VTR SP Meeting 2010

Ik wil ook wel mee, denk alleen niet dat ik het circuit op ga. Geen goede kleding en te weinig ervaring. ;)

Wil wel komen kijken hoe het gaat.

Welk weekend maakt mij niet uit. Als we vroeg in het jaar gaan houden we tijd over om een 2e rit te doen *D


groet Peter

Daarom is er niveau 1. Voor mensen met geen ervaring, er word echt niet van je verwacht dat je meteen kneedowned rond knalt. Hier een mooi stukje:

Motorsportschool Zolder - Cursus - Org. uitl. - Niveau 1+ (NL-FR)

Ik weet het nog niet zeker idee lijkt me wel tof, denk wel dat ik dan gewoon zelf naar Zolder toe rij. Is voor mij maar anderhalf uur. Enige nadeel is wel dat wanneer je een schuivertje maakt en je schade hebt je nogal lastig weer thuis komt. :+
 
Daarom is er niveau 1. Voor mensen met geen ervaring, er word echt niet van je verwacht dat je meteen kneedowned rond knalt. Hier een mooi stukje:

Motorsportschool Zolder - Cursus - Org. uitl. - Niveau 1+ (NL-FR)

Ik weet het nog niet zeker idee lijkt me wel tof, denk wel dat ik dan gewoon zelf naar Zolder toe rij. Is voor mij maar anderhalf uur. Enige nadeel is wel dat wanneer je een schuivertje maakt en je schade hebt je nogal lastig weer thuis komt. :+
De kans dat je een schuivertje maakt op de openbare weg (en er slechter vanaf komt) is velen malen groter op de openbare weg dan op het circuit. Denk maar eens aan het slechte wegdek, andere weggebruikers, bomen en rails langs de kant enz enz.
En het lastig thuiskomen blijft dan zowiezo....
 
De kans dat je een schuivertje maakt op de openbare weg (en er slechter vanaf komt) is velen malen groter op de openbare weg dan op het circuit. Denk maar eens aan het slechte wegdek, andere weggebruikers, bomen en rails langs de kant enz enz.
En het lastig thuiskomen blijft dan zowiezo....

Niet helemaal mee eens aangezien ik toch iets meer mijn grenzen opzoek op een circuit dan op de openbare weg dus die kans dat je een schuivertje maakt is mijn inziens zeer zeker net zo groot dan op de openbare weg. Kans dat je er slechter vanaf komt op de openbare weg ben ik wel met je eens.
 
Niet helemaal mee eens aangezien ik toch iets meer mijn grenzen opzoek op een circuit dan op de openbare weg dus die kans dat je een schuivertje maakt is mijn inziens zeer zeker net zo groot dan op de openbare weg. Kans dat je er slechter vanaf komt op de openbare weg ben ik wel met je eens.
Je moet het nogal 'bont' maken in niveau 1 wil je de grens bereiken ;)

Ik heb ooit ook niveau 1 gedaan in 2006, maar de snelheid in de groep is niet hoog genoeg om de apex'en te ronden met een KD!
Het was wél een leuke eerste kennismaking met het circuit op de motor die keer :Y

:W *m.i. gewoon doen niveau 1
 
Niet helemaal mee eens aangezien ik toch iets meer mijn grenzen opzoek op een circuit dan op de openbare weg dus die kans dat je een schuivertje maakt is mijn inziens zeer zeker net zo groot dan op de openbare weg. Kans dat je er slechter vanaf komt op de openbare weg ben ik wel met je eens.
Die discussie wil ik wel met je voeren. De Kans dat je namelijk je grenzen tijdens een Niveau1 verlegd zijn volgens mij gering. de bedoeling van zo'n training is vooral om je bekend te maken met rijden op een gesloten circuit. Een baan, met overal camera's, strak asvalt, geen tegenliggers, geen stoepranden, geen overstekende kinderen enz enz.
Ik snap je beredenering, maar op dit niveau is dat niet relevant. Je krijgt niet eens de kans om je grenzen te verleggen, je krijgt ook niet de kans om de grens van je motor te verkennen, laat staan snelle rondjes te gaan rijden.... Je moet wel een heel erge NOOB zijn, wil in Niv. 1 je motor onderuit te laten gaan.
( voor de goede orde je eerste sessie rij je rondjes met 50km/pu, wat in de volgende sessies alleen maar opgevoerd wordt.) Wil Niet zeggen dat je deze stap moet overslaan. Op het eind van de dag sta je strak van de adrenaline, omdat je de hele dag super geconcentreerd bezig bent geweest met alleen maar motorrijden. Uiteindelijk geeft dat een grotere kick dan zomaar een rondje rijden op de openbare weg. Een absolute aanrader dus!

Nou jij weer hahaha! :)
 
Laatst bewerkt:
Die discussie wil ik wel met je voeren. De Kans dat je namelijk je grenzen tijdens een Niveau1 verlegd zijn volgens mij gering. de bedoeling van zo'n training is vooral om je bekend te maken met rijden op een gesloten circuit. Een baan, met overal camera's, strak asvalt, geen tegenliggers, geen stoepranden, geen overstekende kinderen enz enz.
Ik snap je beredenering, maar op dit niveau is dat niet relevant. Je krijgt niet eens de kans om je grenzen te verleggen, je krijgt ook niet de kans om de grens van je motor te verkennen, laat staan snelle rondjes te gaan rijden.... Je moet wel een heel erge NOOB zijn, wil in Niv. 1 je motor onderuit te laten gaan.
( voor de goede orde je eerste sessie rij je rondjes met 50km/pu, wat in de volgende sessies alleen maar opgevoerd wordt.) Wil Niet zeggen dat je deze stap moet overslaan. Op het eind van de dag sta je strak van de adrenaline, omdat je de hele dag super geconcentreerd bezig bent geweest met alleen maar motorrijden. Uiteindelijk geeft dat een grotere kick dan zomaar een rondje rijden op de openbare weg. Een absolute aanrader dus!

Nou jij weer hahaha! :)

Uitgeluld! :+

Had gehoopt dat Niveau 1 toch wel iets meer snelheid had richting het einde van de dag. Maargoed zal dat toch eerst moeten doen om verder te komen. En ach ja het gaat niet alleen om de snelheid hoop dat ik ook nog wat ervan opsteek.

PS. 1 Nog 1 ding die camera's zorgen er niet voor dat je niet onderuit gaat. :+

PS. 2 Risico dat ik brokken maak is dan inderdaad groter op de openbare weg aangezien ik toch wel probeer om een bocht zo hard en strak mogelijk te rijden. Heppie toch gelijk! ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed, goed. Ik probeer het gewoon, ben eigen baas tenslotte en kappen kan altijd nog.

Je mag mij neer pennen voor het hele weekend en verder beginners niveau voor het circuit.

Zoals ik al zei; het maakt niet uit wanneer en waar, maar hoe eerder hoe beter :)

Ik kom alleen niet zolang er zout op de weg licht B|
 
Uitgeluld! :+

Had gehoopt dat Niveau 1 toch wel iets meer snelheid had richting het einde van de dag. Maargoed zal dat toch eerst moeten doen om verder te komen. En ach ja het gaat niet alleen om de snelheid hoop dat ik ook nog wat ervan opsteek.

PS. 1 Nog 1 ding die camera's zorgen er niet voor dat je niet onderuit gaat. :+

PS. 2 Risico dat ik brokken maak is dan inderdaad groter op de openbare weg aangezien ik toch wel probeer om een bocht zo hard en strak mogelijk te rijden. Heppie toch gelijk! ;)
Wees gerust.... sessie 4 en 5 gaat het gas er behoorlijk op! Da krijg je de kans om achter een instructuur te rijden en die schroeft het gas er wel op, net zo hard als je kan volgen of verantwoord vind. :]
 
Denk wel dat het slim is om binnenkort een definitieve datum te prikken. Anders heb je kans dat de cursusdata al uitverkocht zijn. Mijn ervaring is dat je er vroeg bij moet zijn.

:W

Ene, Als je tijdens niveau 1 op je snufferd gaat heb je echt iets heel onbenulligs gedaan volgens mij. Vaak heb ik gezien dat in de laatste sessie's het gevaar zit. Men wil zich dan bewijzen t.o.v. elkaar.. en dat gaat soms fout...
 
Dan stel Ik 8-8 voor.... Ik weet het is laat op het jaar, maar wel de beste kans op goed weer.

Uiteraard kunnen we een (kleine) pre-meeting houden. Wellicht ergens anders in het land?
 
Wees gerust.... sessie 4 en 5 gaat het gas er behoorlijk op! Da krijg je de kans om achter een instructuur te rijden en die schroeft het gas er wel op, net zo hard als je kan volgen of verantwoord vind. :]
Wordt alleen lastig als de instructeur na 1 ronde in de Jacky Ickx voor je neus een highsider krijgt en onderuit gaat om daarna de gehele(!) sessie met de totale groep in verwarring uit te rijden en geen instructeur meer te zien :o .... de groep reed wel iets sneller toen :+
 
Wordt alleen lastig als de instructeur na 1 ronde in de Jacky Ickx voor je neus een highsider krijgt en onderuit gaat om daarna de gehele(!) sessie met de totale groep in verwarring uit te rijden en geen instructeur meer te zien :o .... de groep reed wel iets sneller toen :+

Kijk, dus het is niet geheel onmogelijk om onderuit te gaan. :+

wat kost zo iets. niveau 1 circuit??

Zie openingspost.
 
concreet hoeveel zijn we nu voor 8-8-2010?
1. Pralientje------------------ Weekend + zondag circuit niv. 1+
2. Peterman------------------ Weekend + Zondag circuit Niv. 1
3. Don------------------------- Weekend + ??
4. Nitwith--------------------- Weekend + ??
5. JZ-------------------------- Weekend geen circuit
6. Sneedee------------------- Weekend + Zondag circuit Niv. 1
7. Trixz------------------------- Dag ovb en/of circuit
8. WSX------------------------- verjaardagsweekend OVB met zondag circuit niv. 1.


Wordt alweer een aardig gezellig clubje op deze manier! :]
Leuk detail; mijn vriendin heeft net besloten om 8-8 ook niv.1 nogmaals te doen. (vorig jaar was ze, ondanks de regen, laaiend enthousiast , en wil ze het nu weer ervaren)

My god, let it be sunny and beautifull day!
 
Laatst bewerkt:
Pralientje even onder voorbehoud aangezien ik dat weekend ook jarig ben maar als ik mee doe dan is het Niveau 1. En heel misschien kom ik ook nog wel een dag een rit mee rijden blijf iig niet slapen.

En wat betreft die premeeting eerder in het jaar die had ik zo tussen neus en lippen al voorgesteld in dit topic.

wsx in "Honda VTR SP1&2/Firestorm meeting 23 Aug..."

Zoals ik daar ook al zei misschien is Noord Limburg/Gelderland een leuke optie. Zijn redelijk wat leuke routes wat bos wat heuvels en ook nog stukken dijk. Heb alleen niet zoveel tijd om een topic hiervoor te openen en bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
Tja eigenlijk is deze meeting zover als geregeld. Als diegene die naar het circuit gaat zich inschrijft, al helemaal.

Dan wordt het nu alleen nog de Pre-meeting in elkaar flansen. Liefst een ander topic voor aanmaken.!
 
Laatst bewerkt:
Het is nog een beetje vroeg om definitief 'ja' te zeggen, maar ik ga zeker proberen om er een keer bij te zijn. Vorige keer viel de meeting in mijn vakantie, nu een dag ervoor... Niet heel praktisch, maar je moet er wat voor over hebben. :) De circuitdag is een super initiatief, maar ik sla helaas wel over. Misschien wel even kijken ofzo.
 
ja als je circuit wil doen moet je nu inschrijven zeker anders is het vol??

nou ja ik doe er alles aan om het weekeind er bij te zijn en dan natuurlijk ook slapen. en misschien nu een echte BBQ. hahah.

groeten
 
ja als je circuit wil doen moet je nu inschrijven zeker anders is het vol??

nou ja ik doe er alles aan om het weekeind er bij te zijn en dan natuurlijk ook slapen. en misschien nu een echte BBQ. hahah.

groeten
Je kan 10dgn van te voren nog annuleren, alleen betalen is zekerheid van deelname :Y

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan