man i'm so fast
Banned User
- 5 aug 2006
- 27
- 0
Harleys (en zelfs Buells) van recentere jaargangen zijn betrouwbaarder dan velen denken. Met de Harley dealer organisatie ligt dat helaas wat anders. Vanwege een aantal opeenvolgende verhuizingen heb ik zelf ervaring opgedaan met veel verschillende Harley/Buell dealers. Persoonlijk zou ik een volledig officiele dealer-onderhouden Buell met geen stok aanraken, hoewel ik natuurlijk niet zeker weet wat het gemiddelde niveau van destructie is bij dealer-onderhouden Harleys. Ook de prijzen die officiele dealers rekenen voor beurten liggen op het niveau van Japanse supersports, wat gezien de eenvoud en "bereikbaarheid" van de technologie en prijzen van onderdelen ronduit subversief is. Gelukkig is onderhoud goed zelf te doen, en er zijn ook veel enthousiaste onafhankelijke specialisten die weten wat ze doen en niet alleen maar op je geld uit zijn.
maar nu zijn de "oudere" evo's betrouwbaarder dan de "nieuwere" twincams.
Vooral het woord 'betrouwbaarder' vind ik wel aardig.
Geeft al aan dat het het niet een absolute- maar een relatieve term betreft.
En dat klopt ook want elk jaar heb ik wel gezeik met div. nieuwe Harley's (en dan heb ik het niet over aanrijdingen en lekke banden he?)
Ik ben blij dat jij het zegt. Oh maak ons wijzer groot orakelYep, alle Harleys zijn goed onderhouden. Net zoals alle motorrijders te hard rijden, alle sportfietsen bij regen binnen staan en alle automobilisten slecht uitkijken.
ik heb een jaartje op een harley electra-glide1340 uit 1981 gereden .
altijd direct starten en rijden , moest alles wel met Loc-tide vastzetten
anders was ik het kwijt.
als je rustig ermee omgaat blijft het jaren goed.
het is wel sterk spul .
(Afbeelding)
ik heb een jaartje op een harley electra-glide1340 uit 1981 gereden .
altijd direct starten en rijden , moest alles wel met Loc-tide vastzetten
anders was ik het kwijt.
als je rustig ermee omgaat blijft het jaren goed.
het is wel sterk spul .
(Afbeelding)
Fishermanfriend,en dan vooral de salmiakpastillessterk spul he
wat voor probs geeft de twincam dan?
Ik zal ff iets noemen van een paar Harley's die nog geen 2 jaar oud zijn:
- Koppeling om onverklaarbare reden los, schuurt tegen het koppelingshuis.
- Remdruk voorrem valt plotseling weg
- Koppelingskabel breekt af
- Schakelsysteem laat bij het scharnier los, niet meer schakelen dus.
En ja dit zijn 4 Harley's.....
Lekke banden tot daaraan toe maar dit?
Ik denk dat darom een hd in aanschaf zo duur is want de meeste gaan binnen de garantie periode kapot. Jappanners vaak "net" na de periodeValt toch onder de fabrieksgarantie?
Ik denk dat darom een hd in aanschaf zo duur is want de meeste gaan binnen de garantie periode kapot. Jappanners vaak "net" na de periode
Volgens mij zijn de meeste Harley's tegenwoordig goedkoper dan een Japanner. De basis Sportsters zijn goedkoper dan het Japanse spul met ongeveer vergelijkbare cylinder inhoud. En de toerfietsen zijn volgens mij ook een stuk goedkoper dan het Duitse- of Japanse spul.Ik denk dat darom een hd in aanschaf zo duur is want de meeste gaan binnen de garantie periode kapot. Jappanners vaak "net" na de periode
Dat is een lupo met een pheaton vergelijking. En ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat een basis sportster goedkoper is dan een gsxr. ofzo.Volgens mij zijn de meeste Harley's tegenwoordig goedkoper dan een Japanner. De basis Sportsters zijn goedkoper dan het Japanse spul met ongeveer vergelijkbare cylinder inhoud. En de toerfietsen zijn volgens mij ook een stuk goedkoper dan het Duitse- of Japanse spul.