VTR 1000 F (Deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje: Mijn VTR verbruikt al sinds de aanschaf wel wat olie. Op zich (voor mijn gevoel althans) niet overdreven veel, maar wel veel meer als mijn vorige motor; een ZZR 600 (4-pitter dus :X ).

Nu ben ik gisterenmorgen even gaan rijden met de buurman. Hij heeft zaterdag zijn nieuwe motor (een R6 uit 1999...ondanks de 4 cilindes toch wel :9~ hoor) opgehaald en moest natuurlijk wat wennen. Dat doe je alleen maar door km te maken toch :Y . Hij reed achter mij aan (hoe kan het ook anders :W ) en vertelde me bij thuiskomst dat als ik het gas vol open draai er een flinke pluim achter uit komt.

Is dat normaal of verklaart dat dus het oliegebruik? Als het niet normaal is...waar moet ik dan aan denken? :?
De mijne gebruikt eigenlijk geen olie, hoef nooit bij te vullen tussen de onderhoudsbeurten. Zak wel ietsje maar niet veel.
Welke olie gebruik je?
Ik gebruik Half syntetische olie...
 
De mijne gebruikt eigenlijk geen olie, hoef nooit bij te vullen tussen de onderhoudsbeurten. Zak wel ietsje maar niet veel.
Welke olie gebruik je?
Ik gebruik Half syntetische olie...


Op aanraden van de motorboer gewoon 10W40 half-synthetisch. Ik moet mijn oliepeil goed in de gaten houden hoor.
 
Die van mij gebruikt geen druppel.

Zou die het wel doen, zou ik er niet prettig op rijden.

Imho moet een motor geen olie gebruiken. Ook niet als het een v-twin is.
 
Mij werd toendertijd ook half synthetisch aangeraden door de lokale motorboer. Schijnt beter te zijn als mineraal of vol synthetisch.
Heb mijne ook nog niet kunnen betrappen op olieslurperij.
 
Vraagje: Mijn VTR verbruikt al sinds de aanschaf wel wat olie. Op zich (voor mijn gevoel althans) niet overdreven veel, maar wel veel meer als mijn vorige motor; een ZZR 600 (4-pitter dus :X ).

Nu ben ik gisterenmorgen even gaan rijden met de buurman. Hij heeft zaterdag zijn nieuwe motor (een R6 uit 1999...ondanks de 4 cilindes toch wel :9~ hoor) opgehaald en moest natuurlijk wat wennen. Dat doe je alleen maar door km te maken toch :Y . Hij reed achter mij aan (hoe kan het ook anders :W ) en vertelde me bij thuiskomst dat als ik het gas vol open draai er een flinke pluim achter uit komt.

Is dat normaal of verklaart dat dus het oliegebruik? Als het niet normaal is...waar moet ik dan aan denken? :?

zolang je er niet elke 1000km een liter olie in moet kappen zal het wel meevallen.

Aangezien je een rookpluim (zwart-grijs?) maakt bij stevig gassen, verdenk ik de kleprubbertjes ervan van te lekken. (zeker ben ik niet)

Probeer eens te meten hoeveel cc je per 1000 km verbruikt dan heb je er een beter zicht op.

groeten Gerrit
 
Vraagje: Mijn VTR verbruikt al sinds de aanschaf wel wat olie. Op zich (voor mijn gevoel althans) niet overdreven veel, maar wel veel meer als mijn vorige motor; een ZZR 600 (4-pitter dus :X ).

Nu ben ik gisterenmorgen even gaan rijden met de buurman. Hij heeft zaterdag zijn nieuwe motor (een R6 uit 1999...ondanks de 4 cilindes toch wel :9~ hoor) opgehaald en moest natuurlijk wat wennen. Dat doe je alleen maar door km te maken toch :Y . Hij reed achter mij aan (hoe kan het ook anders :W ) en vertelde me bij thuiskomst dat als ik het gas vol open draai er een flinke pluim achter uit komt.

Is dat normaal of verklaart dat dus het oliegebruik? Als het niet normaal is...waar moet ik dan aan denken? :?

blauwe rook is olie :X
witte rook is koelvloeistof :X
grijs/zwart is benzine B| en daar lust een vtr wel een slokje van (gisteren nog 1 op 11 :N )
 
Ik ga m'n VTR waarschijnlijk binnenkort al inruilen op iets anders (rode Yamaha R6) en heb nog spul 'over'. Het gaat om het volgende:

Voorvorkveren(TechnoFlex) + olie en een spacer (nieuw, in 1 set)

ik heb je een mailtje gestuurd
 
Wie kan mij helpen.

Ik heb een vraag over vervanging van de achtervering. Ik heb natuurlijk de zoekmachine gebruikt, maar ik vond weinig specifieke informatie voor de firestorm.

Bij de aanschaf van de motor heb ik mijn standaard voorvering laten vervangen door die van Hypro. Nu de achtervering aan de beurt is, twijfel ik wat te doen.

a. vervanging van de veer, met een hypro veer,
b. vervanging van de veer en demper.

Doel is een comfortabele rit met een strakke weglegging bij sportief, toergebruik. Mijn huidige achterveer is vorige week bij de CRT Assen op circuit gebruik ingesteld. Mijn basisdemping was blijkbaar al stevig, want ze hebben alleen de uitgaande demping iets straffer gezet. Toch merk ik nog steeds beweging in de fiets met name bij klaverbladen met forse snelheden.

Heeft iemand van jullie ervaring met slechts het vervangen van de veer? Is dit daadwerkelijk een verbetering? Of is het aan te raden om zowel de veer als de demper te vervangen.

Even ter informatie de motor heeft nog geen 25000 km gereden, de achterdemper is nog niet aan zijn eind.

Alvast bedankt! *D
 
Doel is een comfortabele rit met een strakke weglegging bij sportief, toergebruik. Mijn huidige achterveer is vorige week bij de CRT Assen op circuit gebruik ingesteld. Mijn basisdemping was blijkbaar al stevig, want ze hebben alleen de uitgaande demping iets straffer gezet. Toch merk ik nog steeds beweging in de fiets met name bij klaverbladen met forse snelheden.

aan je ingaande demping kun je niets veranderen,want dat zit er niet op
:N
dus als je een volledig instelbare schokbreker wilt zul je een kompleet nieuwe/andere schokbreker moeten kopen :Y
 
Wie kan mij helpen.

Ik heb een vraag over vervanging van de achtervering. Ik heb natuurlijk de zoekmachine gebruikt, maar ik vond weinig specifieke informatie voor de firestorm.

Bij de aanschaf van de motor heb ik mijn standaard voorvering laten vervangen door die van Hypro. Nu de achtervering aan de beurt is, twijfel ik wat te doen.

a. vervanging van de veer, met een hypro veer,
b. vervanging van de veer en demper.

Doel is een comfortabele rit met een strakke weglegging bij sportief, toergebruik. Mijn huidige achterveer is vorige week bij de CRT Assen op circuit gebruik ingesteld. Mijn basisdemping was blijkbaar al stevig, want ze hebben alleen de uitgaande demping iets straffer gezet. Toch merk ik nog steeds beweging in de fiets met name bij klaverbladen met forse snelheden.

Heeft iemand van jullie ervaring met slechts het vervangen van de veer? Is dit daadwerkelijk een verbetering? Of is het aan te raden om zowel de veer als de demper te vervangen.

Even ter informatie de motor heeft nog geen 25000 km gereden, de achterdemper is nog niet aan zijn eind.

Alvast bedankt! *D

Geinig...ik was me ook net aan het oriënteren naar een nieuwe achter shock. Ik ging er overigens vanuit om dan maar meteen alles te vervangen. Heb voor ook Hyperpro...bevalt me uitstekend :} , dus lijkt me achter ook wel wat. Alleen...ik vind die paarse veer niet mooi op een rode motor. :N

Wat nou???
 
Geinig...ik was me ook net aan het oriënteren naar een nieuwe achter shock. Ik ging er overigens vanuit om dan maar meteen alles te vervangen. Heb voor ook Hyperpro...bevalt me uitstekend :} , dus lijkt me achter ook wel wat. Alleen...ik vind die paarse veer niet mooi op een rode motor. :N

Wat nou???

Heb achter een veer en schokdemper van Öhlins, volledig instelbaar. Kan je vertellen dat 't het geld meer dan waard is. :}
 
Geinig...ik was me ook net aan het oriënteren naar een nieuwe achter shock. Ik ging er overigens vanuit om dan maar meteen alles te vervangen. Heb voor ook Hyperpro...bevalt me uitstekend :} , dus lijkt me achter ook wel wat. Alleen...ik vind die paarse veer niet mooi op een rode motor. :N

Wat nou???

volgens mij kun je de veer ook in andere kleuren krijgen bij hyperpro :}
 
700 pleuro's!!

Is nie ech goeikoop.

Weet iemand nog andere alternatieven? Puur het vervangen van de veer bijvoorbeeld, wat zou dat opleveren?

Wat is de prijs van volledig instelbare hyperpro?
 
700 pleuro's!!

Is nie ech goeikoop.

Weet iemand nog andere alternatieven? Puur het vervangen van de veer bijvoorbeeld, wat zou dat opleveren?

Wat is de prijs van volledig instelbare hyperpro?

Alleen het vervangen van je veer geeft al een enorme verbetering, dit in combinatie met een spacer klikkerdeklikklik

Dan snijdt je mes mooi strak door de bochten.

2-wheel fanatic heeft de voorpoten 1 cm door de kroonplaten gestoken en de VTR stuurd nu ook als de brandweer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan