Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op alle slakken legt men zout.Met het juiste gereedschap is dat goed mogelijk.
Hoe minder arm het gereedschap heeft, hoe meer gevoel je hebt.
Als je een schroevendraaier met dop 8 neemt zal je het verschil tussen 4-6Nm duidelijk voelen.
Met een 1/2" ratel zal je dat nooit lukken.
Vooral het staal veroudert enorm bij oude motorfietsen.Vaak schroef je ook in aluminium.
Dat corrodeert graag
Ik zie dat bijv @Janbros wel met teflon tape werkt, om de schroefdraad bij ontluchten te dichten, @Janbros laat je dat na de werkzaamheden zitten???Daarom is van belang om in aluminium een "anti seize " pasta te gebruiken waarvan ceramisch vet een bekende is .
Voordeel is dat het ook je schroefdraad dan minder lucht lekt bij het ontluchten
Het slaat alleen nergens op. Hij dicht af op de conusDat is het meest logische.
Jahoor, daar weten we alles van... Het slaat nergens op omdat je geen remolie langs de schroedraad knijpt of nog belangrijker lucht terugzuigt tijdend het ontluchten en je geen corroderende interactie tussen alu en staal hebt, daar slaat het op.Het slaat alleen nergens op. Hij dicht af op de conus
Het zou geen last kunnen om het te laten zitten, maar als je de nippel eruit haalt om het te verwijderen en van de remhendel afblijftJahoor, daar weten we alles van... Het slaat nergens op omdat je geen remolie langs de schroedraad knijpt of nog belangrijker lucht terugzuigt tijdend het ontluchten en je geen corroderende interactie tussen alu en staal hebt, daar slaat het op.
En anders kom je ook nooit van die tape af
de teflon dient dan ook niet om mee te helpen afdichten, hij dient om tijdens het ontluchten te voorkomen dat je lucht via de schroefdraad trekt (onderdruk dmv een spuit)Het slaat alleen nergens op. Hij dicht af op de conus
Jij gebruikt dat toch niet echt?Jahoor, daar weten we alles van... Het slaat nergens op omdat je geen remolie langs de schroedraad knijpt of nog belangrijker lucht terugzuigt tijdend het ontluchten en je geen corroderende interactie tussen alu en staal hebt, daar slaat het op.
En anders kom je ook nooit van die tape af
nope. ik ontlucht naar boven toe, met overdruk en wat er wegloopt loopt lekker weg, en het is te vaak open om vast te gaan zitten, gewoon blank op blank... vaak ben je te bangJij gebruikt dat toch niet echt?
Ik vond het meer iets voor loodgieters.nope. ik ontlucht naar boven toe, met overdruk en wat er wegloopt loopt lekker weg, en het is te vaak open om vast te gaan zitten, gewoon blank op blank... vaak ben je te bang
op zich is het helemaal geen verkeerd idee... beetje in de categorie "3 cc olie bijvullen terwijl het lampje pas gaat branden als er een halve liter bij moet", beide niet omdat het moet maar omdat het kanIk vond het meer iets voor loodgieters.
LoodgietersAls ik een tweedehands motor ga kopen en ik zie nippels met teflontape dan laat ik hem staan. Het is een voorbode voor verrot gedraaide schroefdraad en splines gesmeerd met kopervet. Noem me bevooroordeeld, maar het valt bij mij in de categorie prutswerk.
Moet je geen M6 ontluchtingsnippels hebben die breken eerder dan het zeskant rond gaat is mijn ervaring met oudere remklauwenIk gebruik keramisch vet op draad. Ben voorzichtig met remklauwen.
Nog nooit een probleem gehad met de ontluchtingsnippel, mbt afdichten, lucht trekken of zoiets.
Wel verrotte passing van de 8 mm, 10 mm of 11 mm. Of gewoon verrotte klauw. Nippel is doorgaans sterker dan de rest.
Als dit je zo aan het hart gaat, meld je aan als moderator en onderneem actie plaats van hier op deze wijze wannabee modje te spelenVraag kan er nu gelijk een slot op nu het is opgelost .
Vraag en oplossing zijn dan ook nog voor de toekomst nog beschikbaar maar na driejaar een oplossing aandragen niet
1/4" doppen hebben natuurlijk wel een dunnere wanddikte, en die heb je soms i.v.m. de beperkte ruimte ook nodig.Als beginnend sleutelaar vind ik dit zeer interresant topic, moraal van het verhaal is goed gereedschap is het halve werk en voorkomt veel ellende.
Nippels niet met een steeksleutel maar met een passende ringsleutel, dopje of leidingsleutel ( weet nu waarom deze wat dikker zijn, voor meer grip op de moeren)
doenAls ik een tweedehands motor ga kopen en ik zie nippels met teflontape dan laat ik hem staan.
Is gewoon handig als je met onderdruk ontlucht...Als ik een tweedehands motor ga kopen en ik zie nippels met teflontape dan laat ik hem staan. Het is een voorbode voor verrot gedraaide schroefdraad en splines gesmeerd met kopervet. Noem me bevooroordeeld, maar het valt bij mij in de categorie prutswerk.
Dat krijg je als je teflon tape met de draairichting mee op de schroefdraad doet.Is gewoon handig als je met onderdruk ontlucht...
Maar je mag de mijne laten staan.
Hoewel je al heel goed moet kijken om het te zien zitten. Er hangen geen kilometers aan.