Vragen omtrent recreatief racen

Dat is wel aan de prijs allemaal inderdaad, ZAC is dan wel wat goedkoper geloof ik,maar zolder is te ver weg voor mij.
Liever knmv dan, maar jullie rijden toch niet elke week zo'n wedstrijd?
Dan moet je echt rijk zijn of sponsors hebben ofzo denk ik?
Zou voor mij in ieder geval niet te betalen zijn (elke week).

5x 20 minuten racen op zon trackday vind ik wel te doen.

Zijn er bij de knmv ook klasse's met b motoren (om ze zo maar even te noemen)?
 
Dat is wel aan de prijs allemaal inderdaad, ZAC is dan wel wat goedkoper geloof ik,maar zolder is te ver weg voor mij.
Liever knmv dan, maar jullie rijden toch niet elke week zo'n wedstrijd?
Dan moet je echt rijk zijn of sponsors hebben ofzo denk ik?
Zou voor mij in ieder geval niet te betalen zijn (elke week).

5x 20 minuten racen op zon trackday vind ik wel te doen.

Zijn er bij de knmv ook klasse's met b motoren (om ze zo maar even te noemen)?

Ieder competitie heeft zo'n beetje 12 races per seizoen (in de periode april-oktober), dus reken maar uit...
Maar voordat je een keuze maakt, boek gewoon ergens een keer een circuitdag om te zien hoe het je bevalt. Zeker in het begin erg leuk om te doen, later als je al race ervaring hebt, zul je merken dat een gewone circuitdag toch net even iets minder te bieden heeft.

Maar voor alles geldt, begin gewoon rustig;) Ook ik ben ooit begonnen met een circuitdag om te zien of ik dat leuk vond... Beetje uit de klauw gelopen :P

Check anders mijn site maar ff.. als je bij mijn verslagen 2003 kiest kun je een beetje volgen hoe het mij vergaan is.
 
Ieder competitie heeft zo'n beetje 12 races per seizoen (in de periode april-oktober), dus reken maar uit...
Maar voordat je een keuze maakt, boek gewoon ergens een keer een circuitdag om te zien hoe het je bevalt. Zeker in het begin erg leuk om te doen, later als je al race ervaring hebt, zul je merken dat een gewone circuitdag toch net even iets minder te bieden heeft.

Maar voor alles geldt, begin gewoon rustig;) Ook ik ben ooit begonnen met een circuitdag om te zien of ik dat leuk vond... Beetje uit de klauw gelopen :P

Check anders mijn site maar ff.. als je bij mijn verslagen 2003 kiest kun je een beetje volgen hoe het mij vergaan is.
1:47 voort eerst op assen :o , neem aan dat je al circuit ervaring had (meer als het jaar 2003)?
 
Laatst bewerkt:
1:47 voort eerst op assen :o , neem aan dat je al circuit ervaring had (meer als het jaar 2003)?

Nee hoor, maar de baan was toen een tikkie korter dan nu }) In die tijd reden ze in het ONK 1.25 ofzo. Denk dat je die 1.47 van toen kunt vergelijk met een 2.09 nu...
 
Recreatief racen vind ik de ZAC of KNMV cup niet echt.
Hier wordt serieus gas geven. :o !
Misschien toch eerst wat gewone circuitdagen doen. :)
 
Nee hoor, maar de baan was toen een tikkie korter dan nu }) In die tijd reden ze in het ONK 1.25 ofzo. Denk dat je die 1.47 van toen kunt vergelijk met een 2.09 nu...

Oh ik dacht al :+ , maarja ik vind de verslagen wel interessant.
Ik zocht al na zon soort samenvatting van hoe iemand in de racerij is gekomen/omhoog geklommen, altijd leuk om te lezen *D .
je verhaal over je 3 daagse cursus in ales (2004) geeft een goede omschrijving van wat je kan verwachten daar.
Klinkt als een cursus waar je veel van kan leren (zoals al eerder gezegd is).
Denk wel dat ik eerst gewoon een aantal circuit dagen ga pakken of iets, om al een beetje het gevoel te krijgen.

Edit:
Recreatief racen vind ik de ZAC of KNMV cup niet echt.
Hier wordt serieus gas geven. :o !
Misschien toch eerst wat gewone circuitdagen doen. :)
Ik zeg ook niet dat ik volgend jaar direct wil racen in wedsrijd verband, alhoewel dit toch mijn doel zou zijn uiteindelijk.
Eerst inderdaad ervaring opdoen op het circuit, kijken of het me ligt :+ .
 
Laatst bewerkt:
Ik begin ook pas.
afgelopen jaar ben ik begonnen met circuitdagen op Zandvoord en Assen. dit heb ik gedaan met mn straat fiets een Aprilia RSV R. wat naar mijn menig prima kan op dat niveau.

ik heb veel positieve kritiek gekregen op mn techniek, en ben daar mee aan de slag gegaan. maar goed dan komt het moment dat je sneller wilt maar niet durft omdat je toch je dure straat fiets niet wilt dubbelvouwen. Echt pushen en verder werken aan mn techniek zat er dus gevoels matig niet meer in…

Techniek is belangrijk, je kan nog zon dikke machine hebben maar ook op circuit dagen zie je dat veel snelle mensen op het rechte eind op andere vlakken te kort schieten.

daarom heb een maandje geleden mn eerste circuit fietsje aangeschaft, een zx-6r uit 97. :Y
zeker geen brute power, maar een mooie leer fiets om verder aan mn techniek werken. daarnaast doe je met zon 600tje net een paar dagen langer met een setje banden en kwa onderhoud is het net een brommer ;)

plannen om te racen zijn er wel, maar ook ik wil dit jaar eerst een flink wat circuit dagen gaan pakken.
 
Hahaha! :+ Da's wel een rookie...

Anyway....voor de topicstarter, koop gewoon zoiets als dit (nee, ik heb er geen belang bij) en voor relatief weinig geld heb je mega lol.
Klets er nog wat geld af en voor een beperkt budget kun je aan de slag met een race klare motor.

Voor ervaringen, kijk eens op mijn weblog, ik ben een aantal jaar geleden ook begonnen op een oude CBR, om te kijken of dat racen wat is....



....en reken maar dat het wat is! *O* _O- :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Hahaha! :+ Da's wel een rookie...

Anyway....voor de topicstarter, koop gewoon zoiets als dit (nee, ik heb er geen belang bij) en voor relatief weinig geld heb je mega lol.
Klets er nog wat geld af en voor een beperkt budget kun je aan de slag met een race klare motor.

Voor ervaringen, kijk eens op mijn weblog, ik ben een aantal jaar geleden ook begonnen op een oude CBR, om te kijken of dat racen wat is....



....en reken maar dat het wat is! *O* _O- :Y :]
Ik snap dat je zon ding goedkoper kan oplappen maar ik begin toch liever op een nieuwer model.
Eerste reden is gewoon omdat het kan :) , tweede reden is dat ik liever een motor heb met een upside down fork en slipperclutch ect, dus up to date techniek.
Ik heb ook geen zin om geld in een oude motor te steken.
 
Ik snap dat je zon ding goedkoper kan oplappen maar ik begin toch liever op een nieuwer model.
Eerste reden is gewoon omdat het kan :) , tweede reden is dat ik liever een motor heb met een upside down fork en slipperclutch ect, dus up to date techniek.
Ik heb ook geen zin om geld in een oude motor te steken.
Met een oude motor zonder upside down en slipperclutch kun je ook gewoon hard rijden hoor.... :?
 
Oh ik dacht al :+ , maarja ik vind de verslagen wel interessant.
Ik zocht al na zon soort samenvatting van hoe iemand in de racerij is gekomen/omhoog geklommen, altijd leuk om te lezen *D .
je verhaal over je 3 daagse cursus in ales (2004) geeft een goede omschrijving van wat je kan verwachten daar.
Klinkt als een cursus waar je veel van kan leren (zoals al eerder gezegd is).
Denk wel dat ik eerst gewoon een aantal circuit dagen ga pakken of iets, om al een beetje het gevoel te krijgen.

Klopt, is weinig mis mee en in 3 dagen leer je best veel. Alhoewel ze pretenderen dat je er met nul ervaring ook terecht kunt, denk ik persoonlijk dat het handig is als je al een beetje ervaring hebt. Dan heb je ook een idee wat je zou kunnen verbeteren en snapt beter waar het over gaat. De meeste instucteurs daar ken ik wel en zijn prima in staat om het e.e.a. over te brengen.

Ik ben zelf bij een aantal organisaties instructeur geweest en zoals al eerder opgemerkt is, moet je voor jezelf een beeld hebben van wat je zou willen doen om daarbij de organisatie te kiezen die dat voor je kan invullen. In jou geval zou ik er inderdaad voor kiezen om 3 dagen RA te doen, voordat je jezelf allemaal verkeerde zaken aanleert.
 
Klopt, is weinig mis mee en in 3 dagen leer je best veel. Alhoewel ze pretenderen dat je er met nul ervaring ook terecht kunt, denk ik persoonlijk dat het handig is als je al een beetje ervaring hebt. Dan heb je ook een idee wat je zou kunnen verbeteren en snapt beter waar het over gaat. De meeste instucteurs daar ken ik wel en zijn prima in staat om het e.e.a. over te brengen.

