Yamaha Virago XV750
Rookie
- 25 jul 2020
- 13
- 1
Dit is echt hetgene dat ik moest weten bedanktDat slangetje trekt via het vacuum dat in het spruitstuk heerst een membraampje op dat de benzinekraan opent, als de motor niet loopt is er geen vacuum en is de kraan dicht. je kan een kraantje met ON RES en OFF gebruiken, dan kan het cilindertje en de slangetjes komen te vervallen, wel het tuutje op het spruitstuk afdichten. Je hoeft dan geen PRI kraantje te installeren, als dat uberhaupt al bestaat.
Dan mag je op "beste antwoord" klikken, tot iemand een beter antwoord geeftDit is echt hetgene dat ik moest weten bedankt
Als het daarover gaat wel ja, maar die zit niet tussen de vacuumaansluiting en ce carburateurAls het hier over #31 gaat ,
Ja kan zijn natuurlijk, dan zou dit foute info zijn.Bij mijn weten hebben de 700 en 750 een gewone benzinekraan. On-Off-Res.
De 1000 en de 1100 hebben wel een vacuümbediende benzinekraan, echter hebben die een reservetank in het frame die je bedient met een schakelaar.
Maar het is zo'n Californische uitvoering, dat kan dan wel weer anders zijn.Ook heb ik op mijn tank een kraantje met ON/PRI/RES opstaan
Deze kan dus niet weg gelaten worden ?Alleen het slangetje dat normaal aan het kraantje zit dubbelvouwen en een tyrap er omheen, of een M5 boutje erin vrotten
Dus ik kan het bakje (Pulse Air System) gewoon er af halen zonder dat het systeem verhinderd word ? Of is dit ook verplicht in België ?Jij hebt een motor die voldoet aan de allerstrengste Amerikaanse eisen, die van Californië. Ten eerste, wat jij dikke kabels noemt, zijn slangen of buisjes die vlak na de uitlaatslag vanuit het luchtfilter verse lucht de uitlaat in zuigt door de onderdruk in de uitlaat dat niet verbrand mengsel alsnog laat verbranden. Dat systeem wordt vaak Pulse Air System genoemd en moet elke motor voor Amerika hebben. Dat dunne slangetje (darmpje) dat vanaf je benzinetank naar het luchtfilter loopt zuigt de benzinedamp uit de tank op laat dat ook verbranden. Dat laatste is een eis die Californië stelt.
De carburateurs moet ik nog afstellen want ze zijn geen 100 procent juist dus dat is geen probleem. Dus als ik de cilinder van de benzine tank verwijder en goed afdicht en het bakje verwijder en die ook afdicht aan de cilinderkoppen en de sproeikop dan zou deze zonder probleem nog altijd moeten werken ?In Theorie Pulse Air System voor Belgie gewoon weg gelaten worden
In prractijk kan dat voor hoofd brekers zorgen om alles te werken je hebt namelijk te maken met gaten in je inlaat , uitlaat tank en ik zal nog wel wat vergeten die afdoende gedicht moeten worden en dan afwachten of de afstelling van de motor nog goed is gebleven
Ik heb geen idee en welke mate die americaanse onzin invloed heeft op je carb afstelling .
Dus voor je gaat verwijderen eerst zeker weten wat het met de rest doet