waar blijft mijn olie?

SjoerdKuiper

MF'er
26 mei 2004
32
0
Maassluis
Hallo,

Ik sta voor een mysterie. Mijn Yamaha XJ600 ('86) heb ik een nieuw oliefilter+ olie gegeven. Laten draaien, weer bijvullen tot hij netjes in het ruitje stond. Kortom, normale procedure. Maar nu is het me al 3 keer overkomen dat tijdens het rijden opeens mn oliedruklampje ging branden. Ik snel bijvullen enzo maar....

- ik heb pas 1500 km gereden en er al bijna een liter bij moeten gooien
- hij zweet wel wat, maar nergens lekken (grond is droog onder de motor)
- hij verbrand het ook niet, want rookt en stinkt niet (zegt een maat die honderden km achter me heeft gereden)
- en het vreemdste daarbij: toen ik hem leeg liep lopen voor de nieuwe olie bleek dat de vorige eigenaar er veel te veel olie in had gedaan. Er kwam wel ongeveer 4,5 liter uit, terwijl er maar 2,5 hoort in te zitten.

Ik ben bang dat ik dat nu ook aan het doen ben (teveel olie erbij) en waar blijft het anders?? Maar een brandend olielampje werkt ook zo slecht op mn zenuwen... Het doet zich meestal voor als de motor goed warm is na een stuk rijden, dan stoppen en daarna weer starten en wegrijden.

Wie heeft een idee?

Alvast bedankt!
 
Kijk een sop deze site, ga dan eens naar het gedeelte met gebruikerservaringen.

http://www.lare.nl/

Het werkt echt goed! Nadeel is dat het wel een paar centen kost.

Aftappen van de olie en bepalen hoeveel er nu in het blok zit lijkt mij ene goede optie. Vul dan gewoon bij wat erin moet. Als je lampje inderdaad de oliedruk aangeeft, ben je met TSL waarschijnlijk uit de brand.

Succes ermee!


Groet,

Motorbeer
 
Okee nog 1 keer dan............zijn motor heeft een olieniveau sensor en geen oliedruk sensor.
En wat dat tweede betreft: is TSL niet een afkorting van TELLSELL? :)
Ik geloof niet in wondermiddelen.
 
Okee nog 1 keer dan............zijn motor heeft een olieniveau sensor en geen oliedruk sensor.
En wat dat tweede betreft: is TSL niet een afkorting van TELLSELL? :)
Ik geloof niet in wondermiddelen.
Ik ook niet,maar Tsl is een goed product welke bij mijn V8 goed werk verrichte,ik doel niet op lekkage/slijtage verhelpen want op is op,maar dat ding liept/loopt soepel fantasties...................... :) ook bij aantal auto's gedaan en wederom top!
 
Laatst bewerkt:
Heb je al op die site gekeken dan?
Bel eens een bedrijf op dat op de site staat, dan hoor je het wel.
Het is ook geen wondermiddel, maar wel een middel dat werkt En geen teflon bevat. Dat is weer slecht voor je koppelingsplaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan