voor de gecrashten onder ons

hoeveel denk je er aan na de crash

  • voortdurend aan de motor denken

    Stemmen: 36 66,7%
  • beetje aan de motor denken

    Stemmen: 1 1,9%
  • eerst jezelf, dan de motor

    Stemmen: 17 31,5%

  • Totaal aantal stemmers
    54

eugene

MF veteraan
11 feb 2003
3.630
0
kortrijk, belgium
beste crashliefhebbers..............

hebben jullie dat ook wanneer jullie gecrashed zijn, en je voet gebroken is of jullie andere kwalen aan jullie lichaam hebben, dat het jullie eigenlik niet kan schelen!
en dat jullie voortdurend zitten te denken hoe het met de motor is en of ie niet te veel schade heeft en zo.........
en dat jullie zo vlug mogelijk er weer op willen...........
graagreacties
 
Dat hangt denk ik af van het ongeluk. Als je alleen je poot verstuikt hebt maak je je druk om de motor. Als je niet meer op kan staan omdat je rare pijnen voelt in je rug denk ik dat je je meer druk maakt over je ruggenwervels dan over je motor.
 
Ik ben ook gecrashed maar had zelf niks, was ik wel blij om en de motor kon me ook weinig schelen eigenlijk, heb er geen seconde slechter om geslapen. Misschien ook wel omdat ik nu geschikt aan een 2001 model kon komen. :X
 
lijkt me logisch idd, als ik iets heb wat gewoon geneest dan denk ik alleen maar aan de motor...

maareh, Eugene, waar denk u aan?
 
ik dacht voortdurend aan mn motor
erg he
2 polsen waren gebroken en een voet
ik was al na de eerste dag aan het denken weleke motor ik zou kopen, een nieuwe dan.........
maar nu spelen er nog andere factoren mee..meisje....ouders.......
maar ik zit nu 2 weken in het gips en kan niet stoppen met denken aan motos......
 
ik dacht voortdurend aan mn motor
erg he
2 polsen waren gebroken en een voet
ik was al na de eerste dag aan het denken weleke motor ik zou kopen, een nieuwe dan.........
maar nu spelen er nog andere factoren mee..meisje....ouders.......
maar ik zit nu 2 weken in het gips en kan niet stoppen met denken aan motos......
Het ergste is dan dat je juist die factoren moet vragen je langs de motorzaak te brengen...

Ik ben me later pas gaan beseffen hoeveel geluk ik gehad heb, maar in eerste instantie weiger je toch de situatie objectief te overzien...
 
yep helemaal mee eens, toen ik laatste keer onderuit ging, stond ik tijdens het rollen al op om naar mijn motor te rennen en kijken hoe het daar mee was...

Vervolgens hem rechtop gezet..

En toen als nog maar door mijn poten heen gezakt...
Later maar eens gekeken wat ik allemaal had
 
Ik vind het zwaar flippen als er wat zou gebeuren met mijn fiets, daarom rij ik er ook zeker geen circuitdagen mee.
 
Ik viel in de ochtendspits op de A16 (5 rijstroken) op de 2e strook, het eerste wat ik dacht (ik lag nog niet eens stil) "kut m'n motor". Toen ik uiteindelijk stil lag bedacht ik me dat er ook nog auto's achter me reden (is allemaal goed afgelopen gelukkig).
 
Toen ik geschept was dacht ik de eerste seconden zeker niet aan de motor...na ff checken dat alles (redelijk) OK was (behalve de pijn) lag ik alleen maar te balen dat ik me niet om kon draaien om naar de motor te kijken...

Ook op de brancard volledig vastgesnoerd, dus ff kijken was er toen ook niet bij.
 
Ja maar Eugene in Belgie is all-risk onbetaalbaar :(

In NL betaal je bekant net zoveel voor all-risk als wij voor BA+!!!

Lijkt me dan logisch dat jij als belg eerder aan je motor denkt jij kan je schade immers zelf betalen en in NL krijg je gewoon een nieuwe(ligt er ook een beetje aan hoe je verzekerd bent ofcours)!!!
 
IK ben 1 keer gecrasht dat ik echt zeer had enzo was met een dr 500 , was redelijk in schok op de moment zelf , motor naar huis geduwt want wouw niet meer starte nadat ik er als een zot 10 minuut op had zite kicken met een open been , was paar kilometer van huis heb hele tijd zite lopen met moto naast mij , thuis aangekome douche gepakt motor 1 minuut bezien en bleek dat de decompres gewoon was blijven hangen , als ik hem gewoon had gestart met decompres op een normale manier was er geen enkel probleem geweest :+
Moet zeggen toen ik hem naar huis duwde en onder de douche stond hele tijd fuck moto is kapot aan het denke geweest ;)
 
Had niet eens aan mezelf gedacht, het eerste wat in me opkwam was de motor weer oppakken en hopen dat de schade niet te erg was. Helaas voor mij was de hele zijkant beschadigt dus van verder rijden was geen sprake. Toen ik naar huis belde begon ik een uitgebreid schaderapport te geven aan mijn zus die na dat 5 minuten te hebben aangehoord vroeg: "ja wat kan me die motor schelen, hoe is het met jou ? ". Maar goed het is gelukkig met een sissertje afgelopen maar het was wel balen iig.
 
Op woensdag 28 mei 2003 13:14 schreef GSXR600-Dreamer het volgende:
Ja maar Eugene in Belgie is all-risk onbetaalbaar :(

In NL betaal je bekant net zoveel voor all-risk als wij voor BA+!!! (in NL WA)

En nog steeds vraag ik me af waarom dat zo is. Rijden Belgen slechter/gevaarlijker dan Nederlanders? Bij mijn beste weten zijn de rijopleidingen redelijk gestandaardiseerd in de EU, dus daar kan het niet aan liggen. Of is het de (inmiddels verdwenen) 125cc regel, die automobilisten in staat stelden om zonder enige extra opleiding op de motor te stappen? Slechtere wegen (dat is een feit, helaas..)?
 
Ik viel in de ochtendspits op de A16 (5 rijstroken) op de 2e strook, het eerste wat ik dacht (ik lag nog niet eens stil) "kut m'n motor". Toen ik uiteindelijk stil lag bedacht ik me dat er ook nog auto's achter me reden (is allemaal goed afgelopen gelukkig).

Een weg heeft twee rijbanen en jij zegt 5 rijstroken das een 10 baansweg???
Ik wist niet dat ze die in nederland hadden? Tja op schiphol na dan.
Daar trekken ze trouwens wheelies met een vliegtuig!!

Het is inderdaad klote als je valt. Echter hier in belgie is je motorfiets inderdaad niet all-risk te betalen. Ik met mijn nieuwe blade wil daarom zo snel mogelijk een nederlands kenteken. (ben aan het verhuizen) Ik ben echt vreselijk bang dat ik ooit eens onderuit ga of dat mijn Blade word gestolen. In beide gevallen is hij niet verzekerd.
Zo zie je maar dat in Nederland af en toe te veel dingen geregeld zijn en vast staan echter qua motor verzekeringen hoeven we niet te klagen!!!! ;)
 
Op woensdag 28 mei 2003 11:52 schreef Spider het volgende:
...Als je niet meer op kan staan omdat je rare pijnen voelt in je rug denk ik dat je je meer druk maakt over je ruggenwervels dan over je motor.
Nou ik maakte me vorig jaar meer zorgen over mijn motor dan over mijzelf... ook al had ik 3 gebroken rugwervels :( En dat zorgen maken over de motor begon al toen ik er net naast lag :X
 
Waaaaaarooooooooom? (heb de vraag al meerdere malen of div. fora gesteld, zonder enig zinnig antwoord)
Ik heb het nagevraagd bij de aankoop van de sp1, voor verzekering van diefstal en full risk en dat ging mij 3750€ kosten. :(
Niet te doen
689.gif

Een uitleg waarom konden ze niet geven. Waarschijnlijk zal er in den Belgique te veel gepikt en gecrasht worden zeker!!!!
 
ja, is toch erg dat die allin formules zoveel geld kosten
een gewone verzekering kost al zo veel geld............
maar dan nog
khad echt liever een breukje meer gehad en dat de motor nog heel was!
we kunnen niet alles krijgen wat we willen he..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan