VTR 1000F (Deel 4)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.
 
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.

Heb ik ook gehad. Ik draaide zowat de sleutel krom zoveel kracht moest ik zetten.
Het blijkt dat als je de inbusjes iets los draaid, dat je het geheel kan centreren in de tank zelf.
Dit was bij mij het probleem, dat hij net niet in het midden zat.
Maar heb jij dit alleen na het rijden? Want dan lijkt het idd meer op een vacuum probleempje.
 
inmiddels een rechterclip-on op de kop getikt van een CBR 600 na '97, wel met afgezaagd nokje maar dat is niet zo heel erg.
kan ik eindelijk weer eens beginnen met monteren en spuiten.

Dus als iemand nog een setje clipons tegenkomt van een CBR of een orginele rechter van een VTR geef ff een gil aub, er moet uiteindelijk wel een goeie op komen.


zijn die van de CBR 600 gelijk dan?

ik heb een setje in de post uit t noorden des lands. Helaas moet ik ook de rechter hebben.
 
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.

Check ff die 2 slangetjes die onder uit je tank komen. 1 gaat de brandstof door die andere is voor beluchting enzo, mss een knik of verstopt?
 
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.


Ketting gespannen en nu zijn de sigaren weer helemaal toppie (ketting liep tegen de bocht). Alleen de passagiers stepjes nog niet gemonteerd... ach de dames moeten zelf maar leren rijden:0

al met al voor 175 pleuro erg veel herrie dus nog tnx FastLex!

Daarnaast vandaag MPP's laten monteren 299,- de schaamrand rechts is ook al weer bijna verdwenen. :+ lekkere bandjes
 
Iemand nog belang bij een Haynes manual voor de VTR? Sinds mijn aankoop van een YZF-R6 heb ik er geen nut meer voor. Wou 'm eerst hier aanbieden, voordat ie op Markplaats gaat belanden.
Prijs die ik er voor wil hebben is 20 euro ex verzendkosten. Boek is in goede conditie.
 
Heb ik ook gehad. Ik draaide zowat de sleutel krom zoveel kracht moest ik zetten.
Het blijkt dat als je de inbusjes iets los draaid, dat je het geheel kan centreren in de tank zelf.
Hoef niet kracht te zetten, gewoon effe wachten en dan gaat ie open... lijkt idd iets met vacuum te maken te hebben, lijkt me wel raar, want dan kan je em altijd open trekken toch?
 
als die "voor" het rijden wel open gaat en "na" het rijden niet,

dan is het een vacuum probleem :Y

is de tank er ms een x vanaf geweest :?
slangetjes niet goed aangesloten en/of dubbel :Y
 
Nog wat foto's van de vtr-dag bij Arie Molenaar:
full
 
Hmm, maar goed, dat niemand mijn oude soulshaker heeft zien staan O-)

Het valt me echter wel op, dat bijna iedereen zijn standaard potten heeft vervangen door één of ander al dan niet goed gekeurde megafoontjes.

_O-

In dat museumpje maakte die 50cc 1 cilinder toch heel wat meer herrie, dan de grofste tweecilinder brul :}

Misschien dan toch maar die 50cc Honda dream aanschaffen, en daar de buren mee treiteren })
 
Beste motorvrienden, motorvriendinnetjes en motormuizen,

As. woensdag (DE vaste avond van nu af aan) zal ik er niet zijn. Ik verwacht niet dat mijn motor dan weer rijd :(

Vanavond even een kort ritje met Jermo gedaan... met nadruk op kort. Vanuit FS even naar diemen gereden en mijn rechterknie het asfalt laten kussen (was met mijn mooie nieuwe MPP's nog niet gebeurt). Toen we daar weer wegreden met als plan binnendoor naar Muiden te rijden gebeurde het...

Stoplicht.. bij het wegrijden hapert de motor wat.... ik ontkoppel en rijd rustig weer verder, schaamrood op mijn kaken... ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan..

we volgen de S113 richting MD (kort onze thuisbasis...) echter bij GVB pand (200 meter voor MD) slaat de motor af en wil niet meteen meer starten.... FCUK!

motor aan de kant.. ik rook iets verbrands... maar niet mechanisch electro shit.

Ik heb namelijk helemaal geen verstand van motoren, maar ik heb in het verleden wel eens modeltreintjes op andere transfomatoren aangesloten en 12V Fannetjes met een potmetertje op 24V aangesloten. Verbrande electronica... jah dat herken ik.

1e motorrijder stopt om te vragen of ie wat kan doen... na 5 minuten rijd ie toch weer door.

Naja na wat gissen (klonk wel als een kenner) kwam Jerimo tot de conclusie dat de spanningsverdeler oid. wel stuk zou zijn. Duwen Duwen Duwen.... (tnx Jerimo! : }) tot 2x toe de motor weten te starten. uiteindelijk steeds weer afgeslagen.

Anwb gebeld. wachttijd 1 uur, nummer van mijn pa gebruikt.

"Zo meneer, volgens dit nummer bent u al 40 jaar lid van de wegenwacht, maar u ziet er nog goddelijk jong uit......" -O- sjah... dan val je ff door de mand.

Geweldig aardige kerel, vertelde dat ik voor 210,- terplekke lid kon worden maar mijn uitleg aanhorend raadde hij me dat af omdat hij m vast niet meer aan de praat kreeg. Desontdanks wilde hij dit toch wel even proberen bij te druppelen (20 minuten) en m even aan te duwen. Dit lukt... het loopt zelfs weer een beetje dus meteen hoog in de toeren richting Amstelveen. Tot mijn verbazing blijft meneer Anwb netjes achter me aan rijden. Al snel word me duidelijk waarom....

Oprit a2, even laat ik m onder de 4000 Rpm komen (Gok ik want de toerenteller was er een paar honderd meter terug al mee gestopt) en Ploef... uit. Anwb-meneer meldde mij al dat hij mijn achterlicht zo snel zag dimmen dat hij even achter me aan was gereden. We besluiten niet nog zo'n poging te wagen om vervolgens op de snelweg te gaan rijden.

Sleper gebeld.... helaas alle auto's net weg, uurtje wachten dan maar. gedurende dat uur:
4x motorrijden die stopte om te kijken of ie wat kon beteken
1x personenauto, dame rent kruispunt over en meld dat ze bij de ANWB werkt... of ze wat kan betekenen
1x kleine wagen met bak met daarin +/- 6 brandweermannen die vragen of ze wat kunnen doen, Helaas wist ik dat de sleper toen NET onderweg was anders had ik ze gevraagd mij binnendoor +/- 7 km verder te droppen.

Ondertussen weet ik dat dat me 150 euro had kunnen besparen.

Sleper arriveerd en naja... de rest is nog meer standaard dan het deel hiervoor.
150 euro lichter, net 300 euro aan banden, 175 aan schoenen en vermoedelijk volgt nu:
- dinamo
- startmotor
- spanningsverdeler oid.
- accu
- het onderzoek/montage

ik geloof dat ik een blokfluit moet gaan kopen en even op de Dam moet gaan staan.

Achja SHiT HaPPeNS.

Ik heb nu iig een biertje en stop met typen omdat mijn pizza zo ongeveer klaar moet zijn bij de pizza om de hoek.

Jerimo / Supafly... Beiden tnx voor de persoonlijk, telefonische en geestelijke steun.
gisteravond gepost in MFA topic... mijn firestormpje heeft me in de steek gelaten.

Mocht iemand hier zeggen... ach niet getreurd dat meet je in 20 minuten door en dan weet je welke onderdelen je kopen moet..... dan hoor ik t graag.
 
Laatst bewerkt:
Shit happens.
En bij jou gelukkig op een niet al te druk stuk.

De mijne had een kortsluiting in de spanningsregelaar op het frame.
(Tja, vanaf model 1999 koelribben op dit ding, daarvoor niet)
En dat nou net op een van de drukste rotondes hier in de buurt.
Al slingerend alle auto's en vrachtwagens ontweken.

En het eerste wat bij me opkwam was, een kapotte hoofdzekering.
Niet dus, alles nog heel.
En dan geen stroom, dat moet dan de accu zijn, nee, was niet warm of heet, dus die was het ook niet.
Dan maar de KNMV pechdienst gebeld.
Na 3 uur was ik aan de beurt.
Omdat het nu een van de drukste dagen was met ongelukken.
Ok, ding op een sleepwagen geladen, die bol stond van olie van de voorgangers.
10 minuten later het ding bij mij thuis afgeladen.
Kosten nul komma nul.
De volgende dag heeft de dealer het ding opgehaald, en een dag later weer afgeleverd, super service. :}

Ik hoop voor je, dat je hetzelfde kapot hebt, anders is de accu ook waarschijnlijk "gekookt" .
 
Shit happens.
En bij jou gelukkig op een niet al te druk stuk.

De mijne had een kortsluiting in de spanningsregelaar op het frame.
(Tja, vanaf model 1999 koelribben op dit ding, daarvoor niet)
En dat nou net op een van de drukste rotondes hier in de buurt.
Al slingerend alle auto's en vrachtwagens ontweken.

En het eerste wat bij me opkwam was, een kapotte hoofdzekering.
Niet dus, alles nog heel.
En dan geen stroom, dat moet dan de accu zijn, nee, was niet warm of heet, dus die was het ook niet.
Dan maar de KNMV pechdienst gebeld.
Na 3 uur was ik aan de beurt.
Omdat het nu een van de drukste dagen was met ongelukken.
Ok, ding op een sleepwagen geladen, die bol stond van olie van de voorgangers.
10 minuten later het ding bij mij thuis afgeladen.
Kosten nul komma nul.
De volgende dag heeft de dealer het ding opgehaald, en een dag later weer afgeleverd, super service. :}

Ik hoop voor je, dat je hetzelfde kapot hebt, anders is de accu ook waarschijnlijk "gekookt" .


accu was niet heet. maar hij start ook niet aan startkabels dus dat de startmotor ook moet is duidelijk.
 
gisteravond gepost in MFA topic... mijn firestormpje heeft me in de steek gelaten.

Mocht iemand hier zeggen... ach niet getreurd dat meet je in 20 minuten door en dan weet je welke onderdelen je kopen moet..... dan hoor ik t graag.

Ik zal vanavond eens ff het grote boek d'r bij pakken en het electrische schema doornemen. Accu is in ieder geval makkelijk door te meten maar ik vermoed dat dat niet het probleem is aangezien hij er terwijl hij draait ineens mee kapt. Normaal gesproken genereert dynamo als hij draait genoeg stroom om boel draaiende te houden. Trouwens al geroken aan je motor om de lokatie van de brandlucht te traceren? Dit wil ook nog wel eens een aanwijzing geven.
 
Laatst bewerkt:
vorig jaar ook gehad -O-

accu kapot nieuwe erin en na 3x rijden sloeg die weer af B|

bleek dus de spanningsregelaar te zijn.
die had mijn andere accu ook gesloopt |(

nieuwe regelaar erop (met koelribben nu) en liep weer als een zonnetje 8-)

alleen verkoopprijs was wel 175 pleurries van dat ding '(
gelukkig had ik korting
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan