VTR 1000 SP 1&2 Topic Deel 14 Herfst 2008

Weekend Meeting 2009(Eifel) HQ's Ulestraten = basecamp.

  • Ja:12,50 aanbetalen

    Stemmen: 7 46,7%
  • Misschien:

    Stemmen: 7 46,7%
  • Nee:

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of het wat gaat worden, maar altijd handig zo'n eigen photobucket site
Had jaren geleden een sportieve guzzi site met heul veul info, die was wel populair. Maar nu heb ik vanwege mn werk erg weinig tijd om weer zoiets te beginnen
 
Tsja, ik denk ik post het hier ook maar ff...

Heb voor de komende release van MS2/Extra code [deze code is een uitbreiding op de software voor de MicroSquirt onder andere] een uitbreiding voor de RC-51 aangevraagd.

Er is me gevraagd om dan ff uit te tekenen hoe het zit. En dat heb ik gedaan. Volgens mij is het zo:

full


Als iemand nou zeker weet, dat ik het mis heb en diegene weet ook hoe het dan wel zit. Trek ff aan de bel dan, anders sta ik er zo gekleurd op.
 
Je trekt iig het niveau van dit topic omhoog! Ben zelf al blij dat ik een kleurtje redelijk strak gespoten krijg. Maar ik zal een aantal lieden tippen over ons forum, misschien dat er dan wat specifieke intelligentie loskomt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij zéér zeker géén overbodige luxe!
Van het voorjaar allemaal even met een mini-meeting bij jou met onze Sp's aan de diagnostiek zeg ik bij deze 8-)

Let the spring begin :Y
imageresizer.php



Mee eens :?



:P T'is alleen al leuk om de verschillen te vergelijken al zeg ik het zelf :9
 
Laatst bewerkt:
@OB6D, nog even gekeken, maar de ontbranding over de beide cylinders is uiteindelijk toch regelmatig? blijft altijd lastig, die stomme Vtwins

90-Vtwin.gif
 
Lijkt mij zéér zeker géén overbodige luxe!
Van het voorjaar allemaal even met een mini-meeting bij jou met onze Sp's aan de diagnostiek zeg ik bij deze 8-)

Let the spring begin :Y
[afbeelding]


Mee eens :?



:P T'is alleen al leuk om de verschillen te vergelijken al zeg ik het zelf :9
Hoor ik daar een meeting in Friesland aankomen? *D Hoef ik ook eindelijk niet zo'n kl*te eind te rijden ;)
 
vandaag weer mooi weer. moet ik dadelijk training gaan geven. godver. maar ja ik ga er met de sp naar toe. dus hebik nog enigsins gereden.

en ja mooi man die gastrol. maar hoe doe je dat met groot licht. of sein jij door even op voorwiel iets op te laten komen?? haha.

p.s. scheelt een kn filter heel veel?
 
@OB6D, nog even gekeken, maar de ontbranding over de beide cylinders is uiteindelijk toch regelmatig? blijft altijd lastig, die stomme Vtwins

[afbeelding]

Nee,

Dacht aanvankelijk ook, dat ze met 270-450 bedoelen, dat ie vonkt 270 graden na nul en 450 graden na nul. Dan is het verschil 450-270=180 graden. En dat zou hem inderdaad gelijk maken. Maar dat is ie dus niet, vandaar odd-fire.

Als je naar jouw animatie kijkt en de voorste cilinder is bovenin en je noemt dat 0 graden. Dan is 3/4 slag later de achterste cilinder boven, dat is dus 270 graden later.
Dit betekend dat 90 graden later de voorste weer boven is. Daarom heet het 90 graden twin. Maar dan vonkt ie niet, dat doet ie nog een keer een volle revolutie later, dus 360 graden later. Die 360+90 is je 450 graden.

Wat ze in de manual bedoelen met 270-450 is dus volgens mij de spacing. Dus de achterste vonkt op 270 en de voorste op 450 daarna. Is 270+450=720 oftewel weer je nul punt.

Moet eerlijk bekennen, heb er lang en diep over nagedacht.

Volgens mij is het ook zo, dat de achterste cilinder nummer #1 is. De voorste kan namelijk nooit op 270 graden vonken en de achterste niet 450 later. Dan klopt het gewoon niet. Kijkend in de manual, zie je ook, dat ze de verstuivers op de achterste cilinder nummer 1-1 en 1-2 geven. Dit suggereert nogmaals dat de achterste inderdaad nummer #1 is.

Ook omdat die cam sensor op de achterste zit. Je mag aannemen [of misschien ook wel niet] dat ze die op de leidende cilinder zetten en dat ze die #1 noemen.

:Y :N :Y :Y

Goed, ik ga een draadboom kappen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Groot licht, dimlicht, stadslicht, alles zit erop. Kabelboom een beetje veranderd, er zit een driepoolsstekker in m'n lamp voor een H4 (duplo) halogeen. Apart lampje voor stadslicht.

K&N filter heeft alleen zin samen met een Powercommander en andere uitlaten. Ik heb geen info over hoeveel vermogen erin zat vóór die spullen erop kwamen, maar het is iig een zeer gezonde SP met 133 PK en 110 Nm. Nog weer een stuk of 5 PK's zijn haalbaar met een full system Akra (Pepe!). Daarboven moet je gaan rommelen aan het blok.
 
even een vraagje , heeft iemand hier nog een powercommander over voor een schappelijk bedrag *D ?
 
ik heb al PC en two brothers er op liggen. dus dat heb ik al bereikt.
gaat de motor meer zuipen door een kn filter??
 
Je trekt iig het niveau van dit topic omhoog! Ben zelf al blij dat ik een kleurtje redelijk strak gespoten krijg. Maar ik zal een aantal lieden tippen over ons forum, misschien dat er dan wat specifieke intelligentie loskomt. ;)

Ik vind het ook knap wat hij allemaal weet. Het ziet er in ieder geval erg technisch uit, hoewel ik er zelf meestal de balle van snap :P

Hoe krijg jij het dan strak gespoten?

Altijd als ik hier iets spuit, komen er stof deeltjes e.d. in. Het spuiten gaat opzich wel goed, zonder druipers enzo. Alleen zitten er na het spuiten altijd kleine puntjes en shit in :S
 
Van dichtbij zie je bij mij heus wel dat het hobbywerk is hoor. Maar ik pas nu wel een paar truukjes toe. Alles goed dof maken met een fijne korrel schuurpapier (800 vind ik fijn genoeg) en vetvrij, remmenreiniger doet wonderen. Ik spuit op zolder, en een kwartier van tevoren spuit ik nevel met de plantenspuit. Dat haalt de stof naar beneden. Vlak voor het spuiten het werkstuk nog eens afnemen met een stuk keukenpapier.
De belangrijkste truuk is een week ná het spuitwerk: dan poets ik alles glimmend met Commandant 4, de verf blijft aan je doekje hangen. Daarmee poets je de spuitnevel weg en komt de glans op. Eventuele stofjes poets je daarmee ook weg.

@Nithwith: de combinatie K&N en open pijpen verbetert de doorstroming. Met de PC stel je lucht en brandstof goed af over het hele toerengebied. Met dat alles krijg je wat meer vermogen. Als je dat vermogen gebruikt, vol doortrekken dus, heeft ie daarvoor ook meer benzine nodig. Maar als je blijft rijden zoals je gewend was is de kans aanwezig dat ie juist mínder gaat verbruiken.
 
Laatst bewerkt:
ik zag dat durbahn wat filmpjes op you tube heeft staan misschien wel leuk voor de fanss!!!


goed bezig ob6d! ik probeer het te snappen :}

:W

Heeft ie nou een RC30 op injectie gezet? Zit niks anders op dan stage te gaan lopen bij Durbahn, want de uitleg wordt je niet wijzer van:

Lambda, lambda, Lambda, ah, Die da nehmen wir ... _O-
 
nog weer een vraagje,past de powercommander III van een fireblade sc44 ook op de sp1.De map is natuurlijk wel anders maar dat moet geen probleem zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan