VN800 valt uit bij beetje gas geven

fotojef

Rookie
12 apr 2010
26
4
sittard
Hoi Motormuizen,
Ik heb een probleem met mijn kawasaki vulcan classic 800.
Ze start perfect, loopt als een zonnetje . maar zodra ik iets van gas geef ........valt ze dood.
Ik heb een filmpje van hoe ze moeite heeft. dit is hier te zien.
Wie weet wat het probleem is.

ps. met de standaard ingeklapt heeft ze het zelfde probleem , en ook met koppeling in geknepen.
 
is wel een leuk klusje om te doen :t
Nou, ik heb ff gekeken. Maar dat valt nog best tegen. Maar ik heb dan ook geen geduld, en geen ruimte 🥴
 

Bijlagen

  • IMG_20190730_155220.jpg
    IMG_20190730_155220.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 16
Oké, hier de subtiele manier. 😘

Zonnestraal,

Koop of leen een werkplaatsboek.
Tank eraf inclusief benzineleiding.
Rechterkant,mogelijk ook links, het luchtfilter (ronde ding) demonteren.
Klemmen losmaken van de carburateurs.
Carburateurs een voor een demonteren en per onderdeel schoonmaken met carb- cleaner. Doorspuiten met compressor lucht.
Maak foto's en schrijf hoeveel slagen je gemaakt hebt om iets inwendig los te halen.
Synchroniseren.

En.... de mogelijkheid bestaat dat je het spul er na het schoonmaken opnieuw moet demonteren omdat er iets nog vies of verstopt zit.
 
Laatst bewerkt:
Oké, hier de subtiele manier. 😘

Zonnestraal,

Koop of leen een werkplaatsboek.
Tank eraf inclusief benzineleiding.
Rechterkant het luchtfilter (ronde ding) demonteren.
Klemmen losmaken van de carburateurs.
Carburateurs een voor een demonteren en per onderdeel schoonmaken met carb- cleaner. Doorspuiten met compressor lucht.
Maak foto's en schrijf hoeveel slagen je gemaakt hebt om iets inwendig los te halen.
Synchroniseren.

En.... de mogelijkheid bestaat dat je het spul er na het schoonmaken opnieuw moet demonteren omdat er iets nog vies of verstopt zit.
kijk :} :} :t

zo heb ik t bij die vierling van mij ook gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je tank hoeft er niet eens voor af, ding ligt er met 5 minuten vanaf en op je werkbank, leg hem op een schone doek.
Meest vervelende klusje zijn de gaskabels losmaken, en Vulcanrijder, een VN heeft maar 1 carb*D
 
Je tank hoeft er niet eens voor af, ding ligt er met 5 minuten vanaf en op je werkbank, leg hem op een schone doek.
Meest vervelende klusje zijn de gaskabels losmaken, en Vulcanrijder, een VN heeft maar 1 carb*D
Ik ken het type VN800 niet, maar als het 1 carb heeft dan maakt dat het alleen maar makkelijker.
Een tank verwijderen is misschien niet noodzakelijk, maar je kan als minder technisch aangelegd persoon wel de situatie beter overzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan