Vraag over offerte werkzaamheden aan motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Op mijn KTM 1290 Super Duke GT (2017) wil ik graag een fuel dongle plaatsen en een Garmin Zumo XT aansluiten.

De fuel dongle is volgens de verkoper en volgens forumleden makkelijk te plaatsen. Je moet alleen de tank even lichten (hoeft er niet af, alleen een stukje omhoog en even iets tussen doen, bijv een tennisbal. Verder plug and play.

De navigatie gaat op de officiële KTM-steun voor de GT (achter het ruitje) en moet uiteraard met de bijgeleverde voedingskabel op de accu worden aangesloten. De accu zit gewoon rechtstreeks onder de buddy seat.

Aangezien ik momenteel geen plek heb om te sleutelen, heb ik een KTM-dealer gevraagd wat het kost als ik bij hun de spullen koop en zij ze erop zetten.

Nu heb ik hiervoor een offerte gekregen met 2,5 uur arbeids à € 70,25 ex btw.

2,5 uur! Ik zou een uur al lang vinden. Ben ik nou gek of is 2,5 uur inderdaad belachelijk veel voor zoiets simpels?

Hoe werkt zoiets tegenwoordig? Als hij nou binnen een halfuur klaar is, moet ik dan toch het totaal van de offerte betalen, inclusief 2,5 uur arbeidsloon?
 
Ik heb zelf mijn Garmin weggewerkt op de KTM 1090R, zelfs nu ik weet hoe eea zit kost het gewoon knap tijd hoor!

Ja, het zijn (maar of wel) 25 schroeven, maar al dat plastic... Beetje voorzichtig, goed uitlijnen, netjes neerleggen ipv aan de kant smijten. Hij weet ook niet wat hij tegen komt (in mijn geval: solderen was nodig, kost ook weer extra tijd).

Tot slot moet hij jou deze offerte uitschrijven, discussiëren met jou over die 2,5 uur, factuurtje maken, motor naar binnen/buiten etc. etc.

Ik vind het geen gekke inschatting.
 
ik wedt nog dat ik eens bij de scania garage vroeg om een rubber ring voor de tankdop omdat hij lekte, geef even de dop zei de monteur want er zijn nogal verschillende.
hij kwam terug met de dop en zei deze is wat dikker die sluit wel af.
week later mijn baas, kun je dat rubber er zelf niet aandoen? kreeg hij een rekening van een rubber en een eenheid a 8 gulden voor montage 😡
Stel je voor dat je een magazijn moest bouwen, verwarmen en onderhouden waar je al die ringen zelf op voorraad moest hebben, dat willekeurige mensen op ieder moment van de dag binnenkomen en accuut om hulp vragen, en dat je het dan effe snel moet kunnen pakken. Eventueel de ring even passen, misschien een ringetje kapot maken en dat mag je dan niet factureren.
Dan vraag ik me af of je al dat gezeik af kunt kopen voor 8 gulden ofwel 3 euro.
 
Heerlijk zo.n draadje.
Tuurlijk moet er wat verdient worden.
En als ze het druk hebben schrijven ze ruim.
Tis allemaal zo simpel.
Je wil het zelf niet doen maar wel mekkeren dat een ander er wat aan wil verdienen.
Bied dan aan om bij de dealer de wc,s schoon te maken.
Iedereen blij.

Precies, voor 175 euro kun je wel wat gereedschap, draad en stekkers kopen om t zelf te doen, en je eigen tijd kost niks.
Ik heb zelf ook mijn navigatie aangesloten, op een moderne canbus motor en heb er echt wel wat langer over gedaan.
Eerst op internet uitzoeken waar je de zaak kunt aftakken, toen ik alle kappen en clipjes voorzichtig los had was ik al door mijn 2.5 uur heen. Dan komt aansluiten, testen en weer terugbouwen dus alles bij elkaar ben je als amateur al gauw een halve dag aan t werk.
 
We praten over algemene, niet specialistische klussen zoals banden vervangen of zoals ts bedoelt.

