inbusbout er weer inzetten, poot volledig met olie vullen, dop erop en borgveer bij de oliekeerring weglaten, dan de poot onder de pers indrukken, de oliedruk perst de keerring er dan uit.
wel je regenpak aandoen,
inbusbout er weer inzetten, poot volledig met olie vullen, dop erop en borgveer bij de oliekeerring weglaten, dan de poot onder de pers indrukken, de oliedruk perst de keerring er dan uit.
Als de poot volledig met olie gevuld is, dan spuit er zeer (zeer!!) weinig uit.., hoogstens een paar druppels die wegvloeien langs de keerring.
Deze tip had ik graag eerder geweten, heb een paar keer flink ruzie gehad met honda vorkpoten. Deze gaat in het boekje te onthouden tips. Thanks. !!!!!
inbusbout er weer inzetten, poot volledig met olie vullen, dop erop en borgveer bij de oliekeerring weglaten, dan de poot onder de pers indrukken, de oliedruk perst de keerring er dan uit.
Maar als de glijbussen echt in elkaar grijpen bij het er uit rammen dan moeten ze ook vast zitten bij het weer in willen veren.
Ala dat zo is dan zijn je glijbussen naar de kloten nu. Als het met alle geweld echt niet los wil is er maar 1 oplossing: binnenpoot doorslijpen.
Been there done thatduur geintje.
Dus voordat je tot die conclusie komt eerst ff langs een motorzaak.
Alsjeblieft alleen Loctite gebruiken als dat moet van het wphb.... Daarnaast moet het vast met Locite of andere schroefdraadborgmiddel. ......
Maar als de glijbussen echt in elkaar grijpen bij het er uit rammen dan moeten ze ook vast zitten bij het weer in willen veren.
Ala dat zo is dan zijn je glijbussen naar de kloten nu. Als het met alle geweld echt niet los wil is er maar 1 oplossing: binnenpoot doorslijpen.
Been there done thatduur geintje.
Dus voordat je tot die conclusie komt eerst ff langs een motorzaak.
Ja wij 50 tigers moet al dingen gaan opschrijven he.
Beste MF'ers
Lang verhaal kort: ik krijg de voorvork poten niet uit elkaar. Ik weet dat je een soort slide hammer beweging de binnenste poot los krijg van de buitenste poot, maar deze dingen zitten muurvast.
Alsjeblieft alleen Loctite gebruiken als dat moet van het wphb.
Wat een ellende op de verkeerde plek
Beste MF'ers
Lang verhaal kort: ik krijg de voorvork poten niet uit elkaar. Ik weet dat je een soort slide hammer beweging de binnenste poot los krijg van de buitenste poot, maar deze dingen zitten muurvast.
Ik heb laatst voor het eerst bij een Honda VF de poten uit elkaar gehaald. Dit moest voor mijn gevoel met zoveel kracht dat ik alles kapot zou trekken. Toch zijn ze losgekomen zonder schade.
Lang verhaal kort: ik krijg de voorvork poten niet uit elkaar. Ik weet dat je een soort slide hammer beweging de binnenste poot los krijg van de buitenste poot, maar deze dingen zitten muurvast.
Stofkappen zijn eraf, dat clipje is er uit, de veren zijn eruit, de inbusbout aan de onderkant is al los. Kortom, ik heb alles gedaan volgens de WPH. Zelfs de poot verhit en erop lopen hameren dmv een stuk metaal in het oog van de poot te steken, te klemmen in mijn stuur en als een idioot hameren wilde niet maar dan ook NIETS uitmaken.Nou ik heb ze op een gegeven moment geklemd in mijn stuur en frame van de koplamp en toen erop lopen hameren als een complete idioot (wel met rubberen hamer). Letterlijk geen millimeter verschil. Dus ik heb het idee dat deze op de 'normale' manier met veel brute kracht niet meer los komen.
Als de poot volledig met olie gevuld is, dan spuit er zeer (zeer!!) weinig uit.., hoogstens een paar druppels die wegvloeien langs de keerring.
Als niks lukt dan zit er dus niks anders op dan doorslijpen van de binnenpoot.
Negeer je de andere reacties, lees je ze niet of wil je ze niet snappen?