Ik ben zelf bij een aantal organisaties instructeur geweest en zoals al eerder opgemerkt is, moet je voor jezelf een beeld hebben van wat je zou willen doen om daarbij de organisatie te kiezen die dat voor je kan invullen. In jou geval zou ik er inderdaad voor kiezen om 3 dagen RA te doen, voordat je jezelf allemaal verkeerde zaken aanleert.
Rare snuiters hoor, die instructeurs allemaal :+ :P
Kun je mij even een mail sturen Hans? Misschien kunnen we elkaar helpen :)
 
Met een oude motor zonder upside down en slipperclutch kun je ook gewoon hard rijden hoor.... :?
ja dat klopt inderdaad.
Maar ik heb niet een budget die zo laag is dat ik verplicht ben een gedateerde motor tekopen.
ik heb geld wat ik niet aan iets anders wil spenderen over voor deze mischien toekomstige hobby.
Bovendien heb ik liever een nieuwer model waar ik onderdelen voor kan kopen dan een gedateerd model die mischien binnen een jaar weg gaat en waarbij je dus je aangeschafte onderdelen niet kan meenemen naar het nieuwere model dat je dan koopt.

Ik begrijp wel goed dat iemand met talent net zo goed rijdt op een cbr van 1991.
Maar ik rij er niet op gewoon omdat het niet perse hoeft, en het dus niet mijn voorkeur heeft.
 
ja dat klopt inderdaad.
Maar ik heb niet een budget die zo laag is dat ik verplicht ben een gedateerde motor tekopen.
ik heb geld wat ik niet aan iets anders wil spenderen over voor deze mischien toekomstige hobby.
Bovendien heb ik liever een nieuwer model waar ik onderdelen voor kan kopen dan een gedateerd model die mischien binnen een jaar weg gaat en waarbij je dus je aangeschafte onderdelen niet kan meenemen naar het nieuwere model dat je dan koopt.

Ik begrijp wel goed dat iemand met talent net zo goed rijdt op een cbr van 1991.
Maar ik rij er niet op gewoon omdat het niet perse hoeft, en het dus niet mijn voorkeur heeft.

Maar als je de motor hebt aangeschaft,dan komt het pas.
Je wil rijden,dus inschrijfgeld,banden,brandstof,vervoer erheen,er gaat een keer wat stuk,onderhoud etc etc.
Maar dat wist je al. ;)

Ik heb dit jaar een oude cbr600f van 2000 gekocht helemaal raceklaar.
reservekuip erbij,regenwielen,ohlins voor en achter etc.
Het was niet de mooiste,je kon zien dat hij gebruikt was.
Maar technisch is hij gewoon goed.
Voordeel hiervan is dat je voor weinig kan kijken of je het leuk vind.
En zonder slipperclutch is het veel spannender ;)
Volgend jaar wil ik meer gaan rijden en waarschijnlijk ook naar ales en dan voor 2011 een jongere cbr aanschaffen.
Ik heb nu 1 keer op zandvoort en 1 keer op assen gereden en volgens de kenners moet zo`n oude cbr onder de 2 minuten op assen kunnen rijden.
voorlopig heb ik met mijn oude gebakje dus nog wel wat te doen,want op assen kunnen er nog 25 sec vanaf ;)
Je moet helemaal zelf weten wat je gaat doen,maar dit is mijn mening :Y
 
Maar als je de motor hebt aangeschaft,dan komt het pas.
Je wil rijden,dus inschrijfgeld,banden,brandstof,vervoer erheen,er gaat een keer wat stuk,onderhoud etc etc.
Maar dat wist je al. ;)

Ik heb dit jaar een oude cbr600f van 2000 gekocht helemaal raceklaar.
reservekuip erbij,regenwielen,ohlins voor en achter etc.
Het was niet de mooiste,je kon zien dat hij gebruikt was.
Maar technisch is hij gewoon goed.
Voordeel hiervan is dat je voor weinig kan kijken of je het leuk vind.
En zonder slipperclutch is het veel spannender ;)
Volgend jaar wil ik meer gaan rijden en waarschijnlijk ook naar ales en dan voor 2011 een jongere cbr aanschaffen.
Ik heb nu 1 keer op zandvoort en 1 keer op assen gereden en volgens de kenners moet zo`n oude cbr onder de 2 minuten op assen kunnen rijden.
voorlopig heb ik met mijn oude gebakje dus nog wel wat te doen,want op assen kunnen er nog 25 sec vanaf ;)
Je moet helemaal zelf weten wat je gaat doen,maar dit is mijn mening :Y
Ja daar zit wel wat in, ik zat net te denken aan het huren van een motor van crt bij de aantal keer dat ik rij om te kijken of het leuk is.
Ik nam aan dat het na die 2 keer al duidelijk zal zijn of het echt wat is voor me of niet.
Ik neem aan dat jij na een race er ook al achter was of je verder wou of niet ?
Of duurt zoiets langer?
Stel zoiets duurt langer dan zou het inderdaad wel slim zijn om een gedateerde motor aan te schaffen :$ .
 