Ik zie niet in waarom zoiets bij bedrijf X bijv 250eu moet kosten als het ook bij bedrijf Y voor 150eu kan.... zoals ik al zei mss het verschil van naar Frankrijk of de Malediven op vakantie gaan 😂😂


Dan doe je dus al wel enigszins lobbyen naar ervaringen van mensen icm schappelijke prijs.

Ik heb het ook niet over een tientje miereneuken maar meer dat er daadwerkelijk 100+ verschil zit tussen dezelfde algemene werkzaamheden... Dan ben je gewoon iemand zn Malediven vakantie aan het sponsoren lol
Ik werk in de motorbranche en zie heel vaak waar het prijsverschil vandaan komt.....

Goedkoop is maar al te vaak duurkoop.
 
Ja, maar dan nog weer 1,5 om het terug te bouwen ook he? Ik neem aan dat hij de motor niet meeneemt met: Alstublieft meneer, alles ingebouwd, de tank staat op een tennisbal en alle kappen liggen daar in de hoek.
 
Ik geloof dat als je 'm bij gps.nl koopt gratis gemonteerd wordt, ik heb alleen de TomTom klepel horen luiden maar er was iets van een actie dat als je 'm niet liet monteren dan kreeg je die kosten terug
 
Ik geloof dat als je 'm bij gps.nl koopt gratis gemonteerd wordt, ik heb alleen de TomTom klepel horen luiden maar er was iets van een actie dat als je 'm niet liet monteren dan kreeg je die kosten terug
Op hun site staat dat het in het algemeen een uur werk is. Ze rekenen 60 tot maximaal 90 euro (ik neem aan inclusief btw). De fuel dongle is een kwartier werk.
 

Bijlagen

  • 9B604F52-84E3-4ED9-972B-135A96FD2993.png
    9B604F52-84E3-4ED9-972B-135A96FD2993.png
    95,9 KB · Weergaven: 35
De Navi zal wel worden aangesloten op accessoire aansluiting.
De zit bij de KTM adv. In de koplamp.
Bij de 1190 moeten er dan 25 schroeven los :').
Grote kans dat dit bij de duke vergelijkbaar is.
Direct op de accu is niet handig.
Want de omvormer van de zumo blijft dan stroom verbruiken
 
De Navi zal wel worden aangesloten op accessoire aansluiting.
De zit bij de KTM adv. In de koplamp.
Bij de 1190 moeten er dan 25 schroeven los :').
Grote kans dat dit bij de duke vergelijkbaar is.
Direct op de accu is niet handig.
Want de omvormer van de zumo blijft dan stroom verbruiken
25 schroeven los en weer vast draaien. Hoeveel tijd zou dat een professionele monteur kosten? :?
 
Niet vergeten dat er op het internet regelmatig te positief gemeten wordt over bepaalde dingen.
Soms komt er al snel een paar cm bij, afgerond naar boven.
En soms gaan er minuten/uren af afgerond naar beneden omdat het beter klinkt.
 
25 schroeven los en weer vast draaien. Hoeveel tijd zou dat een professionele monteur kosten? :?
Volgens mij moet er een stuk meer los/eraf dan je denkt.
Gewoon even de tank lichten zal al niet zomaar gaan, eerst vanalles demonteren.

De handleiding van m'n quickshifter op de cbr1000rr sc57 was ook simpel.
Tank opheffen, airbox demonteren, 4 connectoren losklikken en dan de 8 connectoren van de quickshifter erin klikken en terug monteren.
Dat heeft me toch even 2.5u geduurd... (Die had een racekuip ipv een standaard kuip uit 30 delen)
 
Zelf geen tijd hebben, en afvragen waarom anderen zo traag zijn.... ;)

Ik zou t zelf doen, in een uur of drie.

Maar ik vind het een nette offerte. Kan meevallen, kan ook van niet.
Of geen expertise? Allemaal geen probleem, maar accepteer dat goed werk tijd kost en dan mag betaald worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet meteen stellen dat je gek bent, maar het klinkt voor mij als een prima offerte. Je doet de handeling die ervoor nodig is doen klinken alsof het inderdaad allemaal heel eenvoudig te doen moet zijn, allicht een doe het zelf garage huren in de buurt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan