Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.
inmiddels een rechterclip-on op de kop getikt van een CBR 600 na '97, wel met afgezaagd nokje maar dat is niet zo heel erg.
kan ik eindelijk weer eens beginnen met monteren en spuiten.
Dus als iemand nog een setje clipons tegenkomt van een CBR of een orginele rechter van een VTR geef ff een gil aub, er moet uiteindelijk wel een goeie op komen.
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.
Effe een vraagje, ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een tankdop die slecht open wil na het rijden. Soms sta ik wel vijf minuten te wachten voordat deze eindelijk open gaat. Heeft een van jullie hier wel eens last van gehad of weet iemand de oplossing? Het mechanisme werkt wel goed volgens mij, als de tankdop open staat zie je de klemmen goed inschuiven.
@ Donnybrasco: mooie film!
Natuurlijk morgen even kijken in Ijsselstein.
Groet,
John
volgens mij niet, lijkt steeds erger te worden, had ie vroeger nooit.Zuigt je tank niet vacuum?
Hoef niet kracht te zetten, gewoon effe wachten en dan gaat ie open... lijkt idd iets met vacuum te maken te hebben, lijkt me wel raar, want dan kan je em altijd open trekken toch?Heb ik ook gehad. Ik draaide zowat de sleutel krom zoveel kracht moest ik zetten.
Het blijkt dat als je de inbusjes iets los draaid, dat je het geheel kan centreren in de tank zelf.
Check ff die 2 slangetjes die onder uit je tank komen. 1 gaat de brandstof door die andere is voor beluchting enzo, mss een knik of verstopt?
Dat is een goeie!
Die is er idd afgeweest, ga ze effe checken!
Thanks!
Schijnt van wel CBR 600 vanaf 98 dan he...begreep ik.zijn die van de CBR 600 gelijk dan?
ik heb een setje in de post uit t noorden des lands. Helaas moet ik ook de rechter hebben.
Had even gezegd dat je graag een fotootje van jouw oldtimer had willen zien!Hmm, maar goed, dat niemand mijn oude soulshaker heeft zien staan
gisteravond gepost in MFA topic... mijn firestormpje heeft me in de steek gelaten.Beste motorvrienden, motorvriendinnetjes en motormuizen,
As. woensdag (DE vaste avond van nu af aan) zal ik er niet zijn. Ik verwacht niet dat mijn motor dan weer rijd
Vanavond even een kort ritje met Jermo gedaan... met nadruk op kort. Vanuit FS even naar diemen gereden en mijn rechterknie het asfalt laten kussen (was met mijn mooie nieuwe MPP's nog niet gebeurt). Toen we daar weer wegreden met als plan binnendoor naar Muiden te rijden gebeurde het...
Stoplicht.. bij het wegrijden hapert de motor wat.... ik ontkoppel en rijd rustig weer verder, schaamrood op mijn kaken... ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan..
we volgen de S113 richting MD (kort onze thuisbasis...) echter bij GVB pand (200 meter voor MD) slaat de motor af en wil niet meteen meer starten.... FCUK!
motor aan de kant.. ik rook iets verbrands... maar niet mechanisch electro shit.
Ik heb namelijk helemaal geen verstand van motoren, maar ik heb in het verleden wel eens modeltreintjes op andere transfomatoren aangesloten en 12V Fannetjes met een potmetertje op 24V aangesloten. Verbrande electronica... jah dat herken ik.
1e motorrijder stopt om te vragen of ie wat kan doen... na 5 minuten rijd ie toch weer door.
Naja na wat gissen (klonk wel als een kenner) kwam Jerimo tot de conclusie dat de spanningsverdeler oid. wel stuk zou zijn. Duwen Duwen Duwen.... (tnx Jerimo! : tot 2x toe de motor weten te starten. uiteindelijk steeds weer afgeslagen.
Anwb gebeld. wachttijd 1 uur, nummer van mijn pa gebruikt.
"Zo meneer, volgens dit nummer bent u al 40 jaar lid van de wegenwacht, maar u ziet er nog goddelijk jong uit......" sjah... dan val je ff door de mand.
Geweldig aardige kerel, vertelde dat ik voor 210,- terplekke lid kon worden maar mijn uitleg aanhorend raadde hij me dat af omdat hij m vast niet meer aan de praat kreeg. Desontdanks wilde hij dit toch wel even proberen bij te druppelen (20 minuten) en m even aan te duwen. Dit lukt... het loopt zelfs weer een beetje dus meteen hoog in de toeren richting Amstelveen. Tot mijn verbazing blijft meneer Anwb netjes achter me aan rijden. Al snel word me duidelijk waarom....
Oprit a2, even laat ik m onder de 4000 Rpm komen (Gok ik want de toerenteller was er een paar honderd meter terug al mee gestopt) en Ploef... uit. Anwb-meneer meldde mij al dat hij mijn achterlicht zo snel zag dimmen dat hij even achter me aan was gereden. We besluiten niet nog zo'n poging te wagen om vervolgens op de snelweg te gaan rijden.
Sleper gebeld.... helaas alle auto's net weg, uurtje wachten dan maar. gedurende dat uur:
4x motorrijden die stopte om te kijken of ie wat kon beteken
1x personenauto, dame rent kruispunt over en meld dat ze bij de ANWB werkt... of ze wat kan betekenen
1x kleine wagen met bak met daarin +/- 6 brandweermannen die vragen of ze wat kunnen doen, Helaas wist ik dat de sleper toen NET onderweg was anders had ik ze gevraagd mij binnendoor +/- 7 km verder te droppen.
Ondertussen weet ik dat dat me 150 euro had kunnen besparen.
Sleper arriveerd en naja... de rest is nog meer standaard dan het deel hiervoor.
150 euro lichter, net 300 euro aan banden, 175 aan schoenen en vermoedelijk volgt nu:
- dinamo
- startmotor
- spanningsverdeler oid.
- accu
- het onderzoek/montage
ik geloof dat ik een blokfluit moet gaan kopen en even op de Dam moet gaan staan.
Achja SHiT HaPPeNS.
Ik heb nu iig een biertje en stop met typen omdat mijn pizza zo ongeveer klaar moet zijn bij de pizza om de hoek.
Jerimo / Supafly... Beiden tnx voor de persoonlijk, telefonische en geestelijke steun.
Shit happens.
En bij jou gelukkig op een niet al te druk stuk.
De mijne had een kortsluiting in de spanningsregelaar op het frame.
(Tja, vanaf model 1999 koelribben op dit ding, daarvoor niet)
En dat nou net op een van de drukste rotondes hier in de buurt.
Al slingerend alle auto's en vrachtwagens ontweken.
En het eerste wat bij me opkwam was, een kapotte hoofdzekering.
Niet dus, alles nog heel.
En dan geen stroom, dat moet dan de accu zijn, nee, was niet warm of heet, dus die was het ook niet.
Dan maar de KNMV pechdienst gebeld.
Na 3 uur was ik aan de beurt.
Omdat het nu een van de drukste dagen was met ongelukken.
Ok, ding op een sleepwagen geladen, die bol stond van olie van de voorgangers.
10 minuten later het ding bij mij thuis afgeladen.
Kosten nul komma nul.
De volgende dag heeft de dealer het ding opgehaald, en een dag later weer afgeleverd, super service.
Ik hoop voor je, dat je hetzelfde kapot hebt, anders is de accu ook waarschijnlijk "gekookt" .
gisteravond gepost in MFA topic... mijn firestormpje heeft me in de steek gelaten.
Mocht iemand hier zeggen... ach niet getreurd dat meet je in 20 minuten door en dan weet je welke onderdelen je kopen moet..... dan hoor ik t graag.