Voorkeur: Trekkracht onderin of vermogen bovenin?

Janken of sleuren?

  • Janken!

    Stemmen: 43 24,0%
  • Sleuren!

    Stemmen: 136 76,0%

  • Totaal aantal stemmers
    179
Daarom rijd ik een Triumph 3 cilinder (675 cc). Het koppel van een 2 cilinder en het (top)vermogen van een 4 cilinder (bij wijze van spreken dan)

Vanaf 2000 toeren gewoon lekker opschieten maar vanaf 7500+ toeren toch nog een lekkere schop extra onder je kont.

40 km/h in 6: geen probleem en dan nog zonder horten of stoten versnellen!!

Een beetje hetzelfde verhaal alleen dan een VFR 800 Twee keer het koppel van een V-twin en het vermogen van een vier in lijn 600.

Sorry ik weet dat dat niet de bedoeling is maar ik kies altijd voor de best of both worlds.
 
Ik wil hierna sowieso voor trekkracht onderin gaan. Dat mis ik nu vaak in mn 600. Hij komt vooruit maar duurt sowieso voor hij even loskomt, en dan wat er los komt valt ook nog mee. Vermogen bovenin is ook lekker, maar onderin vind ik iets belangrijker. Ik twijfel zelf alleen nog tussen een twin of 4inlijn, wordt sowieso een stuk meer aan cilinder inhoud, dat staat vast.
 
Wat een bullshit over die twins. Ik heb een RSV Mille R gehad maar mijn R1 heeft net zoveel koppel onderin. Alleen niet het bijpassende geluid van een tractor :N

Wat :') ?

RSV mille en een R1 zijn helemaal niet te vergelijken qua koppel onderin, bij een R1 zit er niks en moet ie eerst even op gang komen, met een RSV trek je bij 3k toeren al een wheelie.
 
Zal dan eerder een bandit 1200 mk1 worden. Die kan ik dan nog betalen en blijft mooi, maar is meer van hetzwlfde omdat ik nu een 600 mk1 heb. En het geluid en gevoel van een dikke twin trekt me ook heel erg

Simpel: VTR kopen, oudere modellen kosten niet zo veel meer, zijn echt niet te slopen (trust me, de mijne krijgt wat te voorduren) en zijn érg lekker qua koppel en sound (ik heb Laser Deeptones, fucking awsome zonder DB killers }) ).. lekker barbaars, knallen, vlammen, trillen, brullen, heerlijk 8-)
 
Laatst bewerkt:
Wat :') ?

RSV mille en een R1 zijn helemaal niet te vergelijken qua koppel onderin, bij een R1 zit er niks en moet ie eerst even op gang komen, met een RSV trek je bij 3k toeren al een wheelie.

mijn R1 ook hoor :Y :P (oke niet helemaal standaard mja :+)

ligt bij mij aan mn dag, vind het beide z'n charme hebben :X met de zx9 kun je ook lekker laag in toeren rijden maar ook janken dus tja..
 
mijn R1 ook hoor :Y :P (oke niet helemaal standaard mja :+)

ligt bij mij aan mn dag, vind het beide z'n charme hebben :X met de zx9 kun je ook lekker laag in toeren rijden maar ook janken dus tja..

dan had ik wss een kapotte R1, volgas in z'n 1 deed niks tot ik boven de 6k rpm kwam.
 
Ik rij zelf op een 600 4-cylinder, maar mijn zoon heeft een 1000cc 2-cilinder.
Een Cagiva Raptor, waar een Suzuki TL1000 blok in zit.
Moet zeggen dat die 2 cilinder van mijn zoon toch wel erg lekker rijdt!
Onderin trekt dat ding als een tierelier.

Sleuren dus :Y
 
Mijn 1100 doet onder de 4000rpm erg weinig. Tijdens een weekend Moezel rijd ik meestal tussen de 6000 en 10.000rpm met mijn 1127cc.
 
Triumph tiger 1050, die sleurt er vanaf 1.000 tot 10.000rpm zo hard aan, dat het gewoon saai wordt. :Z O-)
 
Mijn voorkeur gaat ook naar koppelrijke fietsen.

Ben begonnen met jankende 400cc's.
Eerst een VFR400R(NC30). Die ging alleen van zijn plaats met veel toeren en daarna echt doortrekken. Dan begon pas de lol.
CB1 was ook al zo'n janker. Was wel lekker om snellere motoren bij te houden door continu vlak voor de begrenzer te rijden. Maar uiteindelijk werd ik stapeldol van dat gejank. Zelfs met oordoppen was het uitermate vermoeiend.
Later nog wat 4 cylinders gehad. (GSXF en Hornet). Maar die deden me eigenlijk niet zoveel. Miste karakter.

De grootst lol begon pas bij de aanschaf van de 1000cc V Twins. (Cagiva V Raptor en Navigator) Heerlijk op koppel uit de bochten katapulteren. Niet meer dat gejank, maar lekkere diepe roffels. Vooral in de bergen ontzettend fijn om te rijden.

Voor mij niet meer anders.
Wel heeft de V4 (groot of klein) het mooiste uitlaatgeluid van alle motoren. Met name de V4's van de Honda RC30, Honda NR750 en de Ducati Desmosedici RR. Wat een prachtig geluid hebben die motoren. :9~
 
Laatst bewerkt:
tot nu toe alleen nog ervaring met jankerts, en I like it :9
koppelmachine gaat er nog wel komen waarschijnlijk, janken is vooral leuk in het weekend :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan