VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 13 Summeredition Part 2

wie o wie wil er ook wel pair/flapper deksels

  • Ja beide a.u.b.

    Stemmen: 9 75,0%
  • Ja alleen pair deksels

    Stemmen: 1 8,3%
  • Ja alleen flapper deksel

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmen
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
from your:


Basic-Racer

Complete-Racer


SP Topic Deel 13


Voor nieuwe foto's en/of toevoegingen aan het topic mailen naar:
don.wigmore
gmail.com




600 mb google vid sp meeting 2007


600 mb Film van de VTR Meeting 06 Juni 2007 Lage Vuursche

500 mb google vid sp meeting 2006

500 mb Film van de VTR Meeting 14 mei 2006 Limboland



SP Meeting 2007&2008 foto's.



Topicledenfoto's zijn klikbaar groter te maken ;)



Vinnie
Sp1ke/Tomaazz

tigerblade81
Ribbel
Remco

Pepe
naj666

Hakman
Raven
Kefke
[email protected]
Jeroen
Don
RVR
Cossie
MartijnSp1
Sjebbig

Pmugen

[email protected]é
MAzlbeer
Deeptone

2-wheelfanatic
Sethje
Dwalhout
Gobert
Rubberduck
Svensp1
-Smile-
Teewee
The Challenge
Peter
Tpod
Jonessss
Jarnozem
Geoff
Miehoe
Nosco
Mol sp1

Arlo

Vuurbloed

Klever

Geestfietser

vtr mouse

Bliksems

goofy1978

Rickus 2X SP1

Gerjen

Mr Del Sol 2X SP2

Bokske

Dolorfin

Markus

CBeRik

VTReb

Ron tiger

timberace sp1

OB6D 1X SP1 1X SP2

kick44

Rednax

Silverfang

Yrjo-SP1

Rotsj

Nithwith zeg maar Tim :Y

brandhieris brandaris 2X SP1

Prof_weetnikskunde

slide-sm

Mick85

Akoller



Diverse tests kun je hier bekijken en downloaden high res :P
[NORML]http://woongroep.qpluso.nl/SPtest/scans_Don[/NORML]

Verschillen tussen de SP1/SP2 buiten de kleurencombi om

Frame:


Throttle Bodies:


Swingarm:


Power:


Vering:


Roman Sixta sp dragrace specialist


[NORML]http://www.topgas.com/kun06.htm[/NORML]

SP1 op topsnelheid op een landingsbaan in Finland

[NORML]http://s191.photobucket.c...=view¤t=vtr_sp1.flv[/NORML]

instellingen Sp1 klik op afbeelding.



SP1 PB suspension setup guide uploaded by [email protected]
Index of /bike/PB_SCANS

Every PB suspension setup guide, ever. In one handy document.
Practical Sportsbikes








SP1&SP2 Manual
[NORML]http://www.speedzilla.com...l-available-download.html[/NORML] (Laatste blz opzoeken in thread!)
Of hier
[NORML]http://www.yousendit.com/...id=K2NZa0ZTeFVoeWJIRGc9PQ[/NORML]
SP-1 Version RC51 HRC Factory Manual
http://www.vtwinrider.com/RC-51/namshub/HRC_manual.pdf
Of hier
[NORML]http://www.vtwinrider.com/[/NORML]


Diversen:

Origineel Instructieboekje
http://www.vtwinrider.com/RC-51/namshub/Instruktion_RVT.pdf

Persinfo SP1(2000)
wwwhoc.org.uk/gallery/press/2000/2000_VTR1000_SP-1.pdf

Persinfo SP2(2002)
http://www.vtwinrider.com/RC-51/namshub/2002_VTR1000SP2[1].pdf

Zipfile's van alle SP2(2002+PCIIImaps
http://www.vtwinrider.com/RC-51/maps/allpc3RC51.zip

Eigenbouwprojecten Thorsten Durbahn

[NORML]http://www.honda-rc51.de/Gallery.htm[/NORML]

Eigenbouwproject Haporta's HP1

Zelfbouw Bakker/Sp1 eindelijk gereed!

Eigenbouwproject Gregg's Custom RC51


[NORML]http://www.gc-cycles.com/index.html[/NORML]

Eigenbouwproject PVM Viper

[NORML]http://www.pvm-honda.ch[/NORML]
[NORML]http://www.pvm-honda.ch/i...sk=view&id=226&Itemid=150[/NORML]

Eigenbouwproject Sp1 Turbo



[NORML]http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138940[/NORML]

Project van Vincent met sp/rc51 blok

[NORML]http://www.vincentmotors.com/BIK/index.php[/NORML]
[NORML]http://archives.motorcycl...incentBlackLightning.html[/NORML]
Stel hier uw ideale vincent samen

[NORML]http://www.vincentmotors.com/CNF/[/NORML]


Project van Mondial met sp/rc51 blok

[/
url][URL="http://www.internetmr.nl/cgi/files_download.php?themotorcyclecompany.nl/nl;mondial.pdf"][NORML]http://www.internetmr.nl/...company.nl/nl;mondial.pdf[/NORML]

[NORML]http://www.themotorcyclecompany.nl/[/NORML]
Mondial kan besteld worden bij:
[NORML]http://www.mondialmotors.it/[/NORML]

Eigenbouwproject Bjorn Entius Mondial SP1R



Projectje SP1R

Alex Hodge's concept design hawk




[NORML]http://www.coroflot.com/p...al_id=136689&set_id=57346[/NORML]

tuning SP1 De eerste link is een gratis tuning tip!

Flappervalve mod
[NORML]http://www.rc51.org/valve.htm[/NORML]

http://www.motophotos.com/rc51online/Mods/Flapper Guide/index.html


Pair mod Pulsed Air Injection Reaction
Wat het systeem doet is verse lucht uit de airbox toevoegen aan de uitlaatlucht om zo te voldoen aan milieu eisen.
Het PAIR systeem op de SP bestaat uit een magneetklepje, wat slangwerk en op beide koppen een aansluiting en een pijpje wat naar de uitlaatpoort loopt.
Alles kan er dus af en je moet zorgen dat de hete uitlaatlucht niet naar buiten komt bij de kleppendeksels. (daarvoor zijn dus die ALU plaatjes)
Bij mij zitten de klepjes nog in het kleppendeksel en daar bovenop zit een ALU plaatje als afdichting.
Oh, en zonder die PAIR shit heb je volgensmij minder hete uitlaatlucht en minder backfires.

RC51 Pair System Removal Guide

Tuning Guide 1.2 Mb
http://www.vtwinrider.com/RC-51/namshub/PB_tuningguide_0103.pdf

De veerinstellingen van de SP2

Gebaseerd op 85 kg, dus met name de veervoorspanning kan bij jullie anders moeten. Instellingen gelden alleen voor de SP2. HK Suspension heeft het ingesteld. Principes zijn: voor en achter moet ie gelijk inveren. Instelling is (op mijn verzoek) sportief met een tikkie naar de comfortabele kant.
Daar gaat ie:

Achter

Voorspanning op het tweede nokje van onderen
Compressie (bovenaan) naar rechts dichtdraaien en dan drie kliks uit.
Rebound (onderaan) naar rechts dichtdraaien en dan 1,5 slag uit (1 slag is een volle slag, dus 360 graden, voor de zekerheid anders gaat er iets erg fout).

Foto's achter:

Voorspanning




Compressie




Rebound




Voor

Voorspanning (rood, eerste foto) linksom dichtdraaien en dan 3,75 slag uit
Compressie (potje onderaan, tweede foto) rechtsom dichtdraaien en dan 11 kliks uit (de eerste klik uit is eigenlijk een halve, maar die tel ik mee)
Rebound (blauw, eerste foto) rechtsom dichtdraaien en dan 1,75 slag uit.

Foto's voor

Voorspanning (rood) en rebound (blauw)




Compressie



juli 2007 rijders impressie VTR SP1 5.2 Mb

[/URL]
 
Laatst bewerkt:

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
Vtr sp uitlaatwissel cursus
[NORML]http://nl.youtube.com/watch?v=4g4JNfOF2Pg[/NORML]

Vtr sp Ketting span cursus

[NORML]http://www.youtube.com/watch?v=6BKdK7YBOkw&NR=1[/NORML]
Tip v/d dag
Draai de blokjes van de kettingspanner om, zodat de as er van rechts in gaat.
Je kunt dan bij de/montage van het wiel de remklauw laten zitten, en het wiel veel makkelijker weer monteren.
Je bent dan dat gepiel met je remklauw kwijt.

SP Onderdelen catalogus
[NORML]http://woongroep.qpluso.n...01_RC51_Parts_Catalog.pdf[/NORML]

Pers info van de sp uit 2000
Press Information 2000
[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/vtr1000sp202e.pdf[/NORML]


SP Microfisches

[NORML]http://www.masteroftwins.de/index2.html[/NORML]

OEM Parts : MRCycles


Uitleg montage van een undertail

Uitleg montage van een undertail

Bedradingsschema origineel(SP1)

Bedradingsschema origineel
alternatieve download locatie:
[NORML]http://www.minibuggy.net/.../files/sp1_wiring_710.pdf[/NORML]

http://www.kingwoodcable.com/rc4g/images/rc51/rc51-diagram.jpg

Bedradingsschema origineel(SP2)

Bedradingsschema origineel van de SP2

Bedradingsschema HRC fabrieksracer
Bedradingsschema HRC fabrieksracer

Diverse media o.a. meeting foto's 2006/sp topic leden aanklikken.
[NORML]http://s81.photobucket.com/albums/j215/raysnake/sp%20topic/[/NORML]

[email protected]'s server

Diversen

Superbike overwinningen+algemene info

[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/rc51-wsb.htm[/NORML]

[NORML]http://www.v-four.freeserve.co.uk/vtr1000.htm[/NORML]

Wallpeperzzz

De foto's zijn klikbaar groter te krijgen









Oude Topics.



VTR1000 SP 1&2 topicje

vtr 1000 sp 1&2 topicje (deel 2)

VTR 1000 SP 1 & 2 Topic Deel 3

VTR 1000 SP 1 & 2 Topic Deel 4

VTR-SP1&2 Topic deel 4 1/2

VTR-SP1&2 Topic deel 5

VTR Sp1 & Sp2 deel 6

Vtr SP1 & SP2 Deel 7

Vtr SP1 & SP2 Deel 8

VTR SP 1&2 Topic Deel 9

VTR SP1&2 Topic Deel 10

VTR SP 1&2 Topic Deel 11

VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 12 Summeredition

SP meeting reloaded part 2 2008

donnybrasco in "VTR 1000 SP 1&2 Meeting 2008"

SP Meeting 2007

VTR SP-Meeting/Mergellandroute

VTR Barbekjoe SBK Northside meeting 2006

VTR tourdag



The Dutch SP Fanatics crew


Wat doet het weer


[img=490,235]http://www.weathernews.nl/freedata/mdmidden.gif[/img]


[img=550,513]Buienradar



With Nicky Hayden Colin Edwards and Joey Dunlop claiming AMA and World titles, respectively, on the Ducati-beater!

SBK 2000

Slight




















Fotofinish Those were the days


Round 1 race 1 WSBK Hockenheim 2000

[NORML]http://video.google.nl/ur...PlINoH4fzp0BYY3ATzyDs9RtA[/NORML]

Race 1:Monza 2000

[NORML]http://video.google.nl/videoplay?docid=7629640638098733213[/NORML]


TT 2000 Isle of Mann Joey dunlop





R.I.P
























SUZUKA 8 HOURS 2000







1:Cabin Honda Honda VTR 1000 Ukawa-Kato R.I.P 1976 2003




Testsession 2001 Suzuka















SUZUKA 8 HOURS 2001

1:Cabin Honda Honda VTR 1000 Rossi-Edwards
2:Cabin Honda Honda VTR 1000 Okada-Barros

Rossi-Edwards




















FIM World Endurance Championship 2001
Final Standings:
1:Wim Motors Honda SP-1 182 points
Laurent Naveau/Albert Aerts/Heinz Platacis





AMA



SBK 2002


Round 1 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375255[/NORML]
Round 2 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375297[/NORML]
Round 2 race 2
[NORML]http://blip.tv/file/375702[/NORML]
Round 3 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375666[/NORML]
Round 4 race 1
[NORML]http://blip.tv/file/375210/[/NORML]























SUZUKA 8 HOURS 2002

1:CABIN HONDA D.KATO C.EDWARDS Honda VTR1000SPW
2:CABIN HONDA M.TAMADA T.OKADA Honda VTR1000SPW
3:SAKURAI HONDA A.BARROS Y.TAKEDA Honda VTR1000SPW



Katoh 2002 R.I.P 1976 2003




AMA superbike worldtitle 2002















SUZUKA 8 HOURS 2003

1:Team Sakurai Honda JPN Honda VTR1000SPW
The#11 Seven Stars Honda, and the #74 Sakurai Honda DNF
#7Seven Stars Honda Disqualified









Into the first corner and the No11 Seven Stars Honda, and the No.74 Sakurai Honda all went down. There was pandemonium in the gravel for Hayden, Kagayama and Okada and their pit crews couldn’t believe their bad luck.
The Seven Stars Honda No.7 had to come back into the pits after 54 laps. After setting the fastest lap of the race, mechanical problems seemed to be ruling them out of the race. The pit crew worked desperately trying to find out what was wrong with the No.7 Honda V-Twin…and again they worked on the bike in the pit lane instead of inside the box!And that’s not allowed in the rules!

















Nukumi/Kamada


;)
 
Laatst bewerkt:

donnybrasco

MF veteraan
16 jan 2003
6.139
0
44
Amersfoort
www.motor-forum.nl
Daar zijn we weer!

Tja deel 12 was al weer vol dus hier ook maar een poll bij de 1e post!
Later zal ik hem aanpassen met data's.
Eind September begin Oktober is mijn idee, maar moet nog wel even op de respons van Vince wachten hiermee :Y
Nog wat nadere info voor mensen die dit willen meemaken
Ook als je geen kenteken meer op je SP hebt :W
Ook als je een andere motorfiets hebt en toch graag bij de SP guys verblijft deze meet ;)

p.s. willen de 4 mensen die ook al in deel 12 gestemd hadden niet vergeten hier ook te stemmen :W

Dank u
 
Laatst bewerkt:

Bliksems

Die hard MF'er
11 aug 2007
434
0
38
Amersfoort
Een SP hoort op Dunlop's

[afbeelding]
Ja Gobert, heb je die mokkel nog niet uitgemolken?? Ben haar ook al eens in het ducati topic tegengekomen (jaja, ik hou het duc topic in de gaten, als ex-italo rijder ;) )

@ Donnybrasco: Wat moet ik me bij die meeting voorstellen? Weer zo'n meerdaagse meeting?
 

Gobert

MF veteraan
22 okt 2005
36.436
0
94
Elysium
Eeej ouwe rukker ook weer terug van vakantie :?
Beetje uitgerust :W

Dank je prima vacantie gehad. Zijn in Zuid-Spanje geweest met de boot. Heel veel zeiluren gemaakt onder haast ideale omstandigheden. Tropisch temperatuurtje met 4-6bf.

Is er al een foto van een mooie Miss in SP T-Shirt?
 
Laatst bewerkt:

Jeroen

MF veteraan
31 aug 2003
4.526
2
44
Emmeloord
Ja, je bedenkt je nog wel _O-

;)
:N
Ja, voor wat mijn volgende motor wordt. Daar zit ik nog over te denken.....
Deze niet. Die gaat definitief de deur uit. Zeker nu alle mods verdwenen zijn en er gewoon weer een standaard fiets staat. Vind er geen donder meer aan, die hele fiets niet..... Heb er wel een hoop goeie herinneringen aan en ik heb er zeker geen spijt van dat ik hem ooit gekocht heb. Blijft een topfiets, maar niet voor op de OBW in Nederland.
 

kick44

MF'er
15 mei 2008
51
0
Het schroefdraad van de boutje waarop de bolkop moertje tpv bevestiging van de remleiding zit is dolgedraaid. Krijg deze dus met geen moglijkheid los. Iemand anders mischien een oplossing. :?
lijkt mij de allerlaaste oplossing de slijptol door de moer heen halen .
zit er op het carbon spatbord wel een bevestiging voor de remleiding?
 

Ribbel

MF veteraan
6 mrt 2004
2.933
0
Ja
Het schroefdraad van de boutje waarop de bolkop moertje tpv bevestiging van de remleiding zit is dolgedraaid. Krijg deze dus met geen moglijkheid los. Iemand anders mischien een oplossing. :?
Je kunt proberen het boutje in te zagen met een ijzerzaag, en er een goed passende schroevendraaier op te zetten.
Eerst de boel een paar keer goed inspuiten met kruipolie.....
Als dat niet wil proberen het boutje vast te pakken met een vlechttang/knijptang, en hem zo proberen los te draaien.

Je hoeft je remleiding niet vast te zetten op het spatbord, gewoon halverwege ff een paar keer vast zetten met een paar tie-wraps.
 

Prof_weetnikskunde

Fireblade piloot
13 mei 2008
10.641
4
Limburg en Nijmegen
Je kunt proberen het boutje in te zagen met een ijzerzaag, en er een goed passende schroevendraaier op te zetten.
Eerst de boel een paar keer goed inspuiten met kruipolie.....
Als dat niet wil proberen het boutje vast te pakken met een vlechttang/knijptang, en hem zo proberen los te draaien.
:Y Zo wel eens schroeven los gekregen.

Als allerallerlaatste optie heb je ook nog dat je hem kunt uitboren en een draad erin laten tappen voor een ander boutje... Maar die optie is wel een mega gedoe en liever niet.

Ribbel's optie heeft bij mij al vaker geholpen. En zeker de kruipolie niet vergeten wat soms ook al genoeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.