Volledig verbod op brandstof voertuigen, OOK MOTOREN

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Dat is wel heel knap de 300km Volvo heeft een bereik capaciteit van 40-45ton.
Een max gvw, dat is wat anders.

Dus als het laadvermogen mogen bijna halveert zeg je eigenlijk dat er 15-20ton extra accu's in gaat boven op wat er al in de 300km vrachtwagen zit. Een 4-5 jaar oud pakket 100kWh weegt ongeveer 5-600kg nieuw wegen al hel veel minder.
Dat wil zeggen dat ze boven op het bestaande pakket voor die extra 400km 2500kWh aan accu's zouden moeten plaatsen volgen jouw bewering.
Nee, een gvw van 40-45 ton, daarvan is het laadvermogen normaal een 25/29ton.
Daar gaat dan een derde van af.
Nochtans is dit niet mijn bewering, maar wat ik van de techneuten van meer dan één merk te horen krijg.
Heb je wel enig idee over hoeveel vermogen je het dan hebt.?

Voor de long haul, zou het wellicht slimmer zijn om naar rail transport te gaan, wat feitelijk ook al veel gebeurd.
Voor sommige vrachten duurt dit te lang.
Voor 3/4 van het transport is die 300km zelfs al genoeg
Nee, zelfs de gemiddelde distributietruck rijdt al meer dan dat per dag.
Als men het in de transport met driehonderd kilometer per dag kon verdienen zou men daar heel blij mee zijn.
De praktijk is dat men 10/12 uur per dag werkt en minimaal rond de vijfhonderd kilometer rijdt.
Daarbij is die 300km een maximale
net als 3/4 van de Europese vluchten minder is dan 500km en dus ook 800km vliegtuigen verreweg het grootste deel kunnen oplossen.
Afhankelijk van hoeveel die vliegtuigen kunnen vervoeren wel ja.

Heb je hiervan de onderbouwing al kunnen produceren of blijft het uit de onderbuik komen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die van jou is niet anders, als je motor weglaat doe je je naam nog eer aan.
Wat doet een Zeerob zoal naast een beetje ongelukkig rond hopsen, pissen, schijten en een hoop herrie maken.
Het enige wat jij wil is mij een smerig elektrisch hok door m'n strot duwen. Sterph!
Denk dat motorzeerob jou helemaal geen electrische auto of motor door je strot wil duwen, hij legt alleen even iets uit, iets dat helaas boven jouw pet gaat.
En dan afsluiten met sterph.
Beste is om jou helemaal niet meer op de weg willen hebben.
 
Overheid is volledig geïnfiltreerd door lobby groepen en hebben enkel belang bij wat goed is voor de maatschappij.

Wat mij overigens wel verbaast en aan de andere kant ook weer totaal niet, dat als je doet wat je zegt je zo verschrikkelijk slecht bent geïnformeerd en alleen net zo slecht onderbouwd papegaait wat Prof. Ad van Wijk roept van de TU Delft en dan ook op iedere kritische vraag alleen een antwoord heeft van "ik geloof dat het beter gaat worden met waterstof" en dat dan natuurlijk weer volledig zonder onderbouwing...
Bij gebrek aan normale gespreksstof ga je nu mijn integriteit aanvallen?
:?

Jij bedient je van dezelfde communicatietechnieken die Willem Engel ook gebruikt, roepen dat jij alles weet en goochelen met cijfers die afkomstig zijn van site’s van het niveautje coronawappie of die op zijn minst, gezien alleen de naam al, gekleurd zijn.
Alles wat niet in jouw denkwijze past moet slecht geïnformeerd zijn of er komt weer eens een samenzweringstheorie voorbij. :N

Dacht ik toch bijna dat er een normale discussie met jou te houden was, ga je weer op deze toer......|(
 
Ook van die techniek kan ik best genieten (maar goed, mijn roots liggen dan ook in de elektro-hoek):

energica-emce.jpg
oo , zeker , het is nogal wat wat ze aan het doen zijn , of je er nou van houd of niet , maar ik heb toch liever het jeep blok :-)
 
Denk dat motorzeerob jou helemaal geen electrische auto of motor door je strot wil duwen, hij legt alleen even iets uit, iets dat helaas boven jouw pet gaat.
En dan afsluiten met sterph.
Beste is om jou helemaal niet meer op de weg willen hebben.
The objection is notified.
 
En wat gaat de objection daarmee doen?
Vrij weinig.
Of we nou willen of niet; waterstof gaat er komen.
Het kan overigens na aanpassing prima door de gasleiding, die dienen alleen te worden gecoat en dat kan simpelweg met een robot.
De straat hoeft er niet voor open.
Daarnaast gaat men erachter komen dat oneindig grote accupacs maken niet gaat werken vanwege uitputtende grondstoffen, dus accu''s moeten compacter.
Dan heb je dus een alternatieve energiebron nodig zodat die compactere accu nog voldoende reikwijdte kan bieden, kun je twee dingen doen, aggregaat inbouwen maar dan ben je terug bij af want verbrandingsmotor, of waterstof laten maken.


Het zal nog best een x aantal jaren duren, daar niet van.
 
oo , zeker , het is nogal wat wat ze aan het doen zijn , of je er nou van houd of niet , maar ik heb toch liever het jeep blok :-)
Heel eerlijk? Die jeep staat momenteel meer stil dan dat-ie rijdt. Net als m'n GS.
Mijn Energica maakt de meeste kilometers.
 
dat veranderd wel weer als de nieuwigheid er af is 🤣 mijn chevy staat op het moment ook stil ,het hele voorraam aan gruzelementen

Mijn Energica is al 'vintage' (2017) en helaas door corona minder gereden maar al wel door de 20.000 Km
Die nieuwigheid is er al een paar jaar vanaf maar het is nog iedere keer een big smile als ik op mijn allang achterhaalde Millennium Falcon stap (de nieuwe Energica's zijn krachtiger, lichter en hebben meer range).

Als het kon had er al een Tesla pakket in de jeep gelegen, maar die is de 80.000 euro investering niet meer waard. Ik hoop op een Rivian tzt, of de Canoo die hier in NL wordt gebouwd moet nog een alternatief kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan