Je gaat weldegelijk terug in schadevrije jaren, je raakt echter je no-claimkorting niet kwijt. Dat merk je pas wanneer je wil overstappen naar een andere verzekeraar.Als je bij de knmv je motor verzekerd hebt is die ook bij de VRO verzekerd. Als je hem dus all-risk verzekerd hebt en je rijdt hem total loss, dan betaal je je eigen risico. Je gaat ook niet terug in je schade vrije jaren tijdens een VRO.
Of je de 10% korting dan ook krijgt weet ik niet
Zelfs chopperrijdertjes die zo dom waren om tegen de rijrichting in te gaan rijden...
Dagverzekering is ook weer 30-40% van de cursusprijs.
All..
Toch even mijn feedback voor toekomstige liefhebbers.
Heb inmiddels de training achter de rug en ben tot de volgende conclusies gekomen:
- Twijfel niet over de ervaringseis, iedereen is welkom.. heb op de cursus racemonsters gezien maar ook absolute beginners, de cursus is dus voor gewoon voor iedereen toegankelijk.
- Ik vond het persoonlijk minder leerzaam dan gehoopt. Het is hardstikke leuk om lekker over een schoon en strak circuit te scheuren en hem lekker in de bocht te leggen wetende dat het allemaal veilig kan, echter voor mij persoonlijk is bochten rijden op de gewone weg een heeeeeel ander verhaal, daar zit je met vuil, onoverzichtelijkheid, tegenliggers en aan jouw kant van de streep blijven wat toch een geheel andere insteek vergt. Helaas is hier in de training geen rekening mee gehouden het rijden van rondjes. Iets meer theorie en verkeersgerichte tips was/waren dan ook welkom geweest
Dit zal overigens ook in de KNMV evaluatie zetten wellicht dat meer mensen dit gevoel hadden, sprak wel wat mensen die dezelfde mening hadden. Dus misschien kunnen ze hierop inspelen in de toekomst.
Just my 2cts zullen we maar zeggen.
Ben het met je eens, de VRO op Lelystad is leuk en leerzaam, maar niet helemaal realistisch. Bij VRO Op Maat kreeg je wel praktijk gevallen erbij, in water rijden en remmen, op helling rijden, remmen in de bocht etc.- Ik vond het persoonlijk minder leerzaam dan gehoopt. Het is hardstikke leuk om lekker over een schoon en strak circuit te scheuren en hem lekker in de bocht te leggen wetende dat het allemaal veilig kan, echter voor mij persoonlijk is bochten rijden op de gewone weg een heeeeeel ander verhaal, daar zit je met vuil, onoverzichtelijkheid, tegenliggers en aan jouw kant van de streep blijven wat toch een geheel andere insteek vergt. Helaas is hier in de training geen rekening mee gehouden het rijden van rondjes. Iets meer theorie en verkeersgerichte tips was/waren dan ook welkom geweest
Nou, als jij al 10 jaar rijd dan kun je jezelf wel ervaren noemen hoor.
Zelf ben ik bv het meest bang voor zand, grind, rotsen, olie, glad-uitziende kinderkopjes,
Tijdens zo'n cursus krijgen mensen een ongeluk dat ze anders niet zouden hebben gekregen. Lekker veilig. Dat geeft wel aan wat voor bullshit het is.Voor VRO bochten moet je wel goed kunnen sturen en vooral durfen dicht bij de berm te komen. Dat komt niet vanzelf. Dat is niet echt een cursus voor een beginnende. Ik heb mijn motorfiets daar getotald, dan ten eigen laste hersteld (ik besliste op die dag om wat geld te besparen, he-he, doe maar niet) en volgend jaar weer gedaan na veel motogymkhana oefenen. De tweede keer vond ik de cursus leuk en leerzaam, maar zeker niet de eerste. Weliswaar weet ik nu wel hoe het voelt om van 100 km/u te low-siden, he-he.
Nog nooit gevallen? Ik na 4 jaar / 90K ook nog niet, maar je hoort en leest overal dat het geheid een keer gaat gebeuren. Ik blijf ook huiverig voor troep op de weg. Nat wegdek vind ik ook nog steeds niet fijn.Zelf ben ik bv het meest bang voor zand, grind, rotsen, olie, glad-uitziende kinderkopjes, dat soort gedoe.
En metalen lassen in de weg (zit tussen de oren, weet ik, maar toch).
ik heb in mijn motor-leven aantal achterwiel-zippers gehad, zand, zebras, pijlen, of gewoon gladdigheid, en dan zit ik altijd weer 30min verKRRMPT op de motor. (tot vandaag nog niet omver gegaan, 250K++ km... klopklop)
Terwijl ik als geboren Zeeuw bv veel minder bang ben van windstoten (want die "ken" ik, en ik weet dat de motor dat kan hebben, gewoon losjes laten gaan, lekker - die wind).
Okee, okeee...Ik ken mensen die na 25 jaar nog niet ervaren zijn.
Ik heb zelf oa ook een vrachtwagen rijbewijs, heb er 2 jaar mee gereden maar noem mijzelf, ondanks de kilometers, nog geen ervaren vrachtwagenchauffeur
Omdat de kans bestaat dat je crasht is het hele doen van een extra training bullshit?Tijdens zo'n cursus krijgen mensen een ongeluk dat ze anders niet zouden hebben gekregen. Lekker veilig. Dat geeft wel aan wat voor bullshit het is.
En op straat krijg je ongelukken die je op straat niet kan krijgen. Zelf heb ik nog nooit een vro gedaan (vanwege de hoge prijs) maar wel vaak circuittrainingen gegaan op de meeste banen in Nederland. Circuitrijden is leuk en goed voor het (door)ontwikkelen van voertuigbeheersing. Daarom vind ik dat iedere zichzelf-respecterende motorrijder zeker een keer een dagje zou moeten proberen, desnoods in het "kneuzengroepje" (eigenlijk helemaal geen kneuzem, want die mensen hebben wél de ballen om het circuit op te gaan rijden). Op sommige dagen zie je ook zelfs lessers rondrijden.Tijdens zo'n cursus krijgen mensen een ongeluk dat ze anders niet zouden hebben gekregen. Lekker veilig. Dat geeft wel aan wat voor bullshit het is.