Waar staat een merk voor

Even tussendoor: als dit je moet gaan helpen bij de keuze van je motor, bepaal dan eerst ff wat voor type je wilt. Dus sport, naked, toer, whatever... Bij sommige merken wil dit nogal uitmaken in de eigenschappen. Zeker als ik dingen lees als dit merk gaat hard. Dan denk ik bij mezelf: op een toerfiets hoef ik niet hard, dan wil ik relaxed. En op een naked wil je helemaal niet hard, maar gewoon lekker sturen.
 
Hoezo niet zo groot??????
Dan ben jij geen liefhebber!!!!!
Je gaat toch niet vertellen dat zo'n Japans hok ook maar een klein beetje weg heeft van een Italiaanse fiets, vol met passie, karakter en steroïden. Kortom alles wat een Japans ding niet heeft.
Je gaat toch niet vertellen dat het snel verouderende en grofstoffelijke design van een Japanse fiets ook maar in de verste verte lijkt op het design van een Italiaanse grootmeester.
Vandaar dat er zoveel mensen zijn die voor Honda, Kawasaki, en Yamaha kiezen?

Toegeven, Yamaha gebruikt voor zover ik heb gezien minder nieuwe technologie, maar qua design toch weinig te klagen.

Eigelijk, als ik er goed over nadenk is MV Agusta het enige italiaanse merk wat mij positief in de oren klinkt, Aprillia heeft een nare bijsmaak, en Ducati is qua betrouwbaarheid (als ik de hoeveelheden klachten goed optel) minder goed dan veel fietsmakers.

Natuurlijk zijn er nog meer fietsenmakers, maar deze heb ik nooit of één keertje van gehoord.


Kort door de bocht, beoordeel fabrikanten op basis van hun prestaties, niet hun land. ik weet dat ik wel even blij zou zijn met een CBR als F4R.

Waarschijnlijk toch íetsje meer met de F4R, omdat die stukken exclusiever is
 
Laatst bewerkt:
Waarom associeren Jappen rijders Italo rijders nu toch altijd met Ducati? Japan is toch ook meer als Honda?

Dat doe ik niet...Ik heb het hier specifiek over Ducatisten, die menen japanse merken af te zeiken en zichzelf heel wat vinden, omdat ze Ducati rijden. Van Aprillia-rijders of Guzzi-rijders, hoor ik dat gezeik nooit. Overigens wil ik zelf ook nog wel een Ducati 900ss hebben. En een 916 is zoals eerder vermeld ook om van te kwijlen.
Maar om dan de japanse fietsen af te zeiken, dat slaat gewoon nergens op
B|
 
Je motor dat ben jij, je gevoel en is jouw eigen... Fuck the rest.

nou bij jou is de marketing in ieder geval gelukt :P

Zelf weten hoor, maak me er niet druk om (maar reageer er wel op ;) ) maar mezelf vereenzelvigen met het product van een bedrijf gaat me toch wel iets (=mijlen) te ver.

Het vereenzelvigen met een motor (gebeurt ook heel veel bij automobilisten) is volgens mij de reden dat nogal wat bestuurders agressief worden als er iets met hun kindje (=voertuig) gebeurt.

Ik hou van motorrijden. En ik kan ook nog wel bedenken welke doelgroep mijn motor voor is ontwikkeld, en ook nog of ik daar al of niet bij hoor. Maar ik bén niet mijn motor.

Vind hem mooi of lelijk, al spuug je erop, ik word er niet koud of warm van.
 
Laatst bewerkt:
Waarom associeren Jappen rijders Italo rijders nu toch altijd met Ducati? Japan is toch ook meer als Honda?

De eerste Bimota werd voortgedreven door een Honda blok.... Daarna hebben ze ook meerdere malen een Suzuki TL 1000r blok gebruikt. Cagiva gebruikt nog steeds het (technisch verouderde) TL1000r blok.
Dus italiaans---> Das waar!
Maar het blijft een Japans hart!!!!
 
aangezien het inmiddels een anti bimote topic wordt is het wijs om even aan te stippen waarom bimota onstaan is.
hetzelfde gaat overigens op voor vele anderen, Rickmann, Bakker, Egli, Spondon.

die japanners bouwden motoren met pakken vermogen als je het vergelijkt met de europese merken.
helaas konden ze geen frames en vorken bouwen.
ze bouwden nog steeds frames die ze hadden nagemaakt van het Norton featherbed frame, dat gemaakt was voor maximaal 50pk.
ik kan me de ingezonden brieven in de motorblaadjes nog herinneren over high speed wobbles en valpartijen |(
merken als Bimota zijn daar dus op ingesprongen en bouwden motorfietsen met japanse blokken en strakke frames.
dat is de verklaring voor het feit dat bimota met japanse blokken is begonnen.
een Ducati, Benelli BMW en Guzzi stuurden vanuit de fabriek al goed.

inmiddels hebben de japanners het framebouwen ook een beetje door, ze imiteren gewoon het frame dat BMW en Nimbus in de jaren '20 gebruikten.

als de jappen nu ook de afwerking nog een beetje op orde zouden krijgen in plaats van alles onder plastic kapjes stoppen zou het misschien nog wat kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
quote:
Marc de Boer schreef op 10 september 2007 @ 20:11:
Wat een merk voor iemand betekent is subjectief. Zeg een beeld dat iemand ervan heeft op basis van gevoel en ervaringen. Dat is dus voor niemand gelijk. En uiteraard proberen merken dat te beïnvloeden. Een goesd voorbeeld is bijvoorbeeld parfum (%$#@ reclames als je het mij vraagt): ze proberen een sfeer te maken bij een bepaald flesje, in de hoop dat men het gaat kopen omdat de sfeer bevalt. Het geurtje heb je dan niet eens geroken.

Ik denk wel dat het safe is om te stellen dat de Japanners goed zijn. Goede blokken, degelijk, niet duur in onderhoud enz. Geldt dus ook voor auto's. Maar ja, Volvo's zijn weer de auto's met de langste levensduur... (zou wel eens willen weten hoe een motor van Volvo er uit zou zien).

Ze maken ook allemaal snelle fietsen en leuke choppers. en ook nog eens toermodellen. Dus jij mag het zeggen.

Ducatie maakt eigenlijk weer alleen maar sportfietsen, en je moet er van houden. Ik heb niks met racers, maar een Duc rijdt wel heel erg goed. En een Honda eigenlijk ook. Nu raak ik zelf eigenlijk weer de kluts kwijt

Ik rijdt sinds kort Harley. Ook voor de stoer en de beleving. En ook deze rijdt prima, heelrijk. Ik voel me er op thuis. Daarom de bike for me. Maar een ander vindt het misschine niks.

Je ziet het: it's all in your head.

Zo is het dus ook met motormerken (en auto's). Zo zeg jij bijvoorbeels BMW is sportief. Wat mij betreft niet. Mijn beeld is: BMW is lease rijder met goeie baan, oude BMW is een patser (met een zelfbeeldprobleem), hele dure BMW: ook een patser. Uiteraard speelt jaloezie van mijn kant mee.


Blij dat jij geen Italo fiets rijdt.

Ik ben blij, dat jij blij bent.

ps: tikfoutje, die extra e
 
<off-topic>
Ik ben niet zo thuis in motorland. Kan iemand mij vertellen waar je de verschillende merken een beetje mee moet vergelijken als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een auto?

Ik bedoel: een BMW auto staat voor "sportief". Een Honda auto staat voor "sportief/hoogwaardig techniek". Een Toyota voor "betrouwbaar, een beetje saai".
8<

Pfffrt, volgens mij ben je ook niet zo thuis in autoland. _O- ;)
 
Laatst bewerkt:
Vertel eens.. Geloof er namelijk geen ruk van, of je hebt meer geld dan smaak en weet zodoende niks nuttigs te melden dan een stapel afgezaagde cliches..


Kijk maar eens naar de foto's van de laatste MM. Daar waren twee Bimota's. Deze behoren tot de collectie. Komende MM zal ik twee andere machines meenemen.
 
De eerste Bimota werd voortgedreven door een Honda blok.... Daarna hebben ze ook meerdere malen een Suzuki TL 1000r blok gebruikt. Cagiva gebruikt nog steeds het (technisch verouderde) TL1000r blok.
Dus italiaans---> Das waar!
Maar het blijft een Japans hart!!!!


Cagiva gebruikt het S blok, Bimota het R blok met kit en eigen variabele douche.
 
Laatst bewerkt:
De eerste Bimota werd voortgedreven door een Honda blok.... Daarna hebben ze ook meerdere malen een Suzuki TL 1000r blok gebruikt. Cagiva gebruikt nog steeds het (technisch verouderde) TL1000r blok.
Dus italiaans---> Das waar!
Maar het blijft een Japans hart!!!!
Hebben ook nog Yamaha gebruikt..

YB: Yamaha
SB: Suzuki
DB: Ducati
 
De eerste Bimota werd voortgedreven door een Honda blok.... Daarna hebben ze ook meerdere malen een Suzuki TL 1000r blok gebruikt. Cagiva gebruikt nog steeds het (technisch verouderde) TL1000r blok.
Dus italiaans---> Das waar!
Maar het blijft een Japans hart!!!!
Als het zo veroudert en dus achterhaald zou zijn, zouden ze er dan niet al lang een ander blok voor hebben gemaakt of gekozen?

TL blokken waren in '97 beresterk, en nu, 10 jaar later, zijn er nog steeds maar weinig soortgelijke blokken met meer vermogen.
Dus achterhaald... De V-strom rijd ermee rond, SV1000, Raptor noem maar op. Is het blok kennelijk toch nog modern genoeg om daarin toegepast te worden lijkt me. Ken weinig merken die zo'n universeel toepasbaar en langlopend blokje hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als het zo veroudert en dus achterhaald zou zijn, zouden ze er dan niet al lang een ander blok voor hebben gemaakt of gekozen?

TL blokken waren in '97 beresterk, en nu, 10 jaar later, zijn er nog steeds maar weinig soortgelijke blokken met meer vermogen.
Dus achterhaald... De V-strom rijd ermee rond, Raptor noem maar op. Is het blok kennelijk toch nog modern genoeg om daarin toegepast te worden lijkt me.


En d'r komt me een partij vermogen uit bij die SB8K van me. Niet normaal!
 
En d'r komt me een partij vermogen uit bij die SB8K van me. Niet normaal!
Kijk, dat bedoelen we.

Het blok is idd qua compacte bouw, of gebruikte matrialen niet meer up to date, maar qua vermogen, koppel en vermogens afgifte... :}

En dat voor een 10 jaar oud ontwerp...
 
Kijk, dat bedoelen we.

Het blok is idd qua compacte bouw, of gebruikte matrialen niet meer up to date, maar qua vermogen, koppel en vermogens afgifte... :}

En dat voor een 10 jaar oud ontwerp...


Is het luchtgekoelde 1000 blok van Ducati wel up-to-date dan of het Rotax blok dat na Aprilia nu ook gebruikt wordt door Buell? What the heck (!!!), het gaat om de loopcultuur en ik denk dat het TL blok één van de brutere blokken in zijn soort is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan