Waar op te letten bij aankoop yamaha thundercat

Kaleknar

MF'er
9 okt 2011
74
0
Lelystad
Ik ga dit weekend kijken naar een yamaha thundercat en ik zou gaag advies willen waar ik precies op moet letten en als ik een rondje rijd ook dan waar ik op moet letten alvast erg bedankt.

Groet jos.
 
hoeveel technisch inzicht heb je?
als je niet zoveel verstand hebt van techniek en waar in het algemeen op te letten kun je beter iemand mee nemen die dit wel heeft

verder heb ik geen verstand van de TC, sorry
 
op www.thundercat.nl kan je heel veel info vinden, ook over specifieke kwalen van de cat.

Grootste aandacht punt is, net als bij een vroege R6, het uit de 2/3 versnelling schieten.

Nog wat specifieker: Dus je wilt een thundercat kopen?
thundercat-kopen

Het uit de versnelling schieten is inderdaad een bekend euvel, vooral in de 2e versnelling geloof ik. Dit is ook een erg pittige reparatie!

Let ook even op het contactslot. Yamaha heeft goedkope sloten gebruikt toendertijd, dus het omdraaien van je sleutel kan een beste uitdaging zijn!

-Succes!
 
En aangezien je niet in de versnellingsbak een kijkje kunt nemen:
Goed warm rijden, 2e versnelling door jagen tot aan de begrenzer en gas dichtdraaien om
op de motor af te remmen naar een laag toerental. Zelfde verhaal in de derde versnelling.
Moet dan dus in beide gevallen in de versnelling blijven. Schiet ie eruit, dan laten staan dat ding.
Succes.
 
Zwakke punten: tikje roestgevoelig, met name de uitlaatbochten. Contactslot, lubbert uit en kan ook onderweg storingen geven. Vering wat deinerig, achterschok is soms na 20.000 km al aan revisie toe. De achterrem wil vrij snel vastlopen door vuil etc.
Onderhoud van de T-cat is volgens mij om de 6000km, wat het iets duurder maakt, de kleppencontrolebeurt (elke 42000 km) is inderdaad een dure.

Verder: bijna kogelvrij blok, hele beste allrounder, was samen met de vergelijkbare CBR600F de top in zijn klasse.
 
Wat RogieR1 zegt. Even flink op z'n donder geven in 2e en 3e versnelling.

Rijd zelf een FZR600R. Blok is vrijwel hetzelfde. Bij mij waren de remmen nodig aan revisie toe toen ik de motor kocht. Cupjes zaten muurvast. Geen reden om hem te laten staan. Wel punt van aandacht bij bezichtiging. Ligt er net aan hoe goed hij onderhouden is.

Een prachtmodel als je het mij vraagt dat heel lekker rijdt.
 
En aangezien je niet in de versnellingsbak een kijkje kunt nemen:
Goed warm rijden, 2e versnelling door jagen tot aan de begrenzer en gas dichtdraaien om
op de motor af te remmen naar een laag toerental. Zelfde verhaal in de derde versnelling.
Moet dan dus in beide gevallen in de versnelling blijven. Schiet ie eruit, dan laten staan dat ding.
Succes.
Gaat een lekker proefritje worden. B|
Meen dat je de 180 al aantikt in z`n driede verzet wat neerkomt op een invordering van je rijbevoegdheid.

Maar het zet mij wel aan het denken mocht er iemand op mijn cat een proefritje willen maken. (zwarte benne sowieso al veel sneller)
Denk dan aan een verklaring dat de motor door betreffend persoon gebruikt is met tijd, kopie rijbewijs etc en een handtekening.
 
Ok mannen dit is info waar ik zeker wat mee kan ,en dat met die tweede en derde versnelling ga ik zeker doen want ik wil niet voor nare reparaties komen te staan.
En de kleppen stellen wat kost dat dan niet dat hij dat gelijk moet krijgen want hij heeft net begin 30 duizend gelopen dus valt nog reuze mee.
En ja dit word mijn eerste motor dus ik vind het een goed begin en een erg mooi model .
Bedankt mannen als ik hem hebt bereden laat ik het wel weten want als het goed is heb ik hem dan gekocht.
 
onderhoudshistorie onderhoudshistorie onderhoudshistorie

mijn yamadrama-verhaal staat op thundercatforum, gelukkig nu weer helemaal okee maar bijna alles was te wijten aan verwaarlozing onderhoud (en een boel pech)
 
Niet schrikken als.de.temp meter.niet hogrr.dan 60 komt.
Heeft iedere thundercat.en het is geen probleem mits.je niet bij -5 rond rijd.
Anders een stukje karton voor de.radiator met een rond gat zodat de motor wat meer kan opwarmen.

Achterbrug kan gaan roesten.
Verder zou ik controleren :

Ketting en tandwielen
Richting aanwijzers.voor val en schuif schade.
Originele kleur? Of zelfs handig over gespoten? Slecht spuitwerk dus.
Voorforkjes niet vol met pitten en roest zitten.

En natujrlijk zoals hierboven all gezegd is.
Boekjes onderhoud en alle andere papieren meuk.
 
Ja ik heb hem rijd heerlijk alleen met de wind van vandaag niet.

Ik heb gelijk wat vraagjes.

1 hoe vervang ik een lampje op get dashboardje dus waar de lampjes zitten van als je bijna moet tanken dat strookje ik krijg dat stripje er niet af en die twee inbusjes zijn al verrot gedraait .

En de voetrem wil ik iets voorover stellen hoe gaat dit is hier nog een bepaalde volgorde voor?

Alvast erg bedankt.
 
volgens Haynes;
On YZF models,the bulbs are accessible with the instrument cluster in place.Carefully pull the bulbholder out of the instrument casing,then pull the bulb out of the bulbholder.If the socket contacts are corroded,scrape them clean and spray them with electrical contact cleaner before a new bulb is installed.Carefully push the new bulb into the holder and push the holder into the casing.

dus;dat glaasje over de waarschuwingslampjes hoeft er niet af,je kunt de complete tellerpartij er zo afhalen ,kun je er van onderen bij 8-)

en mss effe aanmelden bij de echte Thundercat site :Y
Welkom op www.thundercat.nl
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de aankoop, en nu Fotooos! :)

Rempedaal stellen:
2s1lt12.png

(Let wel ff op dat je remlicht naar behoren blijft functioneren)
 
Ja maar ik heb ook op het forum gelezen dat het probleempje dat ik heb namelijk dat de toerenteller naar de 8d toeren gaat en dan naar de 0 en dat dat een verbindingsprobleem is onder de benzine tank ik heb daar geen verstand van dus dat geef ik uit handen.
 
Ja maar ik heb ook op het forum gelezen dat het probleempje dat ik heb namelijk dat de toerenteller naar de 8d toeren gaat en dan naar de 0 en dat dat een verbindingsprobleem is onder de benzine tank ik heb daar geen verstand van dus dat geef ik uit handen.

Nee, dat is een foutmelding, hoeft dus niets met een verbindingsfout te maken te hebben.
Nu is die bij elk model weer nét ff anders, maar mogelijk kan iemand met een WPH je vertellen wat het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan