Voorvering SV 650 S

Loeder

MF veteraan
10 jul 2003
27.311
40
Wat vinden de mede SV 650 rijders van de voorvering van deze fiets???

Mijn SV is verlaagd met een veer van WP. (Ben niet zo groot).
Nou kan het zijn dat daardoor mijn voorvering niet zo lekker functioneert (geeft behoorlijk veel kabaal als ik door een kuil rijdt) als dat ie moet doen, maar ik heb ooit eens gelezen dat de voorveringen van deze Soes standaard al niet zo fantastisch zijn. Nou kan ik daar niet over oordelen omdat ik dus een andere veer achter heb, maar ben wel benieuwd naar meningen van andere SV "gebruikers".

Ik heb inmiddels een nieuwe set veren voor de voorkant bij WP besteld. Waarschijnlijk worden ze er deze week opgemonteerd. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?? En dan bedoel ik niet het monteren maar het stuurgedrag?
 
Het is inderdaad een algemene klacht dat de standaard voorvering van het oude model te zacht is.
ik heb daarom ook wp voorveren gemonteerd.
en dat bevalt erg goed!!
 
Op mijn SV zaten wp voorveren toen ik hem kocht dus het verschil met de originele/andere veren heb ik geen ervaring.

Wat betreft het "lawaai" bij het door een kuil rijden hetvolgende. Als het een beste kuil is of een erg steille verkeersdrempel hoor ik ook wel eens een "tik of eigenlijk meer tok". Op svcontact.com geven ze dit ook aan als bekend euvel van de sv. hierbij het stukje.

--Klonk in voorvork.
Doordat er in de veren van de voorvering geen staven steken kunnen de veren tot tegen de wand van de vorkbenen komen. Dit verklaard de klonk of slag in de voorvering. Hierdoor kan volgens Suzuki geen schade ontstaan.
Soms zit er een bout onder in de vork los. Na vastdraaien is de klonk soms verdwenen.
Er is er maar 1 echte oplossing en dat is de voorpartij van een GSXR600 kopen en monteren. Met het monteren van Technoflex of WP veren verdwijnt de klonk niet.--
 
Ik heb sinds twee jaar ook WP-veren in mijn SV gezet, deze bevallen stukken beter als de standaard veren !! Het verschil is met name te vernemen bij hard remmen, qua stuurgedrag is de SV ook stukken beter !!

Groeten,

Wimpie :)
 
Ik had ook een tik (niet echt hard, wel voel en hoorbaar bij kuilen en na het remmen (als de motor weer terugveert)... BTW nog originele veels te zachte voorveren. Er is mij laten vertellen dat dat komt door de speling bij 'zwevende' schijfremmen.... of heb ik mij misschien hier laten afschepen in mijn onwetenheid ?? :Z
Ben nou overigens toch wel heel benieuwd hoe dat nou rijdt met die WP-veren erin.

Op mijn SV zaten wp voorveren toen ik hem kocht dus het verschil met de originele/andere veren heb ik geen ervaring.

Wat betreft het "lawaai" bij het door een kuil rijden hetvolgende. Als het een beste kuil is of een erg steille verkeersdrempel hoor ik ook wel eens een "tik of eigenlijk meer tok". Op svcontact.com geven ze dit ook aan als bekend euvel van de sv. hierbij het stukje.

--Klonk in voorvork.
Doordat er in de veren van de voorvering geen staven steken kunnen de veren tot tegen de wand van de vorkbenen komen. Dit verklaard de klonk of slag in de voorvering. Hierdoor kan volgens Suzuki geen schade ontstaan.
Soms zit er een bout onder in de vork los. Na vastdraaien is de klonk soms verdwenen.
Er is er maar 1 echte oplossing en dat is de voorpartij van een GSXR600 kopen en monteren. Met het monteren van Technoflex of WP veren verdwijnt de klonk niet.--
 
Ik had ook een tik (niet echt hard, wel voel en hoorbaar bij kuilen en na het remmen (als de motor weer terugveert)... BTW nog originele veels te zachte voorveren. Er is mij laten vertellen dat dat komt door de speling bij 'zwevende' schijfremmen.... of heb ik mij misschien hier laten afschepen in mijn onwetenheid ?? :Z
Ben nou overigens toch wel heel benieuwd hoe dat nou rijdt met die WP-veren erin.

Ik zal het je laten weten.
Ze zitten er nu nog niet onder vanwege het mooie weer.
 
Nergens last van }) kep instelbare voorveren :P en ik rem gewoon niet hard *D

He interessant, heb je ook de Bos T SIX Aluminium oval demper ? en is de db-killer ook nog erin of heb je die eruit gehaald ?
Ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen met vermogenswinst (hopelijk geen verlies..) en rijgedrag.

Bij mijn SV zit helaas nog geen K&N en dynojet. Ik wil het er wel op, maar er is me verteld dat als er dan iets gebeurt met mijn motor (hoeft niet eens aan de carbs) ik naar de garantie kan fluiten (garantie duurt nu nog 1 jaar).

Ik heb wel een keertje een testrun op de dynojetbank-Rotterdam gedaan met de Bosdemper zonder de db-killer erin.

Toen bleek dat de motor veeeeeels te arm liep. De dynojetmeneer zij zelfs zo arm dat als ik lange afstanden zou rijden, de kleppen onherstelbaar beschadigd kunnen raken.. ;(
Dus toen heb ik de db-killer er maar weer ingestopt (toch iets meer weerstand en ik wilde toch niet zover gaan om weer de originele uitlaat terug te monteren).

Overigens bleek dat de dealer de BOS uitlaat er errrug slordig onder had gemonteerd.
Vooral bij het T-stuk waar de bochten vanuit het motorblok naar 1 pijp worden gevoegd lekte aan alle kanten. Dus dit ook zelf maar weer goed gezet.

Anyway ik ben benieuwd naar je ervaringen of wellicht van andere SV rijders met dezelfde combi-BOS-K&N-DYNOJET
 
:? volgens mij hep ik de T-six Oval Titanium.... :)
Mijn brommer stond juist te rijk afgesteld. De vermogenswinst van de uitlaat tov de dyno en K&N is :r volgens mij...
Als ik het nog een keer mocht doen zou ik het bij de uitlaat houden, bespaar je 300 euro ;)
Kep nog wel een Dyno-uitdraai maar niet digitaal '(

Ik heb de db-killer er nog nooit ingehad })

Edit: ik hep gebeld met me dealert over de garantie, kep dus mooi nu nog 18 mnd gerantie zelfs met de uitlaat en dyno
 
Als je hem achter hebt verlaagd zou je kunnen proberen
om hem voor iets door de kroonplaat te laten zakken.
Je moet zorgen dat de voor/achter balans weer het zelfde
wordt als standaard ;)

Maar WP veren voorin is zeker een goede keus,ik rijd zelf
op een TL,ook voor en achter WP-suspension :}
 
:? volgens mij hep ik de T-six Oval Titanium.... :)
Mijn brommer stond juist te rijk afgesteld. De vermogenswinst van de uitlaat tov de dyno en K&N is :r volgens mij...
Als ik het nog een keer mocht doen zou ik het bij de uitlaat houden, bespaar je 300 euro ;)
Kep nog wel een Dyno-uitdraai maar niet digitaal '(

Ik heb de db-killer er nog nooit ingehad })

Edit: ik hep gebeld met me dealert over de garantie, kep dus mooi nu nog 18 mnd gerantie zelfs met de uitlaat en dyno

Heb ik effe pech zeg ! Ach, nog maar een paar maandjes wachten.. en dan .... :)
 
:? volgens mij hep ik de T-six Oval Titanium.... :)
Mijn brommer stond juist te rijk afgesteld. De vermogenswinst van de uitlaat tov de dyno en K&N is :r volgens mij...
Als ik het nog een keer mocht doen zou ik het bij de uitlaat houden, bespaar je 300 euro ;)
Kep nog wel een Dyno-uitdraai maar niet digitaal '(

Ik heb de db-killer er nog nooit ingehad })

Edit: ik hep gebeld met me dealert over de garantie, kep dus mooi nu nog 18 mnd gerantie zelfs met de uitlaat en dyno
een k&n filter heeft geen zin op een sv
standaard filter en de tank 5 mm omhoog geeft het mooiste resultaat
of je moet dat zelfde standaard filter modificeren en andere sproeiers gaan gebruiken
meer info op www.svcontact.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan