Meer leiding, is meer gewicht. Dus langzamer, meer nadeel dus
Meer leiding, is meer gewicht. Dus langzamer, meer nadeel dus
Zo'n radiale kees schijnt sowieso makkelijk te ontluchten zijnik heb begrepen dat het met twee apparte leidingen makkelijker ontluchten is.
Nee, eerst stalen remleidingen kopen, vervolgens een radiale pomp kopen en dan wéér stalen leidingen moeten kopen omdat ze niet passen op de radiale, da's geen weggegooid gelddus je koopt een radiale rempomp terwijl je nog niet eens stalen remleidingen hebt gevoeld ???
weggegooid geld
Ik stel mij zo voor dat een T- of Y-stuk in een leiding een meer kwetsbare constructie is en minder vrijheid tot verleggen/ invoegen biedt.
leidingsysteem met 2 ipv 3 leidingen is wel goedkoper aangezien het je een paar banjo's scheelt
is dat zo??
bij een 2 leiding systeem heb je 4 knelkoppelingen nodig.
Bij mijn motor 1=>2 leidingen zitten ook 4 knelkoppelingen (2 aan de remtangen, 1 T-stuk, en 1 aan de rempomp)
prijs maakte bij hop trouwens ook niets uit.
oftewel een hoop gezever om niets
volgens mij doelde ivan op een systeem waarbij een lijn vanaf de remtang verdwijnt naar een verdeelblok onder de onderste kroonplaat, waar dan weer twee leidingen weglopen naar de remklauwen. dat zijn dus drie leidinge en zes banjo's.
Op Assen is 2 jaar geleden ook iemand behoorlijk ten val gekomen omdat de voorrem het niet deed. Oorzaak was een scheurtje bij een aansluiting op het T-stuk op zijn Blade.
Dat wil ik niet meemakenja, en???????
Dat wil ik niet meemaken
volgens mij doelde ivan op een systeem waarbij een lijn vanaf de remtang verdwijnt naar een verdeelblok onder de onderste kroonplaat, waar dan weer twee leidingen weglopen naar de remklauwen. dat zijn dus drie leidinge en zes banjo's.
jou oplossing: een leiding van de remtang naar een van de klauwen en dan van die klauw weer naar de andere klauw heeft inderdaad ook 2 leidingen en aangezien 1 leiding weer korter is dan de andere is dat lichter dan twee leidingen van de tang rechtstreeks naar de klauwen. en je kunt ook je drukschakelaar op je tang laten zitten. ik vind het alleen zo lelijk. maarja. wazige draadjes die van de klauw naar de kuip lopen zijn ook lelijk als je je drukschakelaar op de klauw monteert.
Bij deze oplossing heb je het probleem, dat er in het hoogste punt van de leiding geen ontluchting zit. De kans dat er lucht blijft zitten in de leding van de klauw een naar klauw twee is natuurlijk niet uitgesloten. Lucht heeft de nare gewoonte om boven de vloeistof te willen blijven.
EgbertO