Voortandwiel moer losmaken FZ8

Crammie

Die hard MF'er
3 aug 2011
842
2
Veenendaal
Goedenavond, ik ben bezig om naar een t15 te gaan aan de voorkant (front sprocket). Maar ik krijg de moer niet los en ik ben bang dat ik iets kapot maak. Ik lees dat er een ring in de moer kan zitten die het een en ander blokkeert. Kunnen jullie mij raad geven?
 

Bijlagen

  • 20200811_205737.jpg
    20200811_205737.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 9
  • 20200811_205648.jpg
    20200811_205648.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 8
Goedenavond, ik ben bezig om naar een t15 te gaan aan de voorkant (front sprocket). Maar ik krijg de moer niet los en ik ben bang dat ik iets kapot maak. Ik lees dat er een ring in de moer kan zitten die het een en ander blokkeert. Kunnen jullie mij raad geven?
Je hebt dus geen idee waar je mee bezig bent :)

Welkom op MF :t

Gebruik het juiste gereedschap, op de juiste manier.
Dan Sal Alles Reg Kom.
 
Je hebt dus geen idee waar je mee bezig bent :)

Welkom op MF :t

Gebruik het juiste gereedschap, op de juiste manier.
Dan Sal Alles Reg Kom.

Geen idee waar ik mee bezig ben.. ok..

Ik heb dit al eens eerder gedaan bij een sv650. Echter heeft deze moer een soort inkeping, alsof het lijkt dat er een extra anker inzit. De sv650 had dit niet en kon ik met het inhouden van de rem en een flinke kracht op de sleutel de moer loskrijgen. Daarom vraag ik mij af voordat ik veel kracht ga zetten of ik niet aan andere zaken moet denken.

Hiernaast zal het ongetwijfeld zo los zijn met een luchtsleutel maar ik heb het eerder ook zo voor elkaar gekregen snap je.
 
Geen idee waar ik mee bezig ben.. ok..

Ik heb dit al eens eerder gedaan bij een sv650. Echter heeft deze moer een soort inkeping, alsof het lijkt dat er een extra anker inzit. De sv650 had dit niet en kon ik met het inhouden van de rem en een flinke kracht op de sleutel de moer loskrijgen. Daarom vraag ik mij af voordat ik veel kracht ga zetten of ik niet aan andere zaken moet denken.

Hiernaast zal het ongetwijfeld zo los zijn met een luchtsleutel maar ik heb het eerder ook zo voor elkaar gekregen snap je.
Ja jonguh, ikke snap.... :)

Juiste tools, en go :t
 
Het is een borgmoer met een 'snep'er in. Tikje om m niet los te laten lopen.

Ros je zo los met juiste gereedschap.

uiteraard zit er bij je nieuwe kettingwiel een juiste verse borgmoer, die je op de juiste manier gaat vastzetten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan