VX800 rijders

Hoi Bert,

Ik wil de spiegels graag ruilen, maar weet even niet hoe.
Normaal gesproken rij ik even langs om te ruilen, maar mijn project ligt even stil en mijn andere motor ligt uit elkaar voor onderhoud. Ik woon in Winschoten en weet niet waar jij woont.
Opsturen is ook een mogelijkheid.
Gr.Arnold
Arnold
Al weer even geleden dat we contact hebben gehad dus mijn vraag was of je nog interresse had om de spiegels
Van de Vx800 te ruilen tegen spiegels mijn VX is inmiddels Klaar ( Zie foto )
Als je nog interresse hebt in de ruil kunnen we de spiegels naar elkaar opsturen zijn we met verzendkosten klaar
Hoor wel van je Bert via mail of tel
0633177705 h.vanbaast@telfort.nl
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    77,5 KB · Weergaven: 22
  • image.jpeg
    image.jpeg
    83,9 KB · Weergaven: 26
  • image.jpeg
    image.jpeg
    84,7 KB · Weergaven: 24
Hallo allemaal,

vanochtend zag ik een blauw groen laagje op het blok van mijn VX liggen. Kan iemand mij uitleggen wat dit kan zijn en of dit kwalijk kan zijn? Het is mijn eerste motor dus weet en nog niet zo veel van.
 
Hallo allemaal,

vanochtend zag ik een blauw groen laagje op het blok van mijn VX liggen. Kan iemand mij uitleggen wat dit kan zijn en of dit kwalijk kan zijn? Het is mijn eerste motor dus weet en nog niet zo veel van.

Was dat vochtig 🤔 dan heb je misschien een koelvloeistof lekkage 🤔 en anders maak een foto dat gene wat je heb gezien.
 
Het lijkt te komen daar waar ik een rode streep gezet heb.
 

Bijlagen

  • FD428198-A4D5-4C8D-84D8-445D9BC0CB8E.jpeg
    FD428198-A4D5-4C8D-84D8-445D9BC0CB8E.jpeg
    522,9 KB · Weergaven: 5
Het lijkt te komen daar waar ik een rode streep gezet heb.

Zo te zien, zou ik zelf denken dat je een lek hen door de pakking aan de voet van de eerste cilinder.
Door die naad van de deksel die je rood heb aangegeven, kan allen de olie doorheen komen.
Heb je handige vrienden die naar zouden kunnen kijken?
 
Koelvloeistof komt niet via voetpakking btw tenzij er een scheur in de cilinderwand zit.
Vuldop koelvloeistof zit achter het rechter driehoekige plaatje met drie inbusboutjes achter het balhoofd.
 
Hallo allemaal,

vanochtend zag ik een blauw groen laagje op het blok van mijn VX liggen. Kan iemand mij uitleggen wat dit kan zijn en of dit kwalijk kan zijn? Het is mijn eerste motor dus weet en nog niet zo veel van.

Stond je motor op de middenbok of je jiffy?
dan zou het misschien kunnen dat de overloop tussen de cilinders door heeft gelekt.
Anders misschien de aansluiting van de chromenpijpje vanaf de waterpomp naar de achterste cilinder (Nr 23). Misschien is nr 24 verrot.

WATER-PUMP-Suzuki-MOTO-800-VX-1996-VX800T-E4--DP029216.png
 
Of een slang van radiator naar linker frame buis, daar loopt de vloestof ook doorheen.
Kijk alle aansluitingen na als de motor goed warm is, dan staat er druk op.
Succes


Ps altijd je benzinekraan dicht draaien je zal de eerste niet zijn die het motorblok vol benzine naar de klote helpt!
 
Ligt er eraan welk bouwjaar. Niet op alle types zit een benzine kraan die dicht kan.

[edit] zie nu trouwens dat de kraan naar links draaien OFF is... nooit geweten... op mijn zijkap staat dat ook niet..

FAIRING-MODEL-R-T-Suzuki-MOTO-800-VX-1996-VX800T-E4--DP028333.png
 
Laatst bewerkt:
Wouw dank voor deze nuttige info, ja motor stond idd op zijstandaard en de vloeistof liep idd tussen de cilinders door, echter nog niet ontdekt waar het precies lekt. Vandaag verder op onderzoek.
 
Ik heb gevonden waar het lekt, weet alleen niet of dit gewoon een kwestie is van slangenklemmen aandraaien of dat er meer aan de hand is?
Het lekt aan beide kanten van een slang die van cilinder naar cilinder gaat.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 4
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan