Waar zijn die mannen met de Russen toch gebleven?

Waar zijn de Russen?

  • Het is hier niet gezellig

    Stemmen: 7 16,7%
  • Ik heb geen Rus meer

    Stemmen: 13 31,0%
  • Andere dingen te doen, hij staat te verstoffen.

    Stemmen: 1 2,4%
  • Hij gaat niet meer stuk.

    Stemmen: 12 28,6%
  • Als hij kapot gaat ga ik dat hier niet zeggen!

    Stemmen: 9 21,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
ik heb nog van "vroeger " een RUPI banden apparaat. dit was om te voorkomen dat je de binnenband kapot maakte met bandenlichters. ik gebruik het nog steeds regelmatig zowel voor motor als autobanden. voor wie het niet kent wil ik wel een foto maken
Foto's zijn altijd goed
 
ik heb mijn G414 dynamo uit elkaar , alles ziet er prima uit .
Mijn veld wikkeling is 2,4 ohm ? klopt dat ongeveer ?
 
Beetje laag, zou eigenlijk rond de 3 moeten zitten maar kan wel normaal zijn. Is het wel een 414 of is het misschien de voorloper, een kortere 45 watt versie
 
als ik stroom op de 414 zet , gaat hij niet draaien zoals een motortje , herriner mij wel dat mijn oude M72 dynamo dat wel deed ?


dit doet hij niet ?
 
Uitstekend weer!! (Voor woon-werkverkeer)
20220301_183436.jpg
20220301_183425.jpg

En volgens mij werken er nog een paar collega's vanuit huis ;)
 
Je moet er niet alleen stroom opzetten maar huis en vaste borstel aan min leggen en de andere bekrachtigen. Dan moet hij draaien. Eventueel opnieuw magnetiseren en opnieuw proberen., als hij niet draait als motor gaat hij ook niet laden
 
Ik zie heel in de verte iets Japans staan, en nog een auto. Lekker ruim parkeren zo en geen druppel olie op de vloer👍
Dat is hem maar geraden ook. Olie hoort in de motor/versnellingsbak. Onder de motor is olie ongeveer even nuttig als de kilometers weg waarvan je geen gebruik wilt maken ;)
los van een sporadisch drupje onder de carterventilatie is er constructief geen enkele reden waarom een "Rus" grootschalig zou moeten lekken. doet 'ie dat wel dan heb je een fout gemaakt bij het monteren of er is een keerring stuk. Net als bij alle motoren. ;)
 
Trouwens met het werk aan de wielen nog een diepte-investering gedaan, een 2-tons potkrikje van 2 tientjes.... Wat een handig ding is dat :t
 
Top hoor geen druppel olie lekken, ik heb ook nog wat Engels spul en hoe ik ook mijn best doe een druppeltje krijg ik niet weg.
Ondanks de juiste materialen, monteren etc. Nu Zijn het kwa constructie ook heel andere motoren als de Russen maar toch.
 
@Sonny1 : ik heb Engelse auto's....
Van mijn garage, vak specialist, heb ik een flesje met olie toevoeging gekregen.
Een seal zweette een beetje en de druppels kwamen net uit boven het uitlaat spruitstuk.
Met dat spulletje heb ik een heel goed resultaat behaald.
Kan vanavond wel even een foto voor je maken.
 
Ben wel nieuwsgierig wat voor spul dat is. Ik heb in het verleden wel eens stop leak of leak stop gebruikt merk weet ik niet meer.
 
Dat klopt Benno, ik was er niet te tevreden mee. De lekkage kwam na een aantal maanden weer terug. Toen heb ik de zaak uit elkaar gedraaid en diverse keerringen vervangen.
Dat spul had ik toen van een vertegenwoordiger gekregenn die regelmatig in de garage kwam om spul te slijten.
 
Heeft voor mij een hoog tell-sell gehalte. Leuk voor de wrakkenverkoper op de hoek die nog even snel een autootje wilt slijten maar geen zin heeft het probleem goed op te lossen.
 
ik moet gelijk aan die reclame denken, amazing. Deze vertegenwoordiger had een heel scala aan middelen. Roetkat reiniger, gasklephuis reiniger, allerhande flush spul etc.
Ik zie er niets in wel in goed onderhoud, olie en filters, goede kwaliteit lagers en keerringen etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan