Voorrem piept?

TheNewKind

Rookie
27 mei 2019
6
1
Hallo allemaal,

SInskort piep mijn voorrem bij het remmen bij lage snelheid tot stilstand.
Maar ook als ik te voet wat verder rol zonder te remmen piept deze af en toe.
Wat kan ik hier aan doen?

Groeten!
 
Als er geen Brembo op staat kun je alles goed schoonmaken en de blokjes van achteren insmeren met een speciaal vet met hoog smeltpunt.
Als er wel Brembo op staat helpt het allemaal niks.:+
 
Er horen ook allemaal plaatjes in de remklauwen te zitten, die worden wel eens weggelaten omdat ze bij imitatieblokjes niet meegeleverd worden. Die voorkomen gepiep.
Je kan ook de frictiezijde effe over een stoeptegel halen dat de verlgazing er af is of de volgende 50 stoplichten met je achterwiel van de grond stoppen.
 
Goede oordoppen kopen.
Houdt u de forumregels met betrekking tot techniek in achting? Het zou ongezellig worden als we allebei een ban krijgen...
hetgeen overigens niet betekent dat ik het niet met u eens ben... Het stukje dat ik intypte over de muizen heb ik verwijderd
 
Piepen betekent op hoge snelheid vibreren.
Mogelijkheid trillen dus verminderen!

Vergeten de anti-piep-plaatjes te monteren?
Ook de remblokken aan de zijkant (heel klein beetje) kopervet en waar de zuiger duwt ook kopervet.
Anti-piep-plaatjes 'plakken' met kopervet.
Dan moet dit klusje zogezegd wel GEPIEPT zijn.
 
ik heb geen idee wat anti piep plaatjes zijn. Ik heb vorig jaar de blokjes vervangen en alles teruggestopt wat eruit kwam. Blijkbaar mis ik iets als anti piep plaatjes. Dat kopervet kom ik wel uit ja :P. Kun je piep plaatjes los krijgen?
 
Ik vind piep plaatjes nu al een geniaal woord!

Maar normaal zitten die bij een setje nieuwe remblokken in, en zijn ze niet los te verkrijgen.

Probeer eerst maar eens wat kopervet op de raakvlakken en het oppervlak van de blokken dat tegen de schijf aankomt even op te ruwen.
 
tja al gedaan, maar los kopen kan schijnbaar niet. Lees ook dat het kan liggen aan de combinatie van remblok en schijf, de mate van flexibiliteit van de schijf, het pasvlak op het wiel, etc. Veel te veel keuzes :+. Ik zal eens beginnen met kopervet :)
 
Er horen ook allemaal plaatjes in de remklauwen te zitten, die worden wel eens weggelaten omdat ze bij imitatieblokjes niet meegeleverd worden. Die voorkomen gepiep.
Je kan ook de frictiezijde effe over een stoeptegel halen dat de verlgazing er af is of de volgende 50 stoplichten met je achterwiel van de grond stoppen.

Indien deze plaatjes er niet inzaten? Zouden deze dan altijd piepen? Had het met mijn vorige remblokjes ook naar het einde toe, mede vandaar dat ik deze vervangen heb. Maar met de nieuwe blokjes nog steeds.

Nog harder remmen bedoel je? hij doet het al alleen op lagere snelheden.

Klopt.
 
Weet niet hoe ver ze versleten zijn maar als je een originele set besteld dan krijg je ze er bij zo te zien.


Of bij je dealer
 
Weet niet hoe ver ze versleten zijn maar als je een originele set besteld dan krijg je ze er bij zo te zien.


Of bij je dealer
ZIjn onlangs vervangen door nieuwe blokjes.
 
Dan zit remblok te strak in het huis.
Blokken er even uit halen en even langs de slijpschijf halen (of door dealer laten doen).
Heeft Honda vaak.
Heb zelf ook net nieuwe remblokken en deze piepen ook weer (mega irritant klink als oude rotzooi).
Laten doen door MotoPort Hillegom.
Is niet de eerste keer
 
Terug
Bovenaan Onderaan