Voor de winteravonden: Raad de rijder deel 4

Dit is trouwens een best wel bijzondere motorfiets. In feite zijn alle Aprilia productieracers een bijzonderheid. Maar deze van Andrea is ook nog eens een V-Twin en die was voorbehouden aan de fabrieksmannen Pallazese en De Radiques. Dus het oude type hoofdframe met een carbon zitgedeelte. Pas in 1990 waren zowel de fabrieksmotoren als de productieracers V-twins. Fausto Ricci bereed in 1990 een oude fabrieksmotor. Shit, toen geen foto van genomen.

Hoe onthoud je dat allemaal? Ik weet niet eens wie 2 jaar geleden Assen gewonnen heeft zonder het op te zoeken.
 
Hoe onthoud je dat allemaal? Ik weet niet eens wie 2 jaar geleden Assen gewonnen heeft zonder het op te zoeken.
Goed dat je hier over begint. Ik heb iets waarschijnlijk 30 jaar lang verkeerd onthouden. Nu ik nog eens kritisch naar die '89 productie-Aprilia's kijk, ( die van Bosworth, Preining, Borgonovo en Lucchi) daar waar de tailpijp van de onderste uitlaat eindigt, zijn het toch allemaal al V twins geweest. Kreeg ze nooit heel dichtbij en zonder kuip te zien. Dus nam aan dat het tandemtwins waren. Zal een foto van de motor van De Radiques eens opzoeken en plaatsen.
 
Dit is trouwens een best wel bijzondere motorfiets. In feite zijn alle Aprilia productieracers een bijzonderheid. Maar deze van Andrea is ook nog eens een V-Twin en die was voorbehouden aan de fabrieksmannen Pallazese en De Radiques. Dus het oude type hoofdframe met een carbon zitgedeelte. Pas in 1990 waren zowel de fabrieksmotoren als de productieracers V-twins. Fausto Ricci bereed in 1990 een oude fabrieksmotor. Shit, toen geen foto van genomen.
Dus Bosworth en Lucchi op de foto's hierboven reden dan op een tandem twin?
EDIT vraag is hierboven al beantwoord, ik denk namelijk wel dat dit Vtwins zijn.
 
Die van Preining was zeker een Vtwin, die is opgeknapt door een Nederlander, ik moet alleen nog even kijken of het jaar klopt.
 
Het 258 type blok Vtwin is in 1989 ingezet, door Rotax gebouwd in nauwe samenwerking met Aprilia.
256 is het tandem twin type, clones van dit blok worden nu bij de superkarts gebruikt met ongeveer 100 pk.
 
Laatst bewerkt:
CCD98F15-604F-42DC-898E-68A5DC94957D.jpeg
BF558C85-499C-4C3D-AA60-1BD123FBE7E6.jpeg
Goed dat je hier over begint. Ik heb iets waarschijnlijk 30 jaar lang verkeerd onthouden. Nu ik nog eens kritisch naar die '89 productie-Aprilia's kijk, ( die van Bosworth, Preining, Borgonovo en Lucchi) daar waar de tailpijp van de onderste uitlaat eindigt, zijn het toch allemaal al V twins geweest. Kreeg ze nooit heel dichtbij en zonder kuip te zien. Dus nam aan dat het tandemtwins waren. Zal een foto van de motor van De Radiques eens opzoeken en plaatsen.
Bij deze.
 
Al gaat het om de plek van de uitlaat, dit wordt de nieuwe raadplaat. Wie ligt er naast zijn motor? (Door deze foto heb ik deze coureur leren kennen. Leuk mannetje uit de GP middenmoot
836B5B21-E8B1-48D8-B7C9-081809C41965.jpeg
en de taalbarrière werd doorbroken door mijn geleerde woorden op de middelbare school.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan