VX800 rijders

Je kan het proberen, maar gezien de staat van de slangklemmen en wellicht dat het rubber uitgedroogd is, kun je het ook vervangen:

Nr 13 is het rubber (12,71) nr 14 de klemmen. Wellicht kan er ook iets universeels op, maar weet niet of alle slangen koelvloeistof kunnen hebben. En origineel past het altijd natuurlijk.
Het kan ook zijn dat het langs de pakkingen van de aansluitingen lekt (10 en 12).
 
Vuldop koelvloeistof zit achter het rechter driehoekige plaatje met drie inbusboutjes achter het balhoofd.

Als je je stuur naar links draait, kun je er goed bij. En helemaal vol tot de dop:

9EB94F9A-6B44-4BD6-A73B-F8207ABFD194.png
 
Ik vraag dit omdat ik rode heb staan en er nu blauwe in de motor zit. En geen idee heb wat behalve de kleur het verschil is.

mengen mag dan weer niet;

 
mengen mag dan weer niet;


G12+ dan weer wel d8 ik.
 
Hoi hoi,
Een tijdje terug hoorde ik een knal onder mijn kont en stond ik vervolgens stil met mijn zijspan;(. Achteraf bleek er een gat in het motorblok te zitten. Na wat internetonderzoek blijkt, dat er één olieleiding naar de voorste cilinder loopt. Deze olieleiding schijnt nogal hoog te zitten. Dus als het olieniveau te laag is krijgt de voorste cilinder geen olie met alle gevolgen van dien.....
Maar ja, wat nu te doen...
Na veel wikken en wegen heb ik 2 VX-en gekocht, want ik vind het toch wel een erg fijn motortje. Daarbij werd mijn GTR1000 te zwaar (deze heb ik inmiddels verkocht aan een liefhebber:)) De ene is nu mijn solomotor en de andere is de donormotor voor de zijspan geworden.

Ik ben nu druk bezig met het wisselen van het blok. Uiteraard kijk je meteen de benzineslangen ,het electra en alle andere dingen die je nog kan bedenken na. Daardoor gaat het wel wat langzaam, maar ja wat maakt het uit ik kan toch :] op mijn solo. Daarnaast moet ik wachten tot het een beetje aardig weer is, want ik moet buiten sleutelen (mijn schuur is nog in aanbouw-O-)
Vandaag heb ik kleppen gesteld en een kale electradraad gefixd en de nodige stekkers schoon gemaakt. Maar ik ben begonnen met een gevecht met de krukasdop. De vorige eigenaar had hem loeivast gedraaidB|. Uiteindelijk bleek het metalen deel van een schaafblok precies te passen en kon ik hem na een paar ferme tikken los draaien:t.
Morgen ga ik het gevecht aan met een afgebroken boutje die nog in het frame zit en dan maar kijken hoe ver ik kan komen.

Groetjes Arnold
20210715_134431[1].jpg
20210715_134431[1].jpg20210904_170932[1].jpg20211028_140301[1].jpg
 
Hoi hoi,
Een tijdje terug hoorde ik een knal onder mijn kont en stond ik vervolgens stil met mijn zijspan;(. Achteraf bleek er een gat in het motorblok te zitten. Na wat internetonderzoek blijkt, dat er één olieleiding naar de voorste cilinder loopt. Deze olieleiding schijnt nogal hoog te zitten. Dus als het olieniveau te laag is krijgt de voorste cilinder geen olie met alle gevolgen van dien.....
Maar ja, wat nu te doen...
Na veel wikken en wegen heb ik 2 VX-en gekocht, want ik vind het toch wel een erg fijn motortje. Daarbij werd mijn GTR1000 te zwaar (deze heb ik inmiddels verkocht aan een liefhebber:)) De ene is nu mijn solomotor en de andere is de donormotor voor de zijspan geworden.

Ik ben nu druk bezig met het wisselen van het blok. Uiteraard kijk je meteen de benzineslangen ,het electra en alle andere dingen die je nog kan bedenken na. Daardoor gaat het wel wat langzaam, maar ja wat maakt het uit ik kan toch :] op mijn solo. Daarnaast moet ik wachten tot het een beetje aardig weer is, want ik moet buiten sleutelen (mijn schuur is nog in aanbouw-O-)
Vandaag heb ik kleppen gesteld en een kale electradraad gefixd en de nodige stekkers schoon gemaakt. Maar ik ben begonnen met een gevecht met de krukasdop. De vorige eigenaar had hem loeivast gedraaidB|. Uiteindelijk bleek het metalen deel van een schaafblok precies te passen en kon ik hem na een paar ferme tikken los draaien:t.
Morgen ga ik het gevecht aan met een afgebroken boutje die nog in het frame zit en dan maar kijken hoe ver ik kan komen.

Groetjes ArnoldBekijk bijlage 1690097Bekijk bijlage 1690097Bekijk bijlage 1690098Bekijk bijlage 1690099
Ik heb in 2013 mijn blok ook vervangen, gat zat op dezelfde plek. Vond het uiteindelijk goed te doen.

 
Laatst bewerkt:
Hoi Arnold,
Dat is balen. Dat het aan de olieleiding zou kunnen liggen heb ik nog nooit ergens gehoord. Wel dat een lekkende benzinekraan de oorzaak zou kunnen zijn. Als deze niet goed sluit en de vlotternaald ook niet 100% dan druppelt er benzine in je blok. Ook kan er als het membraan kapot is benzine door de vacuumslang van de kraan in je carburateur lopen en dan zit er zelfs geen vlotternaald meer tussen. Zeker dus even de kraan en de vlotternaalden controleren!
 
Blokwissel is idd goed te doen. Is alleen een hoop werk. Morgen wil ik de carburateurs monteren en dan starten. Ben benieuwd of het in één keer goed is of dat ik er nog meer werk aan heb:)
 
Hoi Arnold,
Dat is balen. Dat het aan de olieleiding zou kunnen liggen heb ik nog nooit ergens gehoord. Wel dat een lekkende benzinekraan de oorzaak zou kunnen zijn. Als deze niet goed sluit en de vlotternaald ook niet 100% dan druppelt er benzine in je blok. Ook kan er als het membraan kapot is benzine door de vacuumslang van de kraan in je carburateur lopen en dan zit er zelfs geen vlotternaald meer tussen. Zeker dus even de kraan en de vlotternaalden controleren!
Hoi hoi
De vlotternaalden waren al nieuw en de benzinekraan ook. Ik had ze vorig jaar al vervangen. Het blok verbruikte olie, want hij had nergens lekkages. En dat had ik niet in de gaten|(. Er zijn meerdere VX blokken in de soep gedraaid door te weinig olie, daarom vond ik deze uitleg heel plausibel.
Zodra mijn schuur af is wil ik het kapotte blok uit elkaar halen ter lering ende vermaak. Dan ga ik er achter komen.:)
 
Mogguh!
Mijn zijspannetje heeft weer een kloppend hart. In één keer starten en geen lekkages*D. Ik hoor alleen heel duidelijk de kleppen. Ik heb wasrschijnlijk de kleppen te ruim gesteld of ik kan het oplossen met synchroniseren van de carburatuurs🤔.
In ieder geval ga ik eerst mijn achterrempomp reviseren nu ik er goed bij kan voor ik de zijspan weer aan de VX knoop.
Ik ben in ieder geval lekker bezig:Y.
Ondertussen lekker doorrijden met mijn soloVX:]
 
Hallo,
Ik heb een vraag over kleppen stellen. De kleppen moeten gesteld worden op de compressieslag. Kan iemand mij uitleggen hoe ik kan zien dat ik op de juiste slag mijn kleppen stel. Ik twijfel namelijk of ik mijn kleppen wel op de juiste slag gesteld heb.

Alvast bedankt.
 
Dat zie je toch. Of heb je de kleptiming veranderd (lijkt me niet afgaande op je vraag)
Als je de krukas de juiste kant op laat draaien via het achterwiel (bougies eruit en in 5 helpt een hoop....) klep gaat open en dicht daartussen is het max open, daar stop je de voeler maat ertussen. Afstellen en nadien checken of het niet te strak of te los is.
Suc6!

Het is een gepiel maar prima te doen.
 
Hello,

Buurman is een VX gaan rijden. Nou is het "snelheid opnemer ding" bij het voorwiel kapot.

Hoe heet dat ding? Hebben geen idee hoe het in het echt heet.

Iemand?
 
Jazeker, maar sinds ik een Nc750x heb, maak ik er niet zo veel km's meer mee. Weg doen vind ik ook zonde, want het blok brengt elke keer nog een glimlach op mijn gezicht. Het geknor van de luchtinlaat als je het gas open draait, het koppel wat inkomt, heerlijk. Ook al stuurt hij slechter en is minder snel, het voelt gewoon meer als een stuk mechaniek dan de NC die alles soepeltjes doet
 
Terug
Bovenaan Onderaan