Alias
MF veteraan
- 12 jan 2005
- 116.733
- 20
dat heb je te danken aan die christenenIk vind het prima, gaat mij in 2009 130 euro netto p/mnd schelen
Van dat geld kan ik iedere maand een keer op het circuit rijden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat heb je te danken aan die christenenIk vind het prima, gaat mij in 2009 130 euro netto p/mnd schelen
Van dat geld kan ik iedere maand een keer op het circuit rijden
Misschien ligt het aan mij hoor en snap ik er gewoon de ballen van omdat ik iets over het hoofd gezien heb. Maar nu het rekeningrijden op de stoep staat, en dus de wegenbelasting voor auto's afgeschaft wordt, is er toch niets meer om je druk over te maken
Gezien het over vrijstelling voor wegenbelasting gaat en diezelfde wegenbelasting over niet al te lange tijd afgeschaft wordt is het toch een non-issue?
Wat hij zegt klopt als je z'n hele betoog leest ipv alleen een soundbite reuit te pikken
ik heb het gelezen, da's het ergsteWat hij zegt klopt als je z'n hele betoog leest ipv alleen een soundbite reuit te pikken
Ik had het niet beter kunnen verwoordenDus zoals je zegt wordt er niet over nagedacht, weer een spastische reactie van een kleien politieke partij met compensatiedrang
Geniet er maar even van.
Over 5 jaar stellen ze de norm weer bij en mag ook jij weer zwaar betalen.
Sweet dreams
nanananana
Leg maar opzij, je zult 't nodig hebben.Prima hoor heb ik toch 7800 euro bespaart
Mooi stukje maar helemaal kloppen doet het niet.Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.
Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.
Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was.
LPG is een heel stuk schoner, maar wat al eerder genoemd is: Het gaat om het geld.Was LPG dan niet schoner dan benzine? Dat is mij altijd geleerd, nog afgezien van het feit dat het ook bijna niets kost en LPG een bijproduct van benzine productie is.
Je zou dus kunnen stellen dat mensen die op LPG rijden sowieso al milieubewuster zijn. Omdat zij een gas gebruiken wat anders toch maar weggefakkeld zou worden.
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.
Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.
Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.
Als die grens altijd al 25 jaar is geweest "dan is die auto wel altijd zo oud geweest als ie altijd al was" . De techniek van vroeger was misschien minder modern, maar dat maakt niets uit voor de degelijkheid. Mijn pa had vroeger een garage, een betrouwbare bron dus.
En mijn auto is dus wel uit liefhebberij gekocht, ik ben namelijk, zoals men dat wel eens noemt, "volvogek". Ik ken veel mensen die ook een auto van 25 jaar hebben en je bent er echt wel meer mee bezig, en dat wil je alleen maar als je het leuk vind om zo'n auto te hebben.
Dat de CU nu met het zotte idee komt dat oldtimers meer belastend voor het milieu zijn is gewoon te gek voor woorden. De meeste oldtimers zijn zuiniger dan nieuwere auto's en gaan dus langer mee (hebben dus hoeveel nieuwe auto's bespaard? Ter info, om één auto nieuw te maken heb je onder andere 1 miljoen liter water nodig ). Mijn auto gaat bijvoorbeeld nooit kapot. Hoe goed is dat voor het mileu?! . Laat ze die nieuwe SUV's aanpakken, maar nee, we gaan de oldtimers verbannen.
Leuke reactie, maar slaat nergens op als je geen verstand van zaken hebt.
LPG is een heel stuk schoner, maar wat al eerder genoemd is: Het gaat om het geld.
Hoe dan ook hebben ze dat nodig, dus moeten wij betalen. Dus dan ook maar de oldtimereigenaren
Heb veel opels versleten. Wat ik daar allemaal mee heb meegemaaktik heb nog wel een Kadettje uit 1975 tekoop voor je
Ben overigings wel oldtimerliefhebber en heb verschillende oude opels die zeker niet vervuilender zijn dan die meuk wat ze nu bouwen
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.
Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen.
Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's.
De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.
Jaloers ? ik heb nog wel een Kadettje uit 1975 tekoop voor je
Ben overigings wel oldtimerliefhebber en heb verschillende oude opels die zeker niet vervuilender zijn dan die meuk wat ze nu bouwen
Leuk om te zien, maar ik heb liever een nieuwe...Jaloers ? ik heb nog wel een Kadettje uit 1975 tekoop voor je
Ben overigings wel oldtimerliefhebber en heb verschillende oude opels die zeker niet vervuilender zijn dan die meuk wat ze nu bouwen
Zou allemaal goed kunnen, maar laat ze eerst eens goed uitzoeken hoe het allemaal precies zit, en wat daadwerkelijk de kosten en baten zijn van een dergelijk plan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik amper auto's van 25+ jaar zie rijden.. Golf? Dat moet dan de Golf 1 zijn (OK, de eerste Golf 2's komen nu zo'n beetje in aanmerking...) .. de keren dat ik een Golf 1 zie rijden zijn in een jaar op 1 hand te tellen
Ieder z'n meugLeuk om te zien, maar ik heb liever een nieuwe...
ik ben zeker jaloers . Maar ja, ik krijg mijn echte old-timer ook nog welJaloers ? ik heb nog wel een Kadettje uit 1975 tekoop voor je
Ben overigings wel oldtimerliefhebber en heb verschillende oude opels die zeker niet vervuilender zijn dan die meuk wat ze nu bouwen
En gelukkig maar.Ieder z'n meug
Als het om een echt nieuwe auto gaat, wel het eerste half jaar goed ventileren.
Het eerste half jaar komen er namelijk schadelijke stoffen vrij uit de in het interieur verwerkte materialen.
Welliswaar heb ik een gewone bmw 323i uit 1985, maar wel een niet afgetrapte en met slechts 78.000 km op de tellerNeemt niet weg dat ik het vreselijk leuk vind om te zien.
Wel de echt bijzondere dan natuurlijk....
Dat dacht ik ook.die rook ik er altijd uit
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.
Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.
Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.