Voorjaar! wie gaat er komend weekend rijden?

Dat is misschien het enige voordeel van een scooter. :P

Nah, een motorscooter heeft wel meer voordelen. Het is alleen geen motor.
Ook met filerijden gaat dat echt wel relaxt met zo'n automaat. En ik heb dus een Yamaha NMAX 155, dat ding kan draaien op een zakdoek, weegt rijklaar 127 kg. In de files, die je nu bijna niet meer hebt op de snelweg, kan je er echt perfect mee uit de voeten.

Met het boerenprotest kon ik overal tussendoor :+


Was dat in de buurt van Arnhem. Een rooie vfr toevallig. Heb gister ook eens gezwaaid naar een scootah.

;)

db

Nee, was tussen Baarn en Bunschoten op de N414.
 
mijn laatste rondje gisteren was ook op de Scoot en dat was heerlijk relaxed

wegderwegen.JPG
 
Nut van een motorscooter (>250cc) snap ik wel, oudjes die hun been niet meer over het zadel krijgen kunnen toch nog lekker rijden.
Lol van kleine 125cc minimotoren snap ik dan niet. Handig om mee te nemen op vakantie kan ik nog inkomen.

Voor de lol opgevouwen zitten op een 11kw kinderfietsje snap ik dan weer niet :?

Je wil toch lekker zitten, overzicht hebben en genoeg vermogen onder je kont :]
 
Is die 150cc scooter geen compensatie omdat je andere motoren eigenlijk te zwaar zijn :+
 
Is die 150cc scooter geen compensatie omdat je andere motoren eigenlijk te zwaar zijn :+
ik dacht dat je de grom bedoelde ...............

de scoot is aanvulling omdat de anderen fietsen inderdaad soms te zwaar zijn .

ff klusje op nemen in hoog catharijne is met die scoot veel makkelijker dan zware logge bakbeesten .
scoot zet je zo voor de deur en je pakt ook ff fietpad mee in de binnenstad.

maar lekker touren is niks daar is ie te klein voor en ze drukken je zo van de weg af
 
Nut van een motorscooter (>250cc) snap ik wel, oudjes die hun been niet meer over het zadel krijgen kunnen toch nog lekker rijden.
Lol van kleine 125cc minimotoren snap ik dan niet. Handig om mee te nemen op vakantie kan ik nog inkomen.

Voor de lol opgevouwen zitten op een 11kw kinderfietsje snap ik dan weer niet :?

Je wil toch lekker zitten, overzicht hebben en genoeg vermogen onder je kont :]

Ik heb 'm voor erbij, een 155cc'er. Ik zit niet opgepropt, voor binnendoor voldoende vermogen en als eerste weg bij het verkeerslicht. Je kan makkelijker tussen de auto's door, je hebt ruimte onder het zadel voor wat rommel, het loopt 1 op 35. Eigenlijk gekocht voor woon-werk, maar toen veranderde ik van baan en uiteindelijk zit ik nu gewoon thuis te werken. :+

Maar ik zou 'm niet als enige tweewieler willen hebben, dan zou ik minimaal een 300-400cc motorscooter willen hebben. Een Beverly 350 (330cc) is tof en binnenkort komt daar (weer) een 400 van uit. Maar die zijn erg zwaar t.ov. het lichtere spul en daarom ook zeker minder wendbaar dan mijn NMAX. Maar als je alleen een motorscooter hebt, dan ga je het schakelen missen en wil je toch weer een motor. Motorscooteren is gewoon simpelweg anders dan motorrijden. Motorrijden is leuker, motorscooteren is makkelijker/comfortabler. MIsschien dat ik 'm nog eens weg doe.. of voor een zwaardere motorscooter (maar dan blijft de motor vaker staan) of voor een Ninja 400 ofzo voor erbij. Lekker janken bij relatief legale snelheden. Maar heb hier ook sinds oktober een kleine, dus minder vaak de kans om te gaan rijden. Morgen weer babydienst, anders was ik lekker gaan rijden. :]
 
ik twijfel tussen een blijde of een treurige smiley hahahaha

Van die babydienst? Huilen natuurlijk. Dit weer vraagt gewoon om lekker te rijden. Maar komt goed, van het weekend kan ik weer.
Het is meer dat het weer nu gewoon echt superlekker is om te rijden. Motor staat nog stil, geen zin om dat ding af te spuiten. Motorscooter zit onder de ACF50. Er ligt nog zat pekel, je ziet midden op de weg nog een dikke witte streep. Je hebt ook mensen die de motor weg doen bij de komst van de kinderen. Daar moet ik echt niet aan denken, dan minstens toch zo'n Honda MSX ofzo. :+ Hoewel meer cc's echt niet gevaarlijk hoeft te zijn en op 125cc kan je net zo goed de pijp uit.
 
ik heb de motorhobby inderdaad in de kindertijd stil gelegd ....gewoon geen tijd voor en andere focus..............
8 jaar niet gereden.
 
ik heb de motorhobby inderdaad in de kindertijd stil gelegd ....gewoon geen tijd voor en andere focus..............
8 jaar niet gereden.
Nergens voor nodig, daar bestaat een prima oplossing voor;

Zijspan

Koter ingesnoerd in de Maxi-Cosi, ding met kind en al in het span geklikt, skihelmpie op...gaan.
Vinden ze prachtig...echt!
19 okt 2014, Con ca 21 mnd (5cSEPIA).jpg
 
Hi 🙋‍♂️ Is de pekel nu al een keertje weggereden of moet ik nog steeds na elke rit me hele motor afspoelen?
 
Heel veel wordt er nu natuurlijk niet gereden ivm lockdown, dus het duurt allemaal wat langer. Tegelijkertijd heeft het (hier in ieder geval) vannacht fijn geregend. Volgens mij valt het nu wel mee met pekel.

Je kunt altijd een rit maken en daarna even met je vinger wat stof van je blok vegen en proeven. Als het zout is merk je dat snel genoeg... ;-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan