Vrouwen en moto\'s

Nou ik zal er eens serieus op reageren:

De meeste vrouwen die ik ken rijden niet zo goed motor. Zo dat is eruit. Nou niet meteen allemaal op m\'n nek springen, het is gewoon mijn ervaring. Mischien ken ik wel de verkeerde vrouwen?

Maar net als met bv skieen, heb ik het idee dat vrouwen toch iets \"behoudender\" zijn dan mannen. En dat is nu net iets wat je op een motor niet moet hebben, want zoals we allemaal weten, als je in een snelle bocht bang word dan vlieg je ook uit. Let wel, ik heb het nu over hard rijden, niet over toeren he.

Tevens denk ik ook dat er een hoop rijden omdat hun vriend het graag wil (ik heb mijn vrouw ook zitten pushen hoor :) )
Ben ik met je eens, heb zelf nog nooit een vrouw zien doorrijden op een paar op het circuit na (en dat ging ook nog niet écht hard). Het algemene beeld van een vrouw op een sjoppert, vier, vijf keer corrigerend in een bocht en met de billen zó samengeknepen dat er nog een vloeitje tussen past, kennen we allemaal. Vrouw + leren pak= :9~ (sorry dames O-) )

[me] Ja, ook dit jaar was het weer een eenzame Kerst..........[/me]
 
Ik snap niet waarom we ons zo druk maken over motorrijdende vrouwen. Waarom is niet de helft van de motorrijders vrouw? Wat is er nou eigenlijk zo “mannelijk” aan motorrijden? En hoe mensen het in hun hoofd halen te beweren dat “vrouwen niet zulke goede motorrijders zijn” daar valt me echt de bek bij open! Wat is dat nou, denkt men dat er een soort gen is voor motorrijden en dat alleen mannen dat gen hebben? Alle motorrijdende vrouwen die ik ken (en dat zijn er nog al wat) doen dat fantastisch, niks mis mee, en dat is heel wat meer dan je van een boel motorrijdende mannen kunt zeggen. En dan moeten ze nog mooi strak in’t pak, alsof vrouwen op de motor gaan zitten ter verhoging van de algehele geilheid der mannen, sjeeees, ze rijden toch voor hun eigen plezier? Je zou eens tegen de mannen moeten zeggen dat ze alleen maar motorrijden om indruk op de vrouwtjes te maken, dan zul je eens wat horen!
Het spijt me, maar ik vind dat het geen topic zou moeten zijn of een motorrijder nou man of vrouw is.
Sorry hoor, maar dat moest ik even kwijt.
 
Ben ik met je eens, heb zelf nog nooit een vrouw zien doorrijden op een paar op het circuit na (en dat ging ook nog niet écht hard). Het algemene beeld van een vrouw op een sjoppert, vier, vijf keer corrigerend in een bocht en met de billen zó samengeknepen dat er nog een vloeitje tussen past, kennen we allemaal. Vrouw + leren pak= :9~ (sorry dames O-) )

[me] Ja, ook dit jaar was het weer een eenzame Kerst..........[/me]

Jij ben ook echt een boer ook heh :P
 
vind het heel stoer als vrouwen motor rijden,.. er is er hier zelfs eentje die op een max rijd,.. :}
Gelukkig rijd mijn vriendinnuhtjuh ook motor,(hoeft ze niet meer achter op :P ) nu nog een kawa zephyr maar ze wil binnen kort overstappen op een fazer (en ik hoop de 1000)

Dames :}
 
Zou ook graag meer vrouwen op de motor zien. Ziet er altijd wel leuk uit, en is nog goed voor de doorstroming in het verkeer ook.
Kunnen wat mij betreft nooit genoeg motorrijders zijn......ook (net als ik) in de winter natuurlijk :9 *D
 
Vind het altijd wel een gaaf gezicht een vrouw op een motor... vooral als je bijvoorbeeld bij een benzinepomp staat en er komt een zware supersport aanrijden en de bestuurder stop en de helm afdoet en er komt van dat lange blonde haar onder de helm vandaan... geweldig...

Hoop alleen dat mijn meissie het (nog) niet gaat doen... die rijd al levensgevaarlijk in haar autotje... ik ben bang dat ze op de motor zichzelf in de poeier rijd... maar mischien dat over een paar jaar ze iets verstandiger gaat rijden en dan zou ik het alleen maar toejuichen als ze haar papiertje gaat halen.
 
de vrouwen die ik allemaal ken, die wil ik niet op een motor zien
tuurlijk ze mogen wel een lekker strak leren pakkie aantrekken maar mooi niet dat ze hun motorrijbewijs mogen halen..

ze rijden in de auto al als een ramp laat staan op de motor
(motor heeft geen airbag dus dat zal ze vies tegenvallen)
 
ze rijden in de auto al als een ramp laat staan op de motor
(motor heeft geen airbag dus dat zal ze vies tegenvallen)
Mijn moeder was min of meer een racemonster in de auto. Van mij had ze best mogen motorrijden, ik ben benieuwd hoeveel van snelle heren hier ze er uit had gereden. Veel denk ik, want haar reactiesnelheid was formidabel.
 
Ik vind motorrijdende vrouwen :}
Ik zou het wel een heel enge gedachte vinden als m\'n eigen vriendin haar rijbewijs ging halen (veel te gevaarlijk ;) ) Stom he ?
 
Ik vind motorrijdende vrouwen ook :} , vorige week een nieuwe monster besteld voor de vrouw dus van de zomer samen op de brommerd op vacantie :]
 
Er is niks mis met vrouwen die zelf op een motor rijden, met mannen trouwens ook niet :)
Helaas ken ik meer vrouwen dan mannen die motor zijn gaan rijden omdat hun man/vrouw ook motor rijdt. Daar is op zich niks mis mee maar als ze 7 kleuren stront schijten als ze zelf moeten rijden |( , blijf dan lekker achterop zitten of ga in een koekblik rijden!
 
Mijn vrouw wil ook wel gaan motorrijen. Wil dan wel een snellere fiets dan die van mij (GSX-R 600) en gaat dan dus voor een R1. \'k Zit nog wel te twijfelen om haar het rijbewijs te geven (lees: te betalen). \'k Ben er nog niet uit. Ben bang dat haar iets overkomt en me dan schuldig voel.
 
Ik snap niet waarom we ons zo druk maken over motorrijdende vrouwen.
Ik maak me er absoluut niet druk om.

Waarom is niet de helft van de motorrijders vrouw? Wat is er nou eigenlijk zo “mannelijk” aan motorrijden? En hoe mensen het in hun hoofd halen te beweren dat “vrouwen niet zulke goede motorrijders zijn” daar valt me echt de bek bij open! Wat is dat nou, denkt men dat er een soort gen is voor motorrijden en dat alleen mannen dat gen hebben?
Ik vind ze niet slecht motorrijden, maar behoudend. Ze hebben waarschijnlijk niet zo\'n \"tot het randje\" mentaliteit die veel mannen blijkbaar wel hebben, dus ze hoeven niet zo nodig (zal wel in de hormonen zitten denk ik).

Alle motorrijdende vrouwen die ik ken (en dat zijn er nog al wat) doen dat fantastisch, niks mis mee, en dat is heel wat meer dan je van een boel motorrijdende mannen kunt zeggen. En dan moeten ze nog mooi strak in’t pak, alsof vrouwen op de motor gaan zitten ter verhoging van de algehele geilheid der mannen, sjeeees, ze rijden toch voor hun eigen plezier? Je zou eens tegen de mannen moeten zeggen dat ze alleen maar motorrijden om indruk op de vrouwtjes te maken, dan zul je eens wat horen!
Ik denk dat vrouwen zelf graag strak in het pak zitten, is de aard van het beestje...

Het spijt me, maar ik vind dat het geen topic zou moeten zijn of een motorrijder nou man of vrouw is.
Sorry hoor, maar dat moest ik even kwijt.
Dit topic is wel door een vrouw gestart, ze vroeg hoe wij erover dachten. Dan geef ik mijn eerlijke mening :)
 
Dit topic is wel door een vrouw gestart, ze vroeg hoe wij erover dachten. Dan geef ik mijn eerlijke mening :)

Ja, en dat is ook precies wat ik heb gedaan. :) Het maakt mij niet uit of het topic door een vrouw of een man gestart is, ik vind dat motorrijden door vrouwen geen punt zou moeten zijn, da\'s alles.

Je laat je mening toch niet afhangen van het geslacht van degene die de vraag gesteld heeft :?
 
Op dinsdag 21 januari 2003 18:43 schreef VeeFour Fun het volgende:Ik vind ze niet slecht motorrijden, maar behoudend. Ze hebben waarschijnlijk niet zo\'n \"tot het randje\" mentaliteit die veel mannen blijkbaar wel hebben, dus ze hoeven niet zo nodig (zal wel in de hormonen zitten denk ik).


Ze noemen dat testoteron. Mannen hebben meer testoteron en daarom gaan ze tot het randje en soms erover heen :+
Vrouwen hebben minder testoteron en zijn inderdaad meer behoudend.


CAT
 
Op dinsdag 21 januari 2003 18:43 schreef VeeFour Fun het volgende:
Ik vind ze niet slecht motorrijden, maar behoudend. Ze hebben waarschijnlijk niet zo\'n \"tot het randje\" mentaliteit die veel mannen blijkbaar wel hebben, dus ze hoeven niet zo nodig (zal wel in de hormonen zitten denk ik).


Ik rij niet erg behoudend...geloof ik wel misschien ietsjes. Maar goed voel me het lekkerst op de motor en aan de hormonen ligt het niet hoor schatje heb genoeg mannen gezien die als opa door de bocht gaan ;) waarschijnlijk teveel vrouwelijke hormonen
 
Ik zie over het algemeen toch de mannen sneller door de bocht gaan als vrouwen. Kan mij niks schelen. Ik rijd mijn eigen tempo, maar bijleren is altijd goed.

Het is denk ik niet voor niets dat over het algemeen meer mannen rijden op bijv. het circuit.


CAT
 
Ik zie over het algemeen toch de mannen sneller door de bocht gaan als vrouwen. Kan mij niks schelen. Ik rijd mijn eigen tempo, maar bijleren is altijd goed.

Het is denk ik niet voor niets dat over het algemeen meer mannen rijden op bijv. het circuit.


CAT

Ben ik helemaal met je eens. Ik doe het ook allemaal in mn eigen tempo heb ook nog niet zo heel lang mn rbw, dus ik doe rustig aan
 
Ik rij graag achter vrouwen, is wel gevaarlijk let ik niet meer op het verkeer.
\'k weet het \'t is sexistisch maar vrouwen in het leer op een ducati monster zijn :9~
 
Mijn vrouw rijdt ook motor, we zijn vorig jaar op de motor naar Kroatie (1800 km ver)op vakantie geweest, ze had nog maar 1500 km ervaring :} .
Trots? Ja zeker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan