rustig rijd heb ik nergens last van, ook als ik 120 rijd en optrek slipt de koppeling niet.

Eerste idee was vloeistof vervangen; dit gedaan en ontlucht met speedbleeder(pakt geen valse lucht meer, heb de onluchtingsnippel met teflon gedaan). Nu krijg ik hem niet ontlucht; hij lekt niet, zou dit lucht in de banjo bout zijn?

en de vraag of dit met de koppeling ookal opgelost kan worden met een nieuwe veer of meteen nieuwe koppelingsplatrn moeten vervangen.
Motor heeft 41k gelopen; en ik denk dat de platen fabriek zijn

alvast bedankt
 
Mss wat laat maar ik ben hier net nieuw.
De drukplaat van de koppeling heeft bij die machines nogal de neiging van in te lopen.
Heeft de koppeling een tijd voor dit euvel niet een beetje doorgeslipt bij stevig optrekken?
 
Mss wat laat maar ik ben hier net nieuw.
De drukplaat van de koppeling heeft bij die machines nogal de neiging van in te lopen.
Heeft de koppeling een tijd voor dit euvel niet een beetje doorgeslipt bij stevig optrekken?

Bedankt voor het meedenken.
Heb de motor recent gekocht dus kan dit niet beoordelen. Het is nu allemaal wel gelukt, de koppeling ontkoppelde wel; maar omdat ie wat langer stilstond plakte de koppeling, en dit leek alsof ie niet deed ontkoppelen 😂
Daarna bij een rondje rijden deed het weer als behoren. Hij kruipt ook wat minder en is nu niet meer zo een probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan