Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zal ik hier ook een lachende smiley onder zetten ?Wil je dat niet moet je een originele kopen,tenminste als je de originele breedte maat ketting gebruikt.
Het oude tandwiel wiebelde niet?Ik heb een nieuw voortandwiel dat 2mm dunner is dan de oude. Nu is er wat wiebelruimte (zie filmpje). Is dit normaal?
Dat probleem heb ik bij Jan wel vakerIk ben bang dat mij wat ontgaat…..
mijn "ja" antwoord was blijkbaar ook grappig ?Dat probleem heb ik bij Jan wel vaker
Belgen zijn nu eenmaal plezante mensenmijn "ja" antwoord was blijkbaar ook grappig ?
de boutjes zitten in het tandwiel gedraaid en zorgen er voor dat het borgplaatje daartegen blijft zitten.De boutjes bewegen mee. Hoort dat?
+/- de helft van alle ketting aagedreven motoren heeben dat, dus maak je maar geen zorgen.Ik zou anders liever niets willen zien "bewegen" op die as. Dat is namelijk metaal-op metaal en zal op termijn schade opleveren aan de uitgaande as.
De uitgaande as is doorgaans gehard en vaak harder dan het (originele) tandwiel om zoveel mogelijk slijtage naar het tandwiel toe te schuiven... Maar toch.
Bij onze "oude" triumph 675 werkte het ook met borgplaatje en moer. De moer zat waarschijnlijk niet goed vast want zat los toen ik de kettingset wilde vervangen. Desondanks zorgde het borgplaatje ervoor dat de moer niet verder los kon. Maar naar mijn idee had de moer wel lopen vreten aan de draad op de uitgaande as. Mijn voorkeur is zoiezo aanhaalwaarde uit het wphb aanhouden.@Janbros nu het daar toch over gaat: Bij heel veel motoren zweeft dat tandwiel inderdaad, dan heb je er een met een moer en dan moet je met een pijp ijzer op je ratel een tandwiel los draaien. Nou zet ik ze zelf meestal vast met het dopsleuteltje tot er een beetje weerstand is, niet meer dan dat je een tankdop dichtdraait, het borgplaatje doet de rest... Eens?
Hmm , dat vast zetten met een slagmoer had ik niet van jouw verwacht.ik gebruik enkel momentsleutels voor cylinderkoppakkingen en lagerkappen, ik zet die tandwielmoeren/bouten dus ook nooit vast met die absurde waardes. gewoon met een normale slagmoer op perslucht.