als je een betaalbare fiets wil met alles er op en er aan incl regen wielen en bandenwarmers heb ik nog wel wat voor je
ben je in 1 keer klaar :Y
full
 
Ja daar zit wel wat in, ik zat net te denken aan het huren van een motor van crt bij de aantal keer dat ik rij om te kijken of het leuk is.
Ik nam aan dat het na die 2 keer al duidelijk zal zijn of het echt wat is voor me of niet.
Ik neem aan dat jij na een race er ook al achter was of je verder wou of niet ?
Of duurt zoiets langer?
Stel zoiets duurt langer dan zou het inderdaad wel slim zijn om een gedateerde motor aan te schaffen :$ .

Ik was er na de dag op zandvoort al achter,dit is lachen en smaakt naar meer.
De dag op assen veel regen gehad en dat is toch wat minder,maar evengoed erg veel lol gehad en ik ben iig op de fiets blijven zitten :Y
1 sessie daar een redelijk droge baan gehad en nog lekker door kunnen rijden.
Volgend jaar wil ik gewoon meters maken en kijken of ik mijn grenzen en die van de motor een beetje kan vinden.
Als je de grens van de motor hebt gevonden dan wordt het tijd om naar wat nieuwers/beters te gaan kijken vind ik.
Ook heb ik er niet zo`n moeite mee om met deze fiets een keer een schuiver te maken(al staat dit niet in m`n planning ;) ) .
Als je hem los rijdt,heeft het je ook niet veel gekost en heb je misschien nog wat euries liggen om een ander te kopen :Y
 
Als je hem los rijdt,heeft het je ook niet veel gekost en heb je misschien nog wat euries liggen om een ander te kopen :Y
Ja dat is wel zo, dan kun je ten minste jezelf pushen op gegeven moment zonder terughoudendheid omdat je niet bang bent de motor te beschadigen.
Bij nader inzien denk ik dat ik dat beter ook kan doen, dan hoef ik ook niet op een gehuurde motor te rijden.

Btw:
Stel je rijdt op assen met een overjarig model, deze motoren kunnen neem ik aan net zo goed meekomen als de nieuwere modellen?
dan ligt het dus nog allemaal aan je eigen ervaring hoe snel je gaat?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, maar de baan was toen een tikkie korter dan nu }) In die tijd reden ze in het ONK 1.25 ofzo. Denk dat je die 1.47 van toen kunt vergelijk met een 2.09 nu...

dan is er nog hoop, ik reed in mijn 2e sessie ooit op assen 2:10, daarna was de koppakking lek -O- volgend jaar beter :Y
 
Ja dat is wel zo, dan kun je ten minste jezelf pushen op gegeven moment zonder terughoudendheid omdat je niet bang bent de motor te beschadigen.
Bij nader inzien denk ik dat ik dat beter ook kan doen, dan hoef ik ook niet op een gehuurde motor te rijden.

Btw:
Stel je rijdt op assen met een overjarig model, deze motoren kunnen neem ik aan net zo goed meekomen als de nieuwere modellen?
dan ligt het dus nog allemaal aan je eigen ervaring hoe snel je gaat?

Op zandvoort reed er bij mij de hele tijd een gsxr1000 van 2006 in de weg.
Op de rechte stukken hield ik hem niet bij,maar in de bochten zat hij elke keer in de weg.
Uiteindelijk heb ik hem bij me weg laten lopen,zodat ik weer mijn eigen ritme kon gaan rijden.
 
Op zandvoort reed er bij mij de hele tijd een gsxr1000 van 2006 in de weg.
Op de rechte stukken hield ik hem niet bij,maar in de bochten zat hij elke keer in de weg.
Uiteindelijk heb ik hem bij me weg laten lopen,zodat ik weer mijn eigen ritme kon gaan rijden.
Oh naja dat is dan duidelijk :o .
maakt dus geen zak uit, komt op je eigen ervaring/talent neer :) .
 
Oh naja dat is dan duidelijk :o .
maakt dus geen zak uit, komt op je eigen ervaring/talent neer :) .

Niet dat ik zo`n talent ben,maar het komt er idd wel op neer :Y

Nu reed die suzuki rijder op een wegmotor,dus misschien ook behoorlijk terughoudend in de bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan