VTR SP Meeting 2010

Vraag me af waar Don uithangt heb hem al een aantal dagen niet gezien. Misschien dat Pralientje even het voortouw kan nemen zolang.....

Je kan namelijk ook boeken via

Motorsportschool Zolder
 
Klopt motorsportholland is de site waar je je moet inschrijven.
Eenmaal betaald, krijg je post thuis.

Niveau 1 mag je met sportuitlaten hebben, mits er een DB killer inzit. Verder moeten je remmen en banden in orde zijn. Qua kleding worden geen extra eisen gesteld: gewoon een goed motorpak.
 
mooi dat scheelt weer sleutelen en misschien nieuwe onderdelen.

Heb de sp gekocht met originele uitlaten er los bij maar heb geen idee of het helemaal compleet is en of ik het zo kan omzetten.

Dat wordt een klusje voor de volgende winter denk ik :)


Morgen mijn nieuwe undertail ophalen uit Hengelo. Die komt er eerst op.
Ik hoop dat het allemaal wat compleet is zodat ik niet verder hoef te zoeken naar onderdeeltjes. Gaat een hoop tijd/geld inzitten.
 
Ik heb me vandaag ingeschreven... wel nog effe betalen, want pas dan is het definitief!

Ik heb er zin in!
 
Ik heb me vandaag ingeschreven... wel nog effe betalen, want pas dan is het definitief!

Ik heb er zin in!

Voor wanneer en welke groep? 8-8 niveau 1?

edit

zit net even te lezen maar ik vind 7 uur toch wel behoorlijk vroeg, moet ik om half 5 ofzo mijn bed uit en dan tot 18:00 en dan nog naar huis.

Sowieso niet echt handig om met de motor te komen word wel heel vermoeiend, als ik het doe kan ik beter een busje regelen.
 
Laatst bewerkt:
zit net even te lezen maar ik vind 7 uur toch wel behoorlijk vroeg, moet ik om half 5 ofzo mijn bed uit en dan tot 18:00 en dan nog naar huis.

Sowieso niet echt handig om met de motor te komen word wel heel vermoeiend, als ik het doe kan ik beter een busje regelen.
Ja, om de hoek is anders eejj, maar de dag maakt veel goed ;)

DOEN!

:W

*ik moet ook daags van te voren de aanhangwagen en auto laden....
 
Voor wanneer en welke groep? 8-8 niveau 1?

edit

zit net even te lezen maar ik vind 7 uur toch wel behoorlijk vroeg, moet ik om half 5 ofzo mijn bed uit en dan tot 18:00 en dan nog naar huis.

Sowieso niet echt handig om met de motor te komen word wel heel vermoeiend, als ik het doe kan ik beter een busje regelen.
Je bent zaterdag welkom bij de meeting. Dan zorgen we zaterdagavond dat de motoren ingeladen en in orde zijn. Boterhammetjes smeren, Partytent mee en dan rijden we zondag optijd weg in Ulestraten.
 
Kom op joh,ik moet erna nog 2,5 uur naar huis rijden......

Ga me vanavond ff inschrijven......
 
Nou heb me aangemeld zal van de week even afrekenen dan is dat ook weer geregeld.

Wat betreft overnachten etc. kijk ik nog wel even hoe of wat.

Heb er wel zin in!!
 
Nou een goede vriend van mij wilde dit ook wel eens zien, dus die heeft aangeboden om met zijn bus te rijden dus dat scheelt weer.

Pralientje/Trixz en andere met circuit ervaring, hoe ziet zo'n dag op Niveau 1 eruit. Dagindeling etc. kan ik namelijk weinig over vinden.
 
Nou een goede vriend van mij wilde dit ook wel eens zien, dus die heeft aangeboden om met zijn bus te rijden dus dat scheelt weer.

Pralientje/Trixz en andere met circuit ervaring, hoe ziet zo'n dag op Niveau 1 eruit. Dagindeling etc. kan ik namelijk weinig over vinden.
De dag begint met een controle van de motoren: banden/remmen en uitlaat check. Dat stelt niks voor. Als je motor goedgekeurd is, krijg je een bonnetje.

Met die bon en je bewijsvan inschrijving ga je vervolgens naar het inschrijfkantoor. Daar krijg je een nummer en de stickers. Die stickers moet je op je motorplakken.

Vervolgens krijg je ook een schema wanneer welke niveaus rijden. Voor niveau 1 heb je iedere keer voor of na een heat een groeps meeting/cursus/theorie.

De eerste 3 heats rij je allemaal (in groepen van 10 ong.) achter een instructeur aan. Aan het eind van de groep rijd ook een instructeur. Je zult merken dat zeker na 3 sessies verschillende groepjes in de grote groep ontstaan. De snellere/ervarene rijders en de mensen die het tempo niet zo snel kunnen volgen.

Daar is verder niks mis mee, want uiteindelijk gaat het erom, om die circuitervaring op je eigen tempo te benaderen.
De eerste 3 sessies rij je voor je gevoel enorm rustig. Maar om hard te rijden gaat het niet in dit niveau. Je moet geconcentreerd motorrijden, en dat gaat eenmaal beter als je rustig rijdt. Waar stuur j in,waar ligt de lijn, waar rem je...... allemaal dingen waar je op de openbare weg niet zo snel bij nadenkt maar gewoon doet. Juist omdat ieder rondje het zelfde is, kun je daar mee gaan oefenen. Iets later insturen, iets eerder remmen.... kortom de baan leren kennen.

Sessie 4 en 5 gaan alweer een stuk sneller. De groepjes die ontstaan zijn in de 3 eerdere sessies worden naar niveau ingedeeld en samen met 2 instucteurs ga je de baan op. Iedere ronde worden de 2 voorste rijders (achter de instructeur) gewisseld. Zo krijg je optimaal de beleving en de leerervaring.


Op het eind van de dag sta je strak van de adrenaline, en heb je veel meer vertrouwen in je motor en je eigen rijden. gegarendeerd! Als je eenmaal thuis komt, zul je merken dat je doodop bent, want een dag lang geconcentreerd motorrijden is erg vermoeiend.

Nog vragen?
 
...verhaal....

Nog vragen?
Nee, klopt helemaal, niets aan toe te voegen behalve deze tip....

... dat je tussendoor zorgt dat je genoeg eet en drinkt. Dit schiet er bij sommige bij in door de 'spanning'. Gewoon wat Dextro energie (druivensuiker) snoepjes helpen ook ;)

:W
 
Slechte zaak dat de MF oma hier al voorbij komt.

Sorry, ben helemaal vergeten te reageren, pralientje bedankt voor je uitleg. Voorlopig geen vragen meer! ;)
 
Prima, als er iets is, horn we het graag.

Inmiddels hebben mijn vriendin en ik ons officieel ingeschreven voor 8-8-2010!
 
Zo juist ook ingeschreven. 8-8

Wordt een leuke uitdaging denk ik zo.

Vrijdag naar Limburg, zaterdag toeren.
Zondag circuit en dan weer terug naar Friesland :Z .

Ik was vanmiddag bij Motorado in Leeuwarden en daar vertrokken net 2 gasten op weg naar Dakar (Ja die in Afrika).

Wel cool, misschien ooit...... :z
 
ja dan reageer ik nog wel een keer. anders begint oma weer te vertellen.

hoever is Zolder rijden vanaf ulestrase??
 
en ik lees net bij de inschrijving niveau 1 originele uitlaten.
nu zeggen we dat sportuitlaten met dp killer goed is maar stel ze vinden het toch niet goed ik bedoel kijk naar mijn db killers in 2brothers?? je hebt betaald en ingeschreven maar je mag niet rijden dan is je geld ook weg he??
 
en ik lees net bij de inschrijving niveau 1 originele uitlaten.
nu zeggen we dat sportuitlaten met dp killer goed is maar stel ze vinden het toch niet goed ik bedoel kijk naar mijn db killers in 2brothers?? je hebt betaald en ingeschreven maar je mag niet rijden dan is je geld ook weg he??
Zolang je een DB killer erin hebt, heb je met geen enkele uitlaat zorgen. Ook niet met een 2 brother....
 
zondag 8 augustus 2010 € 125,- Niveau 1 is nog niet vol..... inschrijven als je mee wil!
1+ is al helemaal volgeboekